كنفرانس به اصطلاح 'دوستدارن سوریه' توطئه علیه مردم این كشور است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا از بیروت، احزاب، گروهها و شخصیت های ملی لبنان در اعلام همبستگی با سوریه و در اعتراض به برگزاری كنفرانس 'دوستداران سوریه' در تونس همایشی را با حضور 'علی عبدالكریم علی' سفیر سوریه در لبنان در ساختمان سندیكای خبرنگاران بیروت برگزار كردند.

در این همایش 'عبدالرحیم مراد' رییس حزب اتحاد در سخنانی با اشاره به نقش سوریه در حمایت از موضوع فلسطین گفت: نظام سوریه نقش بارزی را در حمایت از مقاومت ایفا كرده و تضعیف كردن سوریه، از طریق خود اعراب صورت می گیرد.

'محمود قماطی' عضو شورای سیاسی حزب الله نیز طی سخنانی با اشاره به كنفرانس دوستان سوریه گفت: این كنفرانس با هدف توطئه علیه سوریه و فلسطین برگزار شد چرا كه هدف نهایی غرب تصفیه كردن قضیه فلسطین است.

وی خطاب به گروههایی كه با هدف سقوط نظام سوریه به خارج دل بسته اند، تصریح كرد: ما از آنها می‌خواهیم كه از این امید دل بكنند چراكه نه آنها و نه اربابان آنها، قادر به سقوط نظام سوریه نیستند.

'مصطفی حمدان' رییس حزب المرابطون لبنان نیز با اشاره به مخالفت ملك عبد الله پادشاه سعودی برای ایجاد گفتگو با سوریه، طی سخنانی نسبت به احداث پایگاه های نظامی علیه سوریه در مناطق مرزی میان لبنان و سوریه هشدار داد.

'توفیق مهنا' معاون رییس 'حزب سوری ملی اجتماعی' نیز در پاسخ به سخنان اخیر 'ولید جنبلاط ' رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان مبنی بر بی ازرش بودن سیاست دور نگه داشتن لبنان از جریان حوادث جاری سوریه گفت: لبنان باید در جایگاه اول دفاع از سوریه قرار بگیرد.

وی با ابراز تعجب از اعراب كه باب گفتگو با سوریه را بسته اند، تصریح كرد: این مایه تعجب است كه اعراب در گفتگو با سوریه را بسته ولی در عین حال باب گفتگو با رژیم اسراییل را بدون هیج شرطی باز كرده اند.

'زاهر خطیب' رییس 'جمعیت كارگری' لبنان نیز در این گفتگو خواستار تشكیل كنفرانس 'دوستداران سوریه و مقاومت' در رویارویی با توطئه های آمریكا، صهیونیسم ، غرب و اعراب شد.

'عماد رامز' یكی دیگر از سخنرانان این همایش با اشاره به مشاركت برخی گروههای فلسطینی در كنفرانس اخیر در تونس گفت: فلسطینی‌های شركت كننده در این كنفرانس، نماینده نظرات مردم فلسطین درباره سوریه نیستند.

خاورم*2023**1030** 1597





:: برچسب‌ها: بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: