تاثیرنوسانات نرخ ارز بر بازار همچنان ادامه دارد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا ' مهدی غضنفری ' روز سه شنبه در حاشیه یازدهمین همایش روز ملی حمایت از مصرف كننده در باره تامین نیازهای مردم در ایام پایانی سال بیان داشت: با همكاری بانك مركزی قرار بر این است كه ارز مورد نیاز واردكنندگان كالا حداكثر تا یك هفته پرداخت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه هیچ محدودیتی برای تامین ارز كالاهای وارداتی در كشور وجود ندارد، گفت : امسال موضوع ذخیره‌سازی، نوسانات نرخ ارز نیز به شدت از سوی مسئولان تنظیم بازار پیگیری می‌شود .

*هیچ تصمیمی در باره پیمان سپاری ارزی گرفته نشده است

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیمان سپاری ارزی گفت: هنوز كمیته پنج نفره كنترل ارز تصمیمی در خصوص اعمال پیمان‌سپاری ارزی نداشته است و صادركنندگان می‌توانند ارز خود را مصرف كنند، اما طبیعی است كه بانك مركزی علاقمند است تا حجم ارز انتقالی به كشور را رصد كند.

*محدودیتی برای تامین ارز واردات كالا اعلام نشده است

غضنفری همچنین گفت : هنوز هیچ محدودیتی برای تامین ارز واردات كالا اعلام نشده است و هم اكنون بحث‎های كارشناسی در سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص اعمال محدودیت ارائه ارز به برخی كالاهای وارداتی انجام می شود اما بانك مركزی هنوز هیچ تصمیمی برای اعمال محدودیت نگرفته است.

وی افزود: در صورتی كه بانك مركزی تصمیم به محدودیت‌هایی بگیرد ، اولویت تامین ارز با كالاهایی است كه به لحاظ تامین نیازهای مردم در صدر قرار دارند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت عنوان كرد : پس از گذشت یكسال از تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف كنندگان، سازمان حمایت،انجمن های حمایت از حقوق مصرف كنندگان را در سراسر كشور تشكیل داده است.

وی افزود: رشد صادرات غیر نفتی در سال جاری به این معنا است كه تولید كننده داخلی به حقوق مصرف كننده توجه دارد و هرچه این حقوق بیشتر رعایت شود نتایج مثبت آن را بر بازارهای داخلی و خارجی شاهد خواهیم بود.

غضنفری در ادامه با بیان اینكه طی 11 ماه گذشته صادرات غیر نفتی ایران بیش از 40 میلیارد دلار بوده و بیش از 20 درصد رشد داشته است افزود: این امر نشان می دهد كه رعایت حقوق مصرف كننده تاثیر مثبت بر صرفه جویی ارزی و تجارت بین الملل خواهد گذاشت .

به گفته وی ، شركت هایی كه برای برند خود احترام قائل هستند و به دنبال رقابت پذیری در داخل و خارج كشورمی باشند ناگزیر باید به حقوق مصرف كننده احترام بگذارند تا رعایت این حقوق ارزش برند آنها بیشتر شود.

*میزان پیشرفت فیزیكی ملاك اصلی دریافت تسهیلات

غضنفری همچنین در مورد واحدهای صنعتی نیمه تمام بیان داشت ما یك كمیته پایش پروژه‌های نیمه تمام در وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم كه وضعیت پیشرفت فیزیكی پروژه‌ها را بررسی می‌كند كه در جلسات این كمیته برخی بانك‌های عامل هم حضور دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: طبیعی است پروژه‌هایی كه درصد پیشرفت فیزیكی آن ها بالا باشد برای دریافت تسهیلات بانكی بیش از پروژه های دیگر مورد توجه هستند.

وی اضافه كرد:‌ چنین تصمیمی هم در نهاد ریاست جمهوری با شكل متفاوت‌تری اتخاذ شده كه از میان پروژه‌های ملی آنها كه پیشرفت فیزیكی بالاتری دارند زودتر تسهیلات بانكی بگیرند.

اقتصام**3917**1601





:: برچسب‌ها: پرنده , دریا , برف ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: