نوشته شده توسط : xmovies

نبیل العربی گفت که کوفی عنان به بشار اسد پیشنهاد برکناری از قدرت نداده است

نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب، در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که راه حل بحران سوریه در حال حاضر در دست سازمان ملل متحد است. به گفته او، این نهاد بین المللی تنها مرجعی است که می تواند با صدور قطعنامه باعث آتش بس یا مداخله نظامی برای نجات مردم این کشور از دست رژیم بشار اسد شود.

آقای عربی گفت که ماموریت کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه، هنوز شکست نخورده است.

دبیر کل اتحادیه عرب گفت که آقای عنان دردیداری که با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه داشته، به او پیشنهاد داده است که گروهی بین المللی از ناظران برای بررسی اوضاع این کشور و برقراری آتش بس به سوریه اعزام شوند.

آقای عربی انتشار خبرهایی را در این باره که کوفی عنان به آقای اسد پیشنهاد برکناری از قدرت به عنوان آغاز یک راه حل سیاسی داده را رد کرده است.

دبیر کل اتحادیه عرب در مورد پیشنهادات داده شده مبنی بر گفتگو بین مقامات دولت و مخالفان گفت که شکافی بزرگ بین دیدگاههای دولت سوریه و مخالفان در مورد انجام گفتگو وجود دارد.

به گفته آقای عربی، دولت سوریه اعلام کرده که این گفتگوها باید در دمشق، پایتخت و تحت نظارت دولت و با هدف ایجاد اصلاحات در کشور انجام شود، این در حالی است که مخالفان تنها براساس انتقال قدرت حاضر به گفتگو هستند.

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر نقش سازمان ملل متحد درحل بحران سوریه، بر نیاز به برقراری آتش بس در این کشور بر اساس قطعنامه ای از این سازمان تاکید کرد.

او همچنین گفت که در حال حاضر راه حل این بحران دو بعد دارد: "بعد اول در ارتباط با ماموریت سیاسی کوفی عنان است و بعد دوم به ماموریت بشردوستانه در این کشور مربوط می شود که با صدور قطعنامه ای مبنی بر اعلام آتش بس و رساندن کمک های غذایی و تجهیزات پزشکی و درمانی به مردم امکان پذیر است."



:: برچسب‌ها: تورنتو , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

احمد شهید تاکنون دو گزارش درباره موارد نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرده است

سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته‌اند که ماموریت احمد شهید، گزارشگر ویژه این شورا در امور ایران را تمدید کنند.

بیش از بیست سازمان و گروه فعال در زمینه حقوق بشر روز دوشنبه ۲۹ اسفند (۱۹ مارس)، در نامه ای مشترک به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، وضعیت کنونی حقوق بشر در ایران را نامطلوب ارزیابی کرده و با بیان این که "ایران از همکاری با نهادهای سازمان ملل امتناع می‌کند"، تصریح کرده‌اند که حمایت کشورهای عضو این شورا از تمدید ماموریت گزارشگر ویژه اهمیتی حیاتی دارد.

در این نامه ادامه ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران "برای ایجاد زمینه همکاری ایرانیان با جامعه جهانی، اعمال فشار بر دولت ایران به منظور پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر و فراهم آوردن نظارت مجامع و کارشناسان بین‌المللی حقوق بشر بر وضعیت حقوق بشر در آن کشور" مهم ارزیابی شده است.

گفته شده است که بررسی تمدید ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، در نشست این شورا در روزهای ۲۱ و ۲۲ مارس (دوم و سوم فروردین) بررسی خواهد شد.

'ادامه موارد نقض حقوق بشر'

احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، روز دوشنبه ۲۲ اسفند (۱۲ مارس)، دومین گزارش خود را به شورای حقوق بشر این سازمان ارائه کرد.

در این گزارش، از ایران به دلیل موارد متعدد نقض حقوق بشر از جمله فشار بر روزنامه‌نگاران و منتقدان حکومت، شکنجه زندانیان، محروم بودن متهمان از حق دادرسی عادلانه و "سرکوب سازمان‌یافته" اقلیت‌های دینی، قومی و جنسی انتقاد شده است.

به دنبال انتشار دومین گزارش آقای شهید، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران، این گزارش را "مملو از اتهامات بی‌پایه و اساس" خواند.

او روز دوشنبه ۲۲ اسفند (۱۲ مارس)، در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، احمد شهید را متهم کرد که "به جای بیان حقایق به جهانیان با شرورترین گروه‌های تروریستی که دستشان به خون ملت ایران آغشته است، همکاری نزدیک داشته است."

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران، گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران را مملو از اتهامات بی‌پایه و اساس خوانده است

گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران در آخرین گزارش خود از همکاری نکردن مقامات ایران گلایه کرده و نوشته بود که آنها با درخواست او برای سفر به این کشور موافقت نکرده‌اند.

آقای لاریجانی در روز ارائه این گزارش، به طعنه گفت که لازم نیست احمد شهید به ایران سفر کند، چون می‌تواند به "وب‌سایت‌های ضدانقلاب و معاند جمهوری اسلامی رجوع کند و این محتویات را کپی و پیست کند."

با این حال، دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت که با وجود "مخالفت شدید" با گزارش گزارشگر ویژه، تهران آمادگی خود را برای "هر گونه همکاری فنی با دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه برای ارائه گزارشی منصفانه، حقیقی، قابل استناد و معتبر اعلام می‌کند."

بسیج ایرانیان برای همکاری با جامعه جهانی

در نامه‌ای که سازمان‌ها و گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد فرستاده‌اند، با اشاره به این اعلام آمادگی ایران، تصریح شده است که دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، "دوباره با تاکید، از گزارشگران موضوعی حقوق بشر سازمان ملل دعوت به عمل آورد تا از ایران بازدید کنند، اما از ارائه تاریخ دقیق برای این منظور فروگذاری نمود."

در این نامه آمده است که با وجود "تقاضا‏های متعدد گزارشگران موضوعی برای بازدید از آن کشور، هیچ‌کدام از آنها نتوانسته‌اند از سال ۲۰۰۵ تاکنون از ایران بازدید کنند."

در این نامه تصریح شده است: "در چند ماه گذشته، ایران پس از ۱۷ سال، گزارشی درباره کارنامه خود در زمینه حقوق بشر، به کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد، بعضی تغییرات سطحی در قانون مجازات اسلامی انجام داد و مدعی است این قانون با تعهدات بین‌المللی آن سازگار است."

نویسندگان این نامه به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نوشته‌اند: "تلاش‏‌های ایران برای نمایش بهبود در کارنامه حقوق بشر آن کشور، عاری از دستاوردهای اساسی و ارائه یک راه‌حل عملی برای وضعیت اسفناک حقوق بشر در آن کشور است."

در این نامه آمده است: "قرار گرفتن بررسی وضعیت حقوق بشر ایران در دستور کار گزارشگر ویژه حقوق بشر، ایرانیان را در داخل و خارج از آن کشور به شکل بی‌‌سابقه‌ای برای همکاری با جامعه جهانی بسیج کرده است" و "گزارشگر ویژه می‏تواند برای قربانیان نقض حقوق بشر در ایران نقشی حیاتی ایفا کند."

مرکز آفریقایی حقوق بشر و دموکراسی، انجمن دموکراسی آفریقایی، عفو بین‌الملل، مرکز منابع حقوقی آسیا، انستیتیو مطالعات حقوق بشر قاهره، دیده‌بان حقوق بشر، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران و فدراسیون بین‌المللی جامعه‏‌های حقوق بشر از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.



:: برچسب‌ها: آلمان , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

گرث مونتگمری جانسون و نیکلاس دیویس از این که به طور غیرقانونی وارد لیبی شده بودند، عذرخواهی کرده‌اند

دو خبرنگار بریتانیایی شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی که در لیبی در بازداشت بودند، پس از اقرار به ورود غیرقانونی به لیبی، آزاد شده‌اند.

گرث مونتگمری جانسون و نیکلاس دیویس جونز ماه گذشته در لیبی بازداشت شده بودند.

پیش از این، وزارت کشور لیبی اعلام کرده بود که این دو نفر آزاد شده‌اند و امروز دوشنبه (۱۹ مارس)، لیبی را ترک می‌کنند.

این دو خبرنگار که برای شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی، وابسته به حکومت ایران، کار می‌کردند، از اقدام خود در ورود غیرقانونی به لیبی ابراز تاسف کرده‌اند.

اتهام جاسوسی

یک سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا گفت: "ما از آزادی این دو خبرنگار بریتانیایی که به تازگی در لیبی در بازداشت بوده‌اند، استقبال می‌کنیم."

این دو خبرنگار روز ۲۲ فوریه توسط افراد مسلح وابسته به تیپ مصراته در طرابلس بازداشت شدند.

در ابتدا ادعاهایی درباره جاسوسی این دو نفر مطرح شده بود و پیش از این، بیم آن می‌رفت که اتهاماتی علیه آنها مطرح شود.

هفته گذشته فیلمی ویدئویی منتشر شد که در آن، این دو خبرنگار به دلیل ورود بدون مجوز به لیبی عذرخواهی کردند، اما گفتند که با آنها به خوبی رفتار شده است.

به دنبال رایزنی خانواده آقای مونتگمری جانسون و گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر، این دو نفر روز ۱۴ مارس به مقامات دولت لیبی تحویل داده شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از عمر خدراوی، معاون وزیر کشور لیبی، گزارش داده است: "بعد از آن که روشن شد هیچ جرمی (توسط این دو خبرنگار) انجام نشده است، وزارت کشور حکم به آزادی آنها داد."

او اضافه کرد: "آنها ابراز تمایل کرده‌اند که لیبی را ترک کنند."

خبرنگار بی‌بی‌سی در طرابلس، پایتخت لیبی، می‌گوید ممکن است این که این دو نفر در استخدام تلویزیون ایرانی پرس تی‌وی بوده‌اند، به ضررشان بوده باشد.

او می‌گوید: "در گذشته این شبکه تلویزیونی به حمایت از قذافی و مخالفت با انقلاب لیبی متهم می‌شد."

خبرنگار بی‌بی‌سی اضافه کرد: "به نظر من، بازداشت این دو نفر بیشتر به دلیل کار کردن آنها برای پرس تی‌وی بود تا ورود غیرقانونی و مشکل ویزا، چون بیشتر خبرنگارانی که وارد لیبی شده‌اند، عملا به طور غیرقانونی چنین کاری کرده‌اند."



:: برچسب‌ها: جشن تولد , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

جلال ذوالفنون از بزرگانی چون ابوالحسن صبا، ارسلان درگاهی و احمد عبادی تاثیر فراوانی گرفت

جلال ذوالفنون نوازنده سه تار و آهنگساز امروز بر اثر بیماری قلبی جان سپرد.

آقای ذوالفنون ۷۴ سال داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، او که دو هفته پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به دلیل خونریزی در بیمارستانی در کرج درگذشت.

آقای ذوالفنون در سال ۱۳۱۶ در آباده متولد شد. در کودکی به همراه خانواده اش به تهران آمد و فراگیری موسیقی را در ده سالگی آغاز کرد.

برای ادامه تحصیل به هنرستان موسیقی ملی رفت و در ان جا با سازهایی دیگر مثل تار و ویلن آشنا شد.

همزمان با تاسیس رشته موسیقی در دانشکده هنرهای زیبا به آنجا رفت .

آشنایی با شخصیت ها موسیقی ملی ایران از جمله نورعلیخان برومند و دکتر داریوش صفوت شناخت تازه ای از موسیقی اصیل ایران برای او به همراه داشت.

ذوالفنون از آثار و نحوه نوازندگی بزرگانی چون ابوالحسن صبا، ارسلان درگاهی و همچنین احمد عبادی تاثیرات فراوانی گرفت اما در نهایت خود به بیان مستقلی در نوازندگی سه تار دست یافت.

جلال ذوالفنون آثار متعدد مکتوب و صوتی در زمینه موسیقی ملی ایران از خود به جای گذاشته است که از آن میان آلبوم های گل صدبرگ وآتشی در نیستان از شاخص ترین آنها است.

ذوالفنون در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر که اواخر بهمن ماه امسال در تالار وحدت برگزار شد به عنوان هنرمند برجسته موسیقی سنتی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.



:: برچسب‌ها: حزب , پاریس , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
ایان تورپ

ایان تورپ که سال گذشته از بازنشستگی به مسابقات حرفه‌ای بازگشته، از راهیابی به المپیک لندن باز ماند

ایان تورپ، دارنده ۵ مدال طلای المپیک، در مراحل مقدماتی شنای ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر آزاد، رتبه لازم برای راهیابی به رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را بدست نیاورد.

آقای تورپ برای ماندن در کورس رقابت‌های انتخابی، در 100 متر آزاد باید رتبه‌اش بین 16 نفر نخست می‌شد که با زمان 50.35 ثانیه بیست و یکم شد. در رقابت‌های 200 متر آزاد نیز دوازدهم شد و از رسیدن به دور نهایی انتخابی بازماند.

او که در 29 سالگی به دنبال حضور در سومین المپیک خود بود، بعد از مدتی بازنشستگی ، سال گذشته مجددا به دنیای مسابقات حرفه‌ای بازگشت و تمرینات آمادگی خود را برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک آغاز کرد.

آقای تورپ گفت: "من فرصت بزرگی را از دست دادم اما خوشحالم از اینکه تلاش خودم را کردم و تن به این رقابت‌ دادم. به هیچ وجه پشیمان نیستم".

قهرمان پیشین المپیک گفته اشتیاق لازم برای حضور در رقابت‌های آتی مانند مسابقات قهرمانی سال آینده جهان در بارسلون و المپیک ۲۰۱۶ را دارد: "من وقتی دوباره شروع کردم می‌خواستم به استخر و شناکردن برگردم، می‌خواستم مسابقه بدم و به المپیک بروم. هنوز همه این‌ها را می‌خواهم. این فرصت (المپیک لندن) از دست رفت اما اشتیاق من پا برجاست".

ایان تورپ بعد از کسب سه مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و دو مدال طلای المپیک ۲۰۰۴ آتن، در سال ۲۰۰۶ اعلام بازنشستگی کرد. او علاوه بر موفقیت‌هایش در المپیک، ۱۱ عنوان قهرمانی جهانی بدست آورد و ۱۳ رکورد طولانی نیز ثبت کرد.



:: برچسب‌ها: بچه ها , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
نوواک جوکوویچ

نوواک جوکوویچ برای دومین بار پیاپی در این ماه از رسیدن به فینال باز ماند

نوواک جوکوویچ، نفر نخست رده‌بندی جهانی تنیس، با شکست برابر جان ایزنر از رسیدن به یک فینال دیگر باز ماند.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات ایندین ولز در کالیفرنیا، جوکوویچ ۲ بر یک و با نتایج ۶-۷ ۶-۳ ۶-۷ از ایزنر آمریکایی، بخت یازدهم تورنمنت، شکست خورد و حذف شد.

جوکوویچ در اوایل ماه کنونی نیز در تورنمنت دوبی، در همین مرحله مغلوب اندی ماری بریتانیایی شد و از رسیدن به فینال باز ماند.

حریف ایزنر در فینال یکشنبه شب (۱۸ مارس)، راجر فدرر، نفر سوم جهان، خواهد بود که پیشتر با پیروزی دو بر صفر (۴-۶ ۳-۶) بر رقیب دیرینه خود رافائل نادال به فینال رسید.



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

' مسلم قادری ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شش دستگاه اتوبوس حامل مسافران نوروزی كه دیشب در گرد و غبار شدید گرفتار شده بودند، نیز توسط ماموران راهداری نجات یافتند.

وی اظهاركرد: بر اثر وزش شدید باد همراه با گرد و غبار و كاهش دید، محورهای ترانزیتی ریگان - چابهار و ریگان - ایرانشهر مسدود شده بود.

وی افزود: محورهای ترانزیتی ریگان - چابهار و ریگان - ایرانشهر كه شب گذشته مسدود شده بود، امروز بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد.

رییس اداره راه و ترابری شهرستان ریگان، گفت: این محورها به مدت 10 ساعت مسدود بوده است.

مركز شهرستان ریگان در 300 كیلومتری شرق كرمان واقع است.

7440/8154/2624/587



:: برچسب‌ها: پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در سال گذشته نیز تعداد یك صد و پنجاه هزار واحد مسكونی مهر در قالب 230 شهر و شهرك از نعمت گازطبیعی بهره مند شدند.

بدنبال تلاش كاركنان شركت ملی گاز ایران و توان متخصصان صنعت گاز كشور، درحال حاضر سهم گاز طبیعی درسبد مصرف انرژی كشور به بیش از 63 درصد رسیده است.

هم اكنون جمعیتی بالغ بر 65 میلیون نفر در قالب 920شهر و دوازده هزارو 500روستا از طریق احداث و ایجاد 208 هزار و 847 كیلومتر شبكه گاز شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مندند.

تعداد خانوارهای تحت پوشش شبكه گازرسانی كشور در مجموع در سال 1390 به 18میلیون و 202 هزار و 505 واحد بالغ شد، درحالیكه این رقم در سال 1384 ، 10 میلیون و 542 هزار و 456 واحد بوده است.

براساس اهداف برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور برنامه ریزی و آغازعملیات اجرایی به منظور گازرسانی به 800 هزار واحد مسكونی در كل كشور در دستور كار قراردارد.

اقتصام**1561**1319



:: برچسب‌ها: کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

' عباسعلی نجفی ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری، افزود : این جاده ها با سعی و تلاش راهداران از ساعت 10 امروز ( 28 اسفند ماه ) بازگشایی و تردد در آنها از سر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: محورهای مواصلاتی هراز و كندوان از ساعت 20 شب گذشته بر اثر بارش شدید برف و كولاك، مسدود شده بود.

نجفی از ادامه بارش برف شدید در محور مواصلاتی فیروزكوه خبر داد و بیان داشت : بارش شدید برف از منطقه گدوك تا پل سفید ادامه دارد و این موضوع موجب كندی تردد خودروها در این محور شده است.

معاون راهداری اداره كل راه و ترابری مازندران گفت: سعی و تلاش راهداران مانع از مسدود شدن این محور مواصلاتی شده و عبور و مرور وسایط نقلیه در حال انجام است .

وی داشتن لوازم و تجهیزات زمستانی را لازم و ضروری دانست و از مسافران و گردشگران نوروزی تقاضا كرد لوازم و تجهیزات زمستانی همچون زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند .

نجفی بیان داشت : برخی از مسافران و گردشگران، زنجیر چرخ به همراه ندارند كه این موضوع می تواند در بروز خطرات و مشكلات برای آنان بسیار موثر باشد. ك/3

519/503/508



:: برچسب‌ها: خورشید , آب , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز یكشنبه ایرنا و به نقل از فدراسیون شنا، در این مراسم غلامرضا جعفری گفت:با توجه به قابلیت ها و استعدادهای وافر جوانان ایرانی در كنار ظرفیتهای فنی و مدیریت و كلاس بالای فنی مربیان می توانیم با همدلی و اتحاد و با اتكا به یك برنامه ریزی بلند مدت و دقیق در عرصه های بین المللی به جایگاه واقعی خود در سه رشته شنا ، شیرجه و واترپلو دست پیدا كنیم .

جعفری افزود:رسیدن به این مهم علاوه بر همدلی، تلاش و برنامه ریزی بلند مدت، نیازمند طی كردن پروسه ای سنگین و طولانی از تمرینات ویژه مربیان و همچنین تحمل مشقت های خاص خود است .

وی اظهار داشت: روند ورزش قهرمانی محدود به زمان فعلی نیست بلكه این جریان در دراز مدت و در جهت رشد و شكوفایی استعدادهای ورزش شنا استمرار پیدا می كند و محوری ترین بخش ها علاوه بر كار ستادی فدراسیون و تیمهای ملی هیئت های استانی و شهرستانی هستند كه تاثیر بسزایی در این امر دارند.

سرپرست فدراسیون شنا یادآور شد : ملی پوشان شنا ، شیرجه و واترپلو مهارت های اصولی و حرفه ای را در سطح عالی فرا گرفته اند و تلاش آنها باید در آزمون های سخت بین المللی و حضور در این نوع مسابقات دو چندان شود كه در چنین شرایطی كسب مدالهای طلا در آسیا و جهان و حتی با طی كردن پروسه مطلوب زمانی كه متاثر از تدبیر و خرد جمعی و برنامه ریزی مدون است مدال المپیك قابل دستیابی است .

جعفری در ادامه خاطرنشان كرد :حمایت از ورزشكاران به ویژه برطرف كردن دغدغه مالی آنها جزو اصولی ترین راهبرد مدیریت ورزشی است و پرداخت همین مقدار به عنوان هزینه ایاب و ذهاب ملی پوشان نتیجه پشتیبانی و حمایت های وزارت ورزش و جوانان از شنا شیرجه و واترپلو است و امیدواریم با نگاه كارشناسانه و دلسوزانه مسولان این وزارتخانه به ویژه دكتر عباسی وزیر ورزش و جوانان كه جا دارد بنده از همین جا از عنایت و توجه ایشان تشكر كنم این كمكها استمرار پیدا كند و شنا شیرجه و واترپلو ایران راه نیل به اعتلای خود را با قدرت و بدون وقفه طی نماید.

سرپرست فدراسیون شنا در پایان از كادر اجرای فدراسیون، هیات های استانی و همچنین اصحاب رسانه به دلیل همكاری در جهت رشد و پیشرفت شنا، شیرجه و واترپلو تشكر و سال خوبی را برای آنها آرزو كرد.

در ابتدای این مراسم محسن رضوانی سرپرست امور دبیری فدراسیون شنا با ارائه گزارشی به تشكیل اردوهای تیمهای ملی شنا و واترپلو از ابتدای حضور كادر جدید مدیریتی در فدراسیون شنا پرداخت و گفت: تیم ملی شنا تمرینات خود را زیرنظر خشایار حضرتی آغاز و با جدیت پیگیری كرد كه نتایج كسب شده در مسابقات دبی، به ویژه جابجایی 2 ركورد ملی پس از وقفه ای طولانی و یا ركوردهای محمد بیداریان نشان دهنده روند صعودی ملی پوشان شنا است كه در سال آینده خود را برای حضور در مسابقات مختلفی از جمله رقابتهای انتخابی المپیك آماده می كنند .

وی ادامه داد : در واترپلو نیز ابتدا كامبیز رخشانی مهر اردوی متمركز این تیم را برگزار كرد و پس از ملحق شدن 'رومان پولاچیك' و با برگزاری جلساتی با كمیته مشورتی واترپلو چند اردوی متمركز برگزار شد و هم اكنون این تیم 3 فروردین برای حضور در كاپ آسیا به كویت اعزام خواهد شد كه برای این تیم آرزوی موفقیت داریم.

رضوانی در پایان خاطر نشان كرد : درهای تیم های ملی بروی هیچ ورزشكار آماده ای بسته نیست و ارزش پیراهن تیم های ملی نیز آنقدر زیاد است كه برای بدست آوردن آن باید تلاش فراوان كرد تا پس از پوشیدن، از آن با تعصب و عرق نگهداری شود.

**1587**1440



:: برچسب‌ها: جشن تولد , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، ' آویگدور لیبرمن ' كه به چین سفر كرده پس از چند دیدار با مقام های ارشد این كشور از جمله ' شی جین پینگ ' معاون رییس جمهور و ' یانگ جیه چی' وزیر خارجه، گفت: هیچ نشانه ای تاثیر تحریم صنعت نفت ایران مشاهده نمی شود.

وی پس از این دیدارها به خبرنگاران گفت: تل آویو ترجیح می دهد مساله ایران از طریق مذاكره و تحریم و یا هر راه حل مشابهی حل و فصل شود.

وی در همین حال ابراز امیدواری كرد كه در مذاكرات پنج به علاوه یك با ایران دستاوردهای مثبتی حاصل شود.

وی افزود: با وجود تحریم صنعت نفت ایران، شواهدی مشاهده نشده است كه نشان دهنده توقف برنامه هسته ای یا تغییر در این برنامه و یا توقف غنی سازی اورانیم درایران باشد.

وی در حالی به بی تاثیر بودن تحریم یك جانبه نفت ایران اعتراف كرد كه مقام های ارشد چینی بارها تاكید كرده اند ، تنها راه حل موضوع هسته ای ، گفت وگو و مذاكره غرب با جمهوری اسلامی ایران است.

دولت چین حق استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای را به رسمیت می شناسد.

مقام های ارشد چین از جمله ' ون جیا بائو' نخست وزیر نیز در ماه های اخیر چند بار تاكید كرده اند كه با تحریم های یك جانبه آمریكا مخالف هستند و به روابط تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران از جمله در زمینه انرژی ادامه خواهند داد.

پیش بینی می شود چین در سال 2012 میلادی روزانه 600 هزار بشكه نفت از ایران وارد كند.

حجم تجارت بین ایران و چین در سال 2011 میلادی به بیش از 45 میلیارد دلار رسید.

معاون نخست وزیر رژیم صهیونستی از روز پنجشنبه دیدار رسمی یك هفته ای از چین را آغاز كرده است.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: سیاتل , پرنده , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ایجاد امنیت مطلوب در كشور به رغم بیشترین تهدیدات در سال جاری، افزایش مبارزه با جرایم سازمان یافته و جدید، مبارزه با باندهای مافیایی مواد مخدر بویژه مواد مخدر صنعتی و كنترل مطلوب مناطق مرزی كه در اختیار نیروی انتظامی قرار دارد نیز از دیگر فعالیت های این نیرو در سال جاری است.

در این گزارش مروری گذرا بر عملكرد نیروی انتظامی در سال 90 خواهیم داشت.

*** پلیس راهنمایی و رانندگی و بیشترین ارتباط مردمی

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از پركارترین واحد های ناجا است كه به واسطه نوع فعالیت، بیشترین ارتباط را با مردم دارد.

رفت و آمد بیش از 14 میلیون خودرو و هشت میلیون موتور سیكلت در معابر عمومی كشور، این ویژگی را برای پلیس راهنمایی و رانندگی به وجود آورده است كه حداقل با 22 میلیون نفر مالك یا راننده این وسایل نقلیه در ارتباط مستقیم است.

چهار اولویت در سال جاری درمجموعه فعالیت‌های پلیس راهور یعنی به روز كردن قانون جدید راهنمایی و رانندگی،‌ ارتقا و تعالی رفتار پرسنلی، انجام اقدامات فرهنگی و آموزش همگانی و توسعه فناوری ها و استفاده از سیستم‌های كنترل هوشمند مدنظر قرار داشت.

مهمترین اقدام انجام شده در این نیرو كه در سال 90 اجرایی شد، قانون جدید راهنمایی و رانندگی است كه در دو مرحله عملی شد.

مرحله نخست از اول اردیبهشت ماه و با محاسبه نمرات منفی برای متخلفان رانندگی آغاز شد و مرحله دوم این قوانین نیز كه اعمال نرخ های جدید جرایم راهنمایی و رانندگی بود، از دی ماه همین سال شروع شد.

كاهش تلفات حوادث رانندگی در سال 90 به میزان 5/14 درصد از دیگر دستاورد های مهم پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در سال 1390 است.

همچنین آمار مصدومین حوادث رانندگی در سال 1390 حدود 5/6 درصد كاهش داشته است كه این كاهش این آمارها یكی از نتایج اعمال قوانین جدید راهنمایی و رانندگی است.

بر اثر اعمال این قانون، همچنین آمار تصادفات رانندگی 20 درصد كاهش یافته است.

كنترل الكترونیكی بر رفتار رانندگان یكی دیگر از برنامه ها و اولویت های كاری پلیس راهنمایی و رانندگی در سال جاری است كه همچون سال های گذشته با جدیت بیشتر پیگیری شده است.

این محور كاری پلیس راهور با هدف جریمه نیست، بلكه شرایط فعلی جامعه به گونه ای است كه امكان حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در معابر اصلی و فرعی برای مقابله و برخورد قانونی با متخلفان رانندگی میسر نیست.

نیروی انتظامی معتقد است با استفاده از فن آوری نوین و ابزار های الكترونیكی، علاوه بر كاهش میزان تخلفات و به تبع آن سیر نزولی میزان تصادفات و تلفات، فرهنگ رانندگی همگانی نیز باید ارتقا یابد تا در این رهگذر بتوانیم به اصل پیام قانون كه 'ایمنی' است، دست یابیم.

تنها نگرانی موجود در این زمینه افزایش شدت تصادفات در حوادث رانندگی است كه عوامل انسانی، ایمنی خودروها، ایمنی راه ها و جاده ها و درنهایت سیستم نجات، امداد و درمان مصدومان و مجروحان در میزان شدت تصادف دخیل است.

در سال گذشته به ازای هر 100 تصادف 43 نفر كشته و مجروح شدند، اما در سال جاری این میزان به 52 نفر كشته و مجروح افزایش یافت.

در سال 1390 معابر عمومی كشور شاهد حضور بیش از چهار درصد خودرو جدید بود و بر اساس آمارها بیش از یك میلیون و ششصد هزار خودرو جدید شماره گذاری شده است.

البته ناگفته نماند كه در همین مدت بیش از یك میلیون گواهینامه برابر با 23 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته، صادر شده است كه بر این اساس، مشكل ترافیك همچنان با برجاست.

در سال جهاد اقتصادی و با كاهش میزان حوادث رانندگی، بیش از 10 هزار میلیارد تومان صرفه جویی را در اقتصاد كشور شاهد بودیم كه خبر خوشایند و امیدوار كننده ای است چرا كه بیانگر كاهش سرانه هزینه تصادف، كشته ها و مجروحین حوادث رانندگی برای هر ایرانی به میزان 120 هزار تومان در سال است.

*** افزایش امنیت، زمینه ساز جهاد اقتصادی

فرمانده نیروی انتظامی معتقد است عملكرد این نیرو در شكوفایی اقتصادی در سال 90 تاثیری مثبت داشته و تاكید كرده كه تامین امنیت لازم برای فضای اقتصادی كشور از اولویت های كاری ناجا در سال جاری برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده است.

سردار 'اسماعیل احمدی مقدم ' درباره سال 'جهاد اقتصادی' و عملكرد نیروی انتظامی در حوزه امنیت اقتصادی خاطر نشان می كند نیروی انتظامی در حوزه اقتصادی همكار سازمان های اقتصادی دولت شامل وزارت اقتصاد و دارایی، بانك مركزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز مجموعه های دیگری است كه در این حوزه فعالیت دارند.

وی یادآور شده است این نیرو همكاری بسیار خوبی با قوه قضاییه در این زمینه دارد تا امنیت فضای تولید و تجارت در كشور مهیا شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه پلیس به دنبال مقابله با شكل‌گیری فساد در بخش‌های اقتصادی، برخورد با دلالان و باندهایی است كه به دنبال ایجاد توطئه كمبود هستند، تاكید كرده است خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته شده این بازار به صورت كامل كنترل و روند صعودی را طی می‌كند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه پلیس به دنبال مقابله با شكل‌گیری فساد در بخش‌های اقتصادی، برخورد با دلالان و باندهایی است كه به دنبال ایجاد توطئه كمبود مصنوعی هستند، می گوید: خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته شده این بازار به صورت كامل كنترل و روند صعودی را طی می‌كند.

احمدی مقدم با بیان اینكه در مجموع در این زمینه توفیقات خوبی به دست آمده است، می افزاید: خوشبختانه با تمهیداتی كه مسوولان اقتصادی و حضور نیروی انتظامی تا حد زیادی مشكلات اقتصادی به وجود آمده در بازار سكه و ارز كنترل شده و روند رو به بهبود است.

*** ایران در سال 90، امن ترین سال را تجربه كرد

فرمانده نیروی انتظامی معتقد است سال 90 به رغم بیشترین تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران، امن ترین سال در تاریخ ایران است.

سردار ' احمدی مقدم' می گوید كه امسال پلیس ایران، در اوج خود نسبت به همه تاریخ گذشته قرار دارد و وجه تمایز آن نیز نسبت به تمام پلیس های جهان، اخلاق مداری است.

فرمانده نیروی انتظامی می افزاید: بر اساس داده های آماری بسیاری از مواردی كه بر ناامن بودن یك جامعه تاثیرگذار است، در خلال سال های 1381 تا 1390 در ایران از روند كاهشی برخوردار بوده است.

احمدی مقدم همچنین موضوع افزایش امنیت در ایران به رغم وجود تهدیدات فراوان را موضوع تحقیق پژوهشگران در مراكز علمی جهان می داند و تاكید می كند: مراكز تحقیقاتی جهان این سوال را مطرح می كنند كه چگونه جمهوری اسلامی ایران با وجود تهدیدات فراوان، ضریب امنیتی خود را حفظ و حتی آن را افزایش می دهد.

سردار احمدی مقدم یكی از موضوعات مهم افزایش امنیت در ایران را كاهش آمار تلفات حوادث رانندگی می داند.

***گسترش نیروی مرزبانی دریایی برای حراست از مرزهای آبی

مرزبانی نیروی انتظامی در سال 1390 علاوه بر كنترل مرزهای خاكی و آبی كشور توجه خاصی به گسترش مرزبانی دریایی داشت تا هر چه بیشتر اقتدار خود را در این مرزها نشان دهد.

تجهیز مرزبانی دریایی در اولویت كاری نیروی انتظامی قرار دارد و از سال 90نیز جذب دانشجو برای تربیت و فعالیت در یگان های نیروی مرزبانی دریایی آغاز شده است تا این نیرو تخصصی شود.

مرزبانی نیروی انتظامی همچنین برای خودكفایی در زمنیه تجهیزات به ساخت و ساز امكانات مورد نیاز روی آورده است كه می توان به ساخت شناور 'گلف' اشاره كرد.

در این نیرو، واحد مهندسی رزمی مرزبانی دریایی تشكیل شده است تا در نگهداری استحكامات مرزبانی دریایی نیز مستقل شود.

فرمانده نیروی مرزبانی ناجا درباره تقویت نیروی دریایی مرزبانی می گوید: بزودی رزمایش مرزبانی دریایی نیروی انتظامی در آب های خلیج فارس برگزار خواهد شد كه در این رزمایش از تجهیزات جدید این نیرو رونمایی می شود تا گام مهمی برای تسلط بر مرزهای آبی كشور برداشته شود.

سردار ' حسین ذالفقاری' به برقراری ارتباط این نیرو با صنایع كشور برای ساخت تجهیزات مورد نیاز اشاره می كند و می افزاید: تاكنون انواع مختلفی پهپاد برای مرزبانی ساخته شده است كه كارایی برخی از آنان با توجه به نیاز این نیرو قابل قبول است.

وی با بیان اینكه مدل های جدیدی از این پرنده ها را به طراحان سفارش داده ایم، اضافه می كند: استفاده از پهپاد و بالن در نیروی مرزبانی برای كنترل دقیق تر مرزها حتمی است و پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته ایم.

** تحولات بزرگ در آینده مرزبانی با استفاده از فن آوری های نوین

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در تشریح دیگر فعالیت های سال 90 این نیرو به طرح های 'شورای مرز'، ' تقویت مرزبانی' و 'مكانیزه معابر رسمی' كشور اشاره می كند و می گوید: تحولات بزرگی برای كنترل دقیق مرزها در راه است كه با نهایی شدن آنها، شاهد كاهش بسیار زیادی در قاچاق كالا و انسان در مرزها خواهیم بود.

وی درباره طرح ملی 'مانیتورینگ مرزها' می گوید: در آینده نه چندان دور امكان مشاهده و كنترل همه مرزهای كشور با استفاده از تكنولوژی پیشرفته در داخل شهرها، مراكز استان ها و حتی از تهران فراهم خواهد شد.

این مقام انتظامی درباره همكاری های مناسب ایران با كشورهای همسایه برای افزایش كنترل بر مرزها می افزاید: هم اكنون همكاری های خوبی با كویت، قطر، امارات، عربستان و عمان داریم و نشست های گارد ساحلی به صورت مداوم با آنان برگزار می شود.

به گفته وی، تلاش می شود ارتباط بی سیم میان ایران و كشورهای حوزه خلیج فارس افزایش یابد و جمهوری اسلامی ایران در حوزه مرزبانی با عراق نیز در عالی ترین روابط قرار دارد.

اجتمام** 1379**1572



:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

ریزش برف كه از روز شنبه در شهرستان های غرب مازندران آغاز شد، در مناطق كوهستانی همچنان ادامه دارد و بنا به گزارش دهیاران مناطق كوهستانی ، ارتفاع برف در این منطقه به بیش از یك متر رسیده است.

فرماندار نور روز یكشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ریزش برف سنگین راه ارتباطی 50 روستای بلده، 10 روستای بخش مركزی و دهستان میان بند و 12 روستای منطقه لاویج بخش چمستان این شهرستان را با مركز شهر مسدود كرد.

'عبدالغدیر مشایخ ' افزود : بارش سنگین برف كه روز شنبه آغاز شده ، همچنان در بخش های كوهستانی این شهرستان ادامه دارد.

وی یادآور شد : راهداران منطقه در حال بازگشایی محورهای مناطق كوهستانی و روستایی این منطقه هستند.

معاون فرماندار تنكابن نیز به ایرنا گفت: برف راه ارتباطی بیش از 70 روستای كوهستانی منطقه دو و سه هزار و بخش مركزی این شهرستان را مركز شهر مسدود كرده است.

'رستم زوردی' افزود: دو گروه از ماشین آلات برف روبی در مناطق كوهستانی این شهرستان مستقر شده اند و در حال بازگشایی محورهای ارتباطی هستند.

وی ادامه داد : برق منطقه دو و سه هزار به علت بارش برف سنگین همچنان قطع است.

'محمدرضا چاوشی' ، رییس اداره راه و ترابری تنكابن نیز به ایرنا گفت: نیروهای راهداری این نهاد از شنبه شب به محورهای كوهستانی منطقه اعزام شده اند و همچنان مشغول بازگشایی محورها هستند.

رییس شورای روستای 'درجان' منطقه سه هزار تنكابن ارتفاع بارش برف در این منطقه كوهستانی را بیش از یك متر اعلام كرد و گفت : اهالی این منطقه به علت بارش برف سنگین و برودت هوا با مشكلاتی مواجه شدند.

وی از مسوولان امر خواستار كمك شد.

در حال حاضر ریزش برف درمناطق كوهستانی غرب مازندران ادامه دارد. ك/4

7514/621/1654/508



:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز یكشنبه ایرنا،در این مسابقات كه با شركت 87 تنیس باز از 35 كشور در آنتالیا جریان دارد ، ' شاهین خالدان ' ملی پوش كشورمان در دور اول با نتیجه 2 بر صفر از سد تنیسور برزیلی گذشت و به دور دوم راه یافت.

خالدان امروز در مرحله دوم این مسابقات به مصاف برنده دیدار تنیس بازان سوییس و ایتالیا خواهد رفت.

در دیگر دیدار مرحله اول این مسابقات ' محسن حسین زاده ' كه بر حسب قرعه به مصاف ' كیانوش سوری ' دیگر ملی پوش كشورمان رفته بود موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد هموطن خود بگذرد و به مرحله دوم گام بگذارد.

حسین زاده در مرحله دوم این مسابقات حریفی از بلغارستان را پیش رو خواهد داشت.

' مرتضی معظم ' دیگر ملی پوش كشورمان روز گذشته با قبول شكست از حریف برزیلی خود از دور این مسابقات كنار رفت.

مسابقات بین المللی تنیس فیوچرز تركیه در دو مرحله و طی دو هفته برگزار می شود.

به برترین های این مسابقات 10 هزار دلار به عنوان جایزه پرداخت می شود.

تیم ملی تنیس ایران كه اردوی آمادگی خود را از روز پنجشنبه گذشته در آنتالیا دایر كرده است با چهار تنیسور به نام های خالدان ، حسین زاده ، سوری و معظم در این مسابقات شركت كرده است.

مربیگری این تیم را ' مصطفی صالح ' برعهده دارد و ' فرشاد صفتی ' نیز به عنوان سرپرست تیم را همراهی می كند.

ملی پوشان كشورمان خود را برای شركت در مسابقات تنیس گروه سوم منطقه آسیا و اقیانوسیه جام دیویس كه اردیبهشت ماه آینده با شركت تیم های ایران ، قرقیزستان، مالزی، عمان، سوریه، ویتنام، بنگلادش و كویت در تهران برگزار می شود ، آماده می كنند.

تیم های اول و دوم این مسابقات به رقابتهای تنیس گروه دوم منطقه آسیا و اقیانوسیه صعود خواهند كرد.

خاورم * 230



:: برچسب‌ها: ایتالیا , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

انصار حزب الله پیش از این در اطلاعیه ای گفته بود که پخش این دو فیلم در جشنواره فیلم فجر سال جاری "اعتراض اقشار متدین بیننده" را در پی داشته

انصار حزب الله، از گروه های بنیادگرا در جمهوری اسلامی، روز شنبه ۲۷ اسفند، در اعتراض به اکران دو فیلم 'زندگی خصوصی' و 'گشت ارشاد' که آن را "مبتذل و ضد ارزش" خوانده اند، در برابر وزارت ارشاد تجمعی برگزار کرد.

این گروه پیش از این، در اطلاعیه ای گفته بود که پخش این دو فیلم در جشنواره فیلم فجر سال جاری "اعتراض اقشار متدین بیننده" را در پی داشته و با اینهمه، وزارت ارشاد مانع از پخش عمومی آنها نمی شود.

در پایگاه خبری انصارحزب الله آمده است: "پس از اعلام خبر دریافت مجوز اکران عمومی دو فیلم مستهجن و ضد ارزشی گشت ارشاد و زندگی خصوصی در۱۴ اسفند ماه سال جاری، ستاد انصار حزب الله ایران به نمایندگی از مردم متدینی که ضمن تماس با این مجموعه نگرانی خود از روند کنونی را اعلام نموده بودند شکایتی را تنظیم و راسا به دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه حجج الاسلام اژه ای و سید ابراهیم رئیسی تسلیم نمود. بر این اساس در حالی از این دو مقام مسئول خواسته شده بود تا با توقیف این دو فیلم قلب امام و شهدا و مردم متدین را شاد کنند که مجلس شورای اسلامی در قبال این اشاعه محرز فحشا و منکرات از سوی وزارت ارشاد، تنها با اعلام بی‌خبری، از هر گونه اقدام مقتضی خودداری کرد و انفعال را انجام وظیفه قانونی خود ترجیح داد و در نتیجه اکران این دو فیلم از ۲۵ اسفند ماه سال جاری در سینماهای کشور آغاز شد."

با این حال علیرضا سجادپور، مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است: " کسانی که به دو فیلم «گشت ارشاد» و «خصوصی» معترض هستند، احتمالا نسخه بعد از جشنواره‌‌ی فجر این فیلم‌ها را ندیده‌اند."

او در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه احتمالا معترضان اطلاعات کافی نداشته‌اند گفت: "قانون وجود دارد و قانون شورای پروانه نمایش را مطلع قرار داده و باید به قانون احترام گذاشت. یک مرجع در مورد اکران یک فیلم می‌تواند نظر دهد و آن هم شورای پروانه نمایش است."



:: برچسب‌ها: چشم انداز , کلیسا , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این كودك فلسطینی در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست در منطقه محل سكونت خانواده وی در نزدیكی گذرگاه ' كرم شالوم' ( شرق رفح) مجروح شده است.

' ادهم ابو سلیمه' سخنگوی خدمات اضطراری غزه به خبرگزاری فرانسه گفت این گلوله به ران این كودك فلسطینی اصابت كرده و وضعیت جسمانی وی نسبتا مطلوب است.

نیروهای رژیم صهیونیستی تاكنون چندبار فلسطینی ها از جمله كودكانی را كه مشغول بازی در این منطقه هستند، هدف گلوله های خود قرار داده اند.

حمله روز یكشنبه در بحبوحه آتش بسی كه با میانجی گری مصری ها بین مبارزان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی در غزه اعلام شده، رخ داد.

دور تازه حملات رژیم صهیونیستی به دنبال ترور یك فرمانده ارشد فلسطینی به دست صهیونیست ها بروز كرد. در این حملات كه چهار روز به طول انجامید 25 نفر كشته شدند.

مترجمام**9158**1609



:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه های لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئو فیزیك دانشگاه تهران ، این زمین لرزه در ساعت 8 و 8 دقیقه و 30 ثانیه با موقعیت جغرافیایی 47/35 درجه عرض شمالی و 45/49 درجه طول شرقی روی داده است.

تا زمان مخابره خبر از خسارت احتمالی این زمین لرزه هیچ گزارشی ارایه نشده است.

اجتمام** 1379*



:: برچسب‌ها: سرگرمی , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اعمال نظر در تصمیم‌های مجمع فدراسیون فوتبال به ایران هشدار داده‌اند

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه نسبت به هرگونه اقدامی که منجر به نقض تصمیم‌های مجمع فدراسیون فوتبال شود هشدار دادند.

این دو سازمان در نامه‌های جداگانه‌ای تاکید کرده‌اند که به هیچ وجه مسئله تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال ایران قابل پذیرش نیست و هرگونه اعمال نظر و دخالت در مسیر تغییر تصمیم‌های مجمع، فوتبال ایران را با محرومیت در مجامع جهانی روبرو خواهد کرد.

فیفا همواره تاکید کرده که فدراسیون فوتبال ان جی او محسوب می‌شود و دولت‌ها حق هیچ‌گونه دخالت در نحوه مدیریت آن را ندارند. اما سازمان بازرسی ایران گرچه قبول دارد که فدراسیون فوتبال ان جی او به حساب می‌آید، اما می‌گوید چون این فدراسیون سازمانی "عمومی" است، بایستی تابع مقررات و قوانین مصوب کشوری باشد.

شاهین رحمانی، خبرنگار ورزشی و عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، معتقد است فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند این نامه‌ها را به مراجع ذیربط و تصمیم‌گیر در دولت و قوای دیگر بفرستد و در جهت تثبیت نتایج انتخابات اقدام کند. آقای رحمانی پذیرفته شدن پیشنهاد سازمان بازرسی کشور مبنی بر صدور حکم حضور کوتاه مدت سرپرستی فدراسیون برای علی کفاشیان از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را غیرمحتمل دانسته و این پیشنهاد را خارج از چهارچوب قوانین فیفا دانسته است.

نامه پورمحمدی به احمدی‌نژاد

مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل ایران، ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال را غیرقانونی می‌داند

مصطفی پور محمدی با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، مجددا تاکید کرده است که ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال را غیرقانونی می‌داند. رئیس سازمان بازرسی ایران تاکید کرده است که از سال ۱۳۸۸ بارها به صورت کتبی و شفاهی درباره غیرقانونی بودن ریاست افراد بازنشسته بر فدراسیون‌های ورزشی هشدار داده اما وزیر ورزش و جوانان به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.

آقای پورمحمدی پیشنهاد کرده است که هیئت وزیران برای مدت کوتاهی با حکم سرپرستی علی کفاشیان را در راس این فدراسیون نگه دارد تا اینکه مجلس شورای اسلامی بررسی‌های لازم را برای تهیه قانونی جامع درباره فدراسیون‌های ورزشی انجام دهد.

هنوز از واکنش دولت به نامه رئیس بازرسی کل ایران خبری منتشر نشده اما فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مخالفت خود را با تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند.

 علی کفاشیان

در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران، علی کفاشیان مجددا به ریاست این سازمان انتخاب شد

در پی انجام انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در ۱۵ اسفند گذشته و انتخاب مجدد علی کفاشیان به ریاست این سازمان، در رسانه‌های ایران خبرهایی درباره احتمال ابطال این انتخابات مطرح شد. انتخابات فدراسیون ‎‌فوتبال ایران از هفته‌ها پیش از انجام آن با حاشیه‌های فراوانی مواجه بود. برخی از رسانه‌ها خبرهایی درباره اعمال نفوذ دولت و وزارت ورزش در مجمع فدراسیون برای تحمیل نامزد ریاست مورد نظر خود منتشر کرده بودند.

اما انجام انتخابات و اعلام برنده شدن مجدد علی کفاشیان، از میزان حاشیه‌ها و شایعات در این باره نکاست. رسانه‌های ایران همچنان خبرهایی درباره نارضایتی وزارت ورزش از انتخاب نشدن گزینه مورد نظر دولت منتشر کردند.

اما مهمترین چالش پیش روی علی کفاشیان دخالت سازمان بازرسی کل کشور در مسئله انتخابات فدراسیون و اصرار بر ابطال آن بوده است. مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به دلیل بازنشسته بودن علی کفاشیان، به دفعات ریاست او بر فدراسیون فوتبال را غیرقانونی خوانده است.



:: برچسب‌ها: دریاچه , سیاه , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
تیم فوتسال پرسپولیس

پرسپولیس تایید کرده که تیم فوتسال این باشگاه در بازی مقابل گیتی‌پسند تبانی کرده است

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به پرونده تبانی در فوتسال رسیدگی می‌کند

حسین عبداللهی، دبیرکمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران از تعیین هیئتی ویژه برای رسیدگی به پرونده تبانی در جریان رقابت‌های فوتسال خبر داده است.

تیم فوتسال پرسپولیس در هفته آخر لیگ برتر فوتسال ایران در حالیکه نیمه نخست را ۲-۲ مساوی کرده بود ۱۱ بر ۲ در مقابل گیتی‌پسند اصفهان شکست خورد.

پیروزی گیتی‌پسند با این نتیجه، موجب شد که این تیم تنها با تفاضل یک گل از رقیب اصلی خود تیم شهید منصوری قرچک پیشی بگیرد و قهرمان امسال لیگ برتر فوتسال ایران شود.

در پی این اتفاق و انعکاس اعتراضات درباره وقوع تبانی در این دیدار در رسانه‌ها، باشگاه پرسپولیس اقدام به بررسی فیلم این بازی نمود و انجام تبانی را تایید کرد.

همچنین، آقای عبداللهی از یک پرونده تبانی در حال بررسی دیگر نیز خبر داده است که بر اساس آن در ابتدای فصل جاری لیگ برتر فوتسال، مالک باشگاه فولاد ماهان به رضا کردی، سرمربی وقت تیم فیروز صفه، پیشنهاد تبانی داده است. آقای کردی گفته از آنجاکه مالک هر دو تیم فیروز صفه و ماهان یکی است، از او خواسته شده بود که در دو بازی مقابل فولاد ماهان ببازند تا احتمال قهرمانی ماهان بالا برود.

احتمال انحلال تیم فوتسال پرسپولیس

محمد رویانیان

محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، از احتمال انحلال تیم فوتسال این باشگاه خبر داده است

محمد رویانیان، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، نیز در اقدامی کم سابقه ضمن تایید خبر تبانی، گفت کمیته‌ای برای بررسی این موضوع و وضعیت تیم فوتسال این باشگاه تشکیل شده که درباره انحلال احتمالی این تیم نیز تصمیم‌گیری خواهد کرد.

از سوی دیگر، محمو سالارکیا، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس نیز از اخراج سرپرست و بازیکنان خاطی این تیم خبر داد و گفت که ۳۰ درصد از مبلغ قرارداد کلیه بازیکنان تیم فوتسال این باشگاه کسر خواهد شد.

آقای سالارکیا تاکید کرده که براساس مدارک موجود برخی از بازیکنان با تیم گیتی‌پسند تبانی کرده بودند.



:: برچسب‌ها: روز , روز تعطیل , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'اسدالله بیرانوند' شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش برف و كولاك و سرمای شدید هوا افزود: با برودت هوا و بارش برف در محورهای بزرگ، راه (تهران - زنجان و قزوین- رشت- همدان ) بدلیل یخ زدگی و بارش متناوب برف، بسته است.

وی اظهار داشت: مسافران در راه مانده با همكاری ستادحوادث غیرمترقبه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری، آموزش و پرورش و اداره راه ساماندهی و پذیرایی شدند.

بیرانوند با اشاره به وضعیت اضطراری اسكان مسافران تصریح كرد: با توجه به ضرورت ساماندهی مسافران و اشغال تمام ظرفیت اقامتی، با همراهی كمیته اسكان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از مساجد، مدارس و زائر سراها برای اسكان اضطراری مسافران استفاده شد.

وی با بیان اینكه درحال حاضر چهار هزار نفر از مسافران درسطح شهر اسكان داده شده اند، افزود: با روند نامساعد هوا در روزهای آینده، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان قزوین تدابیر ویژه‌ای برای اسكان اندیشیده است.

مسیر قزوین - رشت از ظهر امروز به علت كولاك شدید و بارش برف تا اطلاع ثانوی بسته است.

7389/ 1644



:: برچسب‌ها: زرد , مکزیک , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا،' هوگو چاوز' كه پس از عمل جراحی یك غده سرطانی در كوبا به كاراكاس بازگشته است، از سوی مردم ونزوئلا به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

نشریه نوول ابسرواتور افزود: هوگو چاوز به ابراز احساسات هزاران تن از مردم ونزوئلا كه لباس های قرمز برتن داشتند و پرچم های كشورشان را به اهتزاز در آورده بودند، پاسخ داد و به خواندن یك قطعه موسیقی محلی پرداخت.

به نوشته این نشریه فرانسوی، اكثر مردم ونزوئلا معتقدند كه هوگو چاوز بر بیماری سرطان خود غلبه كرده و در انتخابات ریاست جمهوری ماه اكتبر این كشور شركت خواهد نمود.

1592

صویر**1502**



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

نام جیرفت كه لقب 'سرزمین هزار گوهر' بر پیشانی چروكیده از تاریخی بلند اما باصلابتش چشم نوازی می كند برای نخستین بار در سال 35 هجری قمری به مناسبت تصرف آن توسط 'مجاشع بن مسعود' در متون تاریخی ثبت شد‌.

جیرفت كلمه ای مركب از دو واژه 'جیر' به معنای پست و پایین و 'افت' به معنی افتاده تشكیل شده و بطور كلی جیرفت به معنای 'جلگه پست آبرفتی' است.

به گزارش ایرنا، شهرستان كنونی جیرفت با وسعت 8600 كیلومترمربع در استان كرمان و جنوب شرق ایران، از شرق به استان سیستان و بلوچستان، از غرب به شهرستانهای بافت و سیرجان، از شمال و شمال شرق به جبالبارز و ساردوئیه و شهرستان بم و از جنوب به استان هرمزگان محدود است.

این منطقه كه به لحاظ تنوع شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی به 'هند ایران' ملقب شده است با میانگین ارتفاعی حدود 600 متر از سطح دریا در فاصله حدود 240 كیلومتری از مركز استان كرمان قرار دارد.

با توجه به كاوشهای باستانشناسی در این خطه، جیرفت مفتخر به آن است كه مهد تاریخ و تمدن كشور ایران نام گرفته است.

مورخین و جهانگردان بسیاری عقیده‌ دارند كه شهر قدیمی جیرفت در اثر سیل نابود شد و خرابه‌های آن شهر قدیمی هم اكنون در یك كیلومتری جیرفت فعلی كاملا ملموس و قابل مشاهده است.

آثار و شواهد تاریخی بدست آمده خرابه ‌های شهر قدیم جیرفت این منطقه را به 'عهد دقیانوس' نسبت داده‌ و دلیل این ادعا كشف سكه‌ ها و آثار عتیقه بسیاری است كه امروزه در موزه های مختلف ایران و دنیا وجود دارد.

به گفته مورخ نامی 'یاقوت حموی' جیرفت در گذشته های دور 'جرودس' نام داشته و قبل از حمله مغولها یكی از شهرهای آباد و ثروتمند جهان اسلام بوده كه 'ماركوپولو' تاجر و سیاح ونیزی نیز از این شهر به نام شهر ثروتمند 'كامادای' یاد كرده است.

در بیان آب و هوای خوش این شهرستان همین بس كه در حالی كه در تابستان برخی مردم آن در دمای بیش از 50 درجه سانتیگراد روزگار را سپری می كنند، در بخشهای جبالبارز و ساردوئیه این شهرستان طبیعت چشمنواز با هوایی معتدل و خنك روح هر گردشگر و رهگذری را جلا می بخشد.

قله های سر به فلك كشیده این شهرستان از مهمترین ارتفاعات منطقه به شمار می‌روند كه با شكوهی خاص مناطق گرمسیر و سردسیر جیرفت را مجزا كرده است.

وجود آب و هوا و شرایط اقلیمی متنوع موجب شده دهها نوع محصولات گرمسیری و سردسیری در این منطقه كشت و تولید شود و امروز آوازه جیرفت به عنوان قطب تولید محصولات كشاورزی كشور بر همگان روشن است.

'هلیل رود' را كه همه می شناسند، آری همان رود تاریخی كه خاطره هایی بس دراز به قدمت تاریخ را در شریانهای خود به تصویر كشیده با طول 400 كیلومتر جیرفت را غنایی از موهبت الهی بخشیده است.

این رود از كوههای بافت، هزار، لاله زار و بهرآسمان سرچشمه می‌گیرد و پس از سیراب نمودن بخشی از زمینهای دشت جیرفت و رودبار و پیمودن راهی دراز به باتلاق جازموریان می‌ریزد.

رودخانه هلیل رود كه خشكسالیهای چند سال اخیر رمق و خروش را از آن گرفته عامل اصلی شكل گیری فرهنگها و تمدنها‌ی كهن در طول تاریخ در این منطقه بوده است.

ویژگیهای ‌خاص اقلیمی و زیست محیطی در این خطه از جمله كوههای بلند و دشتهای حاصلخیز به ویژه از اوایل هزاره سوم قبل از میلاد به بعد باعث شكل گیری یكی از مهمترین حوزه های فرهنگی و كانونهای مهم اقتصادی، صنعتی در شرق باستان شده است.

از سوی دیگر جیرفت در ارتباط مستمر با فرهنگها و تمدنهای بین النهرین، عیلام و مناطق شرقی فلات ایران دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی مهمی را به فرهنگ و تمدن دنیای باستان ارائه كرده است.

این حوزه فرهنگی به عنوان یكی از مراكز اصلی تمدن شرق باستان از اوایل هزاره سوم قبل از میلاد بخش مهمی از نیازهای كارگاههای صنعتی، كشاورزی و غیره را عهده دار بوده است.

قرارگیری سرزمین هزار گوهر جیرفت در مسیر ارتباطات تجاری و فرهنگی و وجود دشتها، جلگه های حاصلخیز و منابع آب منجر به توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن باستانی در این منطقه شد.

تپه ها و محوطه های بسیار زیادی كه از ادوار پیش از تاریخ تا دوره های اسلامی در جیرفت به جای مانده هر یك یادگاری از تمدن و فرهنگ گذشته ایران زمین هستند.

در این میان 'تپه های كنار صندل' شامل دو تپه عظیم باستانی به نامهای تپه شمالی و تپه جنوبی دارای اهمیت خاصی بوده و كارهای علمی، مطالعاتی و تحقیقاتی زیادی بر روی آنها انجام شده است.

به گزارش ایرنا، این تپه ها باقیمانده از یك بنای بیاد ماندنی و باشكوه است كه طبق نظر باستانشناسان چند هزار سال قدمت دارد.

این بنای عظیم یك مكان مذهبی بوده و برای ساخت آن از خشت خام، ملات گل و كاهگل استفاده شده و تمامی خشتهای بكار رفته در ساخت این بنا دارای ابعاد مشخصی هستند.

شكوه و عظمت تپه های باستانی كنار صندل چشم هر بیننده ای را به خود خیره كرده و گوشه ای از فرهنگ و هنر نیاكان ما را نمایش می دهد.

همچنین دره زیبای 'دلفارد' كه از ییلاقهای خوش آب و هوای شهرستان جیرفت محسوب می شود در فاصله 25 كیلومتری این شهر قرار گرفته كه پس از عبور از كنار 'جنگلهای انار شیطان' به این منطقه سرسبز و زیبا می رسیم.

این روستا كه به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده یكی از ییلاقات زیبا و خوش آب و هوای جیرفت است كه در روزهای تعطیل پذیرای میهمانان زیادی از داخل و خارج استان می باشد.

دلفارد در دامنه كوههای بلند و در امتداد رودخانه ای كه سرچشمه 'رود شور'' است قرار گرفته و هوای این منطقه به هوای مدیترانه ای مشهور است.

از شگفتیهای این روستا همزیستی درختان گرمسیری مانند خرما و مركبات در كنار درختان سردسیری مانند گردو، زردآلو و گلابی است كه در یك باغچه ببار نشسته اند.

همچنین رودخانه ای كه سالها قبل هدایتگر سیلابها بوده و صدای جاری شدن آن گوش هر شنونده ای را نوازش می داد این دره زیبا را به دو قسمت تقسیم كرده است.

آبشار زیبای دلفارد كه این روزها بخاطر خشكسالیهای اخیر كم آب و خسته به نظر می رسد یكی دیگر از جاذبه های این روستا می باشد كه در روزهای گرم تابستان در زیر درختان چنار بلندقامت و قدیمی استراحتگاه مناسبی برای رهگذران به شمار می رود.

'مقبره میر حیدر' به عنوان یادگاری از دوران صفوی از دیگر مكانهای گردشگری شهرستان جیرفت است كه در 'روستای اسفندق'ه در فاصله 70 كیلومتری جیرفت قرار دارد.

این مقبره در باغی بسیار زیبا و محصور درختان بنا شده كه نقشه گنبد آن از داخل چهارضلعی و در مراحل بعد به هشت طاق نما تبدیل و گنبد مدوری بر روی آن بنا شده ‌است.

'قلعه سموران' از دیگر بناهای تاریخی جیرفت است كه از سنگهای مرمر متمایل به قرمز ساخته شده و در فاصله سه كیلومتری شمال‌ غرب 'روستای رود فرق' و در60 كیلومتری شرق شهر جیرفت بر بلندای كوهی قرار دارد.

چاه نسبتا عمیق قلعه با گذشت قرون متمادی و آسیبهای فراوان هنوز عمق خود را حفظ كرده و طریقه سنگ چینی كناره‌های آن بسیار جالب توجه است.

ساختمان این قلعه به قرون قبل از اسلام تعلق دارد اما در قرون اولیه اسلامی بازسازی شده‌ و در دوران حكومت سلجوقیان نیز قلعه مشهوری بوده‌ است.

مناظر زیبای ییلاق بخش ساردوئیه كه در فاصله 80 كیلومتری شهر جیرفت و در مسیر جاده راین به جیرفت و بافت قرار دارد نیز با چشم اندازهای زیبا و كوههای سر به فلك كشیده چشم نواز مسافران و رهگذران است.

گنبد مدور امام زاده سلطان سیداحمد كه زیبایی خاصی را به 'شهر درب بهشت' مركز بخش ساردوئیه داده نیز آرامبخش قلب مسافران و گردشگران است.

موزه اشیاء باستانی مركز شهر جیرفت، باغهای زیبای مركبات كشت و صنعت و سد عظیم جیرفت از دیگر مكانهای گردشگری و دیدنی این شهرستان به شمار می روند.

جبالبارز از دیگر مناطق گردشگری جیرفت است كه شهر محمدآباد مركز این بخش در مشرق شهرستان واقع شده است.

این بخش از شمال به بخش ساردوئیه جیرفت، از شمال شرقی و مشرق به بخش مركزی شهرستان بم، از جنوب به بخش عنبرآباد جیرفت و از مغرب به بخش مركزی آن محدود می شود.

دهستانهای این بخش با سرسبزی و آب و هوای منحصربفرد خود بخشی از جاذبه های گردشگری شهرستان جیرفت برای گردشگران مشتاق زیبایی طبیعت به شمار می روند.ك/4

7444/2624



:: برچسب‌ها: تورنتو , بارسلونا , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'بهمن دری' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه ادبیات ایرنا در مورد عملكرد این معاونت در سال 90 افزود: بر اساس راهبردهای كلان و سیاست های موجود، پرداختن به نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در اولویت معاونت قرار دارد.

وی برپایی بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران را یكی از بهترین دوره های این رویداد فرهنگی طی سال های برگزاری آن برشمرد و گفت: در این نمایشگاه، تمامی اركان حوزه نشر با هوشمندی و به خوبی به نمایش در آمد و خروجی مناسبی در عرصه كتاب و كتابخوانی از خود بر جای گذاشتند.

رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه كتاب، به برپایی نمایشگاه های استانی و تخصصی طی سال اشاره كرد و گفت: برپایی نمایشگاه هایی همچون 'یاد یار مهربان' و در گونه های مانند 'حوزه دین'، 'كودك ونوجوان' و 'دفاع مقدس' در برخی استانها از جمله اقدامات این معاونت در سال 90 بود.

وی با تاكید بر سیاست وزارت ارشاد بر تمركز زدایی از پایتخت در برپایی نمایشگاه ها و رویداد های فرهنگی افزود: برگزاری نمایشگاه ها و آیین های نكوداشت برای 70 نفر از مفاخر و مشاهیر در استان ها از اقداماتی است كه در هیچ یك از سال های پس از انقلاب رخ نداده است.

دری تجلیل از بزرگان را به عنوان ارائه الگوی مناسب به جوانان عنوان كرد و افزود: این امر در انتخاب مسیر مناسب به جوانان كمك خواهد كرد.

** افزایش 300 درصدی بیمه اهالی قلم

وی حمایت از اهالی قلم را یكی دیگر از اقدامات معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در سال 90 برشمرد و افزود: در سال گذشته(1389)، بیمه اهالی قلم تدریجی و اتفاقی صورت گرفت؛ اما در سال 90، نویسندگان با مراجعه حضوری به موسسه خانه كتاب و یا با هماهنگی ادارت كل ارشاد استانها، زیر مجموعه این طرح قرار گرفتند.

دری گفت: بیمه تكمیلی نیز با همكاری صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان در نظر گرفته شد كه با اجرای چنین طرح های، بیمه اهالی قلم، 300 درصد رشد داشته است.

** برپایی جایزه فصل در استان ها برای نخستین بار

دری به برگزاری جایزه های هدفمند از جمله كتاب سال، گام اول و جلال آل احمد اشاره كرد و گفت: جایزه كتاب فصل در شیراز بمنظور تمركز زدایی از برپایی برنامه ها در پایتخت صورت گرفت؛ برپایی جایزه گام اول در شهرستانها نیز زمینه خوبی برای آشنایی جوانان با فرهنگ و ادب، اعتنا به خلاقیت های نویسندگان، رصد و دیده بانی استعدادها است كه سبب ایجاد انگیزه برای نویسندگان شهرستانی خواهد شد.

وی در مورد هفته كتاب و ویژگی های منحصر بفرد این دوره گفت: به علت حجم برنامه ها، این رویداد از هفته به ماه تبدیل شد؛ در برنامه های این دوره تلاش كردیم جنبه های كیفی را در نظر بگیریم. تجلیل از شایستگان تقدیر بیست ونهمین دوره كتاب سال در اسفند ماه و قبل از هفته كتاب سال آتی نیز از دیگر اقدامات خوب انجام شده در سال 90 بود.

به گفته دری، تشكیل هیات علمی با حضور چهره های توانمند و موثر در حوزه مكتوب برای جایزه جهانی كتاب سال به عمق بخشی جوایز كمك كرده و می كند.

وی افزود: وجود هیات داوری متخصص و مجرب و همچنین هیات علمی از همه سلایق سبب خواهد شد منتخبانی كه معرفی می شوند، برگزیدگان واقعی باشند؛ این دوره از كتاب سال و جایزه جهانی به اذعان صاحبنظران از بهترین دوره ها بود.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد، برپایی نخستین جلسه برای سی امین دوره كتاب سال و برخی مصوبات آن را یكی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و ادامه داد: این جلسه منجر به مصوبات مهمی از جمله زمان بندی منسجم برای داوری آثار، اتمام داوری جایزه جهانی زودتر از مهر ماه و دعوت از برگزیدگان خارجی و تجلیل از آنها در كشور خود با كمك رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی و با حضور سفیران آنها در عرصه اسلام شناسی و ایران شناسی شد.

** تمدید حدود 1700 پروانه نشر در سال 90/ جهش كمی و كیفی در این حوزه

وی درمورد تمدید و صدور مجوز نشر نیز گفت: اداره مجامع و تشكل های فرهنگی، متولی صدور مجوز انتشار كتاب و پروانه نشر است. تا پایان بهمن ماه، 472 پروانه نشر صادر و یكهزار 685 پروانه نشر برای متقاضیان تمدید شد.

دری به جهش كیفی و كمی در حوزه صدور پروانه نشر در سال جاری اشاره كرد و گفت: حدود 10 هزار ناشر در كشور وجود دارند كه حدود چهار هزار و 600 ناشر فعال هستند، و در سال جاری به 500 ناشر جدید با اخذ تعهدات مشروط به فعالیت، پروانه نشر داده شد.

وی به آیین نامه لغو پروانه ناشران غیر فعال اشاره كرد و افزود: به ناشرانی كه فعال نبوده و كتابی منتشر نكرده اند فرصت دادیم تا در روند كار خود تجدید نظر كنند، در غیر این صورت مجوز آنها لغو خواهد شد.

** انتشار حدود 65 هزار كتاب در 11 ماهه سال 90 / 68 هزار كتاب تا پایان سال

وی در مورد تعداد كتب منتشر شده در سال 90 گفت: تا 11 ماهه گذشته، حدود 65 هزار عنوان كتاب منتشر شد كه این رقم تا پایان سال به 68 هزار عنوان خواهد رسید.

دری با تاكید بر آنكه این افرایش در بحث شمارگان نیز دیده می شود، افزود: در حال حاضر میانگین شمارگان كتاب در كشور سه هزار نسخه است كه نسبت به جمعیت 75 میلیونی این تعداد رقم كمی است اما آمار نشان می دهد در این حوزه دو درصد افزایش داشته ایم كه باید در سال آتی این رقم افزایش یابد.

** توجه به كتب دینی متناسب با سیاست های راهبردی و كلان نظام است

وی در پاسخ به این سووال كه چرا توجه و حمایت معاونت امور فرهنگی از انتشار كتب دینی بیش از سایر كتب است، گفت: توجه به این نكته، متناسب با راهبردهای كلان نظام است؛ بسیاری از شبهات موجود در جامعه پاسخ داده نشده كه نیاز است خلاهای موجود در این زمینه پر شود.

دری افزود: معاونت امور فرهنگی حدود 20 میلیارد تومان كتاب در سال 90 خریداری كرده كه با توجه به عناوین منتشر شده، چهار میلیارد تومان در حوزه دین و سه میلیارد تومان در حوزه كتاب های ادبی بوده كه اگر به عناوین منتشر شده كتب دینی و ادبیات توجه كنیم این رقم منطقی است.

به گفته معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد، در حوزه دین و تا نیمه اسفند ماه، 10 هزار و 654 عنوان كتاب و در حوزه ادبیات هفت هزار و 279 كتاب منتشر شد كه به صورت منطقی میران خرید در حوزه دین بیشتر است.

وی درمورد تالیف و ترجمه گفت: تا نیمه اسفند سال 90 و بر اساس آمار منتشر شده موسسه خانه كتاب، بیش از 51 هزار عنوان تالیف و 13 هزار و 446 اثر ترجمه ای به بازار نشر وارد شد كه این امر نشان از رشد كتب تالیفی و اهتمام نویسندگان به تالیف است.

دری گفت: تمامی تلاش معاونت امور فرهنگی، حمایت از نویسندگان و گسترش فرهنگ كتاب و كتابخوانی و معرفی كتاب های خوب و ارزشمند به جامعه است.

فراهنگ ** 1630 ** 1071



:: برچسب‌ها: اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'حجت شعبانپور' روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این؛ ارتفاع برف در محور بهارستان شهرستان آستارا 10 تا 15 سانتیمتر است و تردد با زنجیر چرخ میسر می باشد.

وی ادامه داد: هم اكنون ارتفاع برف در محور آبی نام شهرستان لاهیجان 20 سانتیمتر و فومن پنج سانتیمتر، ماسوله 20 ، دیلمان 10 ، ماسال و صومعه سرا پنج سانتیمتر است.

مدیركل راه و شهرسازی گیلان اظهار كرد: بارش برف در محورهای آستانه اشرفیه ، رودسر ، املش ، اشكورات رودسر، تالش ، رضوانشهر و آستارا خفیف است.

شعبانپور اضافه كرد: كلیه راه های ارتباطی استان گیلان باز است و تردد در آنها جریان دارد .

وی به رانندگان توصیه كرد برای تردد در محورهای كوهستانی استان گیلان حتماً از زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی و وسایل گرم كننده استفاده كنند. ك/3

605/695/508



:: برچسب‌ها: باغ , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'علی نیكزاد' وزیر راه و شهرسازی رییس جمهوری را در این سفر كوتاه همراهی می كند.

رییس جمهوری قرار است تا دقایقی دیگر با حضور در مجتمع مسكونی 460 واحدی ثامن الائمه (ع) در شهر جدید پردیس پس از افتتاح رسمی این پروژه بزرگ سخنرانی كند.

شهر جدید پردیس در فاصله 20 كیلومتری شمال شرقی تهران و در دامنه رشته كوه البرز قرار گرفته ‌است.

سیام**1723**2026



:: برچسب‌ها: هالووین , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت ایران در بانكوك، دیدار با زندانیان ایرانی در تایلند، در آستانه فرا رسیدن سال نو و به منظور بررسی مشكلات و مسائل زندانیان ایرانی در زندان های این كشور صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، در این دیدارها كه در فضایی صمیمی صورت گرفت و 4 ساعت به طول انجامید، سفیر ایران در تایلند ضمن تبریك سال نو و آرزوی موفقیت و بازگشت هر چه سریع تر زندانیان ایرانی به میهن اسلامی، از نزدیك مسائل و مشكلات آنان را مورد بررسی قرار داد.

این گزارش حاكی است، در این دیدارها، تعدادی از زندانیان نیز به طرح سؤالات خود پرداختند كه به سؤالات آنان پاسخ داده شد.

آساق**335



:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'احسان اغلو' عصر جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر واكنش سازمان همكاریهای اسلامی به قرآن سوزی در افغانستان، اظهار داشت : سازمان همكاریهای اسلامی با صدور بیانیه ای شدیدالحن این اقدام موهن را محكوم كرد.

وی گفت: سوزاندن كتاب مقدس 5/1 میلیارد مسلمان، كشتن مردم در خانه هایشان و همچنین اهانت به پیكر كشته شدگان مسلمانان غیر قابل تحمل و مساله ای است كه نمی توان از كنار آن گذشت.

وی افزود: با هر گونه اسلام ستیزی و یا اهانت به سایر مذاهب مخالف هستیم و آن را قویا محكوم می كنیم.

دبیركل سازمان همكاریهای اسلامی افزود: تلاش می كنیم كه رابطه بین اسلام با سایر مذاهب و ملت ها را تبیین و بهبود بخشیم و این خواست كشورهای اسلامی از جمله سازمان همكاری اسلامی و برخی كشورهای غربی و اروپایی است.

احسان اغلو دبیركل سازمان همكاری اسلامی عصر جمعه با حضور در جمع خبرنگاران مستقر درسازمان ملل در خصوص آخرین تحولات مربوط به كشورهای اسلامی از جمله سوریه و افغانستان با خبرنگاران سخن گفت.

اروپام 1908 ** 1574



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , لا , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

گفته شده است که یکی از انفجارها در مرکز شهر دمشق، در ساختمانی متعلق به حزب بعث سوریه رخ داده است

بر اساس گزارش‌ها از سوریه، ساعاتی پیش دو انفجار عظیم در دمشق، پایتخت سوریه رخ داده است.

لینا سنجاب، خبرنگار بی‌بی‌سی در دمشق می‌گوید که منابع خبری دولتی، دو انفجاری را که صبح روز شنبه، ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) در دمشق رخ داده‌اند، "حمله تروریستی" خوانده‌اند.

او به نقل از ساکنان منطقه‌ای که انفجارها در آنجا رخ داده است، می‌گوید که دود از محل انفجارها در حال بلند شدن است.

گفته شده است که دست‌کم یکی از انفجارها در مرکز شهر دمشق، در نزدیکی ساختمانی متعلق به حزب بعث سوریه رخ داده است.

بر اساس اعلام تلویزیون دولتی سوریه، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این حمله‌ها با خودروهای بمبگذاری‌شده انجام شده است.

هنوز کسی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته و گزارشی از تلفات احتمالی آنها منتشر نشده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در دمشق می‌گوید که این انفجارها یک روز قبل از سفر هیاتی که کوفی عنان می‌خواهد به سوریه بفرستد، رخ می‌دهد و می‌تواند بر روند ماموریت و مذاکرات این هیات با مقامات رسمی سوریه تاثیر بگذارد.

ادامه خشونت‌ها

کوفی عنان، فرستاده مشترک ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه گفته است که هیاتی را به دمشق می‌فرستد تا با دولت سوریه درباره اعزام ناظران بین‌المللی به این کشور مذاکره کند.

آقای عنان روز جمعه، ۱۶ مارس (۲۶ اسفند)، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد را در جریان نتیجه مذاکراتش با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و دیگر مقام‌های ارشد این کشور قرار داد.

او که هفته پیش برای مذاکره درباره توقف خشونت‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه رفته بود، از شهر ژنو و از طریق ویدیو کنفرانس در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شرکت کرد.

آقای عنان از اعضای شورای امنیت خواست تا موضع واحدی را در قبال رخدادهای سوریه در پیش بگیرند.

دولت سوریه اعلام کرده است که آماده همکاری با کوفی عنان است، ولی در عین حال، بر ادامه مقابله با مخالفان مسلح خود که از آنها به عنوان "تروریست" نام برده، تاکید کرده است.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در شرایطی برگزار شد که روز جمعه، ۱۶ مارس (۲۶ اسفند)، دور جدیدی از خشونت‌ها در دمشق و مناطق حومه‌ای آن رخ داد.

نیروهای دولتی از چند هفته پیش کنترل نظامی این مناطق را در دست داشتند و خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که آغاز دوباره خشونت‌ها در حومه دمشق، این تردید را ایجاد کرده است که ارتش سوریه تا چه مدتی می‌تواند قبل از آغاز دوباره اعتراضات، این مناطق را کنترل کند.

گزارش‌هایی هم از برخورد مسلحانه ارتش سوریه با مخالفان مسلح در بعضی از شهرها از جمله ادلب مخابره شده است.



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
پناهجویان سوری

یک سال از اعتراض‌ها در سوریه گذشته و تاکنون بیش از هشت هزار نفر قربانی بر جای گذاشته است

دولت ترکیه از شهروندان این کشور خواست تا خاک سوریه را ترک کنند. دولت ترکیه گفته که تحولات در سوریه منجر به "ریسک‌های امنیتی جدی" می‌شود.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که خدمات کنسولی‌اش را از ۲۲ مارس در دمشق متوقف می‌کند.

درهمین حال رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور پیشنهاد ایجاد یک محل امن درمنطقه صفر مرزی را مطرح کرده است. در روزهای اخیر تعداد پناهجویان بشدت افزایش یافته است.

این خبر در سالگرد آغاز اعتراضات در سوریه اعلام شده که تا کنون بیش از ۸۰۰۰ قربانی بر جای گذاشته است.

کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد نیز به عنوان فرستاده ویژه این سازمان و اتحادیه عرب به سوریه اعزام شده است.

مخالفان دولت سوریه خواستار تجمع اعتراضی مردم در سراسر این کشور شده و خواهان "دخالت فوری نظامی" در سوریه هستند.

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خدمات سفارت‌خانه این کشور در دمشق تا آخر ساعت اداری پنج شنبه ۲۲ مارس به پایان می‌رسد اما کنسولگری ترکیه در شهر حلب همچنان به کارش ادامه می‌دهد.

جاناتان هد خبرنگار بی بی سی در ترکیه گفت که مقامات این کشور در حال بررسی امکان ارسال ارتش به نقاط مرزی با سوریه هستند اگر چه هنوز مشخص نیست چگونه می‌خواهند چنین کاری انجام دهند.



:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

در بازار نیویورك ، قیمت نفت خام سبك و شیرین امریكا ( وست تگزاس اینترمدیت ) برای تحویل در ماه آوریل ( فروردین/ اردیبهشت ) با یك دلار و 95 سنت افزایش به بشكه ای 107 دلار و شش سنت رسید.

در بازار لندن ، قیمت نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با یك افزایش چشمگیر سه دلار و 21 سنتی نسبت به بازار روز پنجشنبه در حد 125 دلار و 81 سنت تثبت شد.

پس از انتشار گزارشی مبنی بر توافق امریكا و انگلیس برای استفاده از ذخایر راهبردی خود برای كنترل بازار قیمت نفت خام كاهش یافت اما این گزارش بعدا از سوی كاخ سفید تكذیب شد.

به گفته یك تحلیلگر بازار كه نامش فاش نشد، از زمان تكذیب این گزارش قیمت ها روند معكوس یافته است.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: باردیگر اختلاف موحود بین ایران و غرب محرك افزایش قیمت ها شده است.

یك تحلیلگر دیگر گفت : تمام بازیگران مهم در باره پایان دادن به وضعیت موجود به هر نحو ممكن واقعا جدی هستند و لذا شما شاهد واكنش شدید بازار هستید.

مترجمام * 1403



:: برچسب‌ها: ایتالیا , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، 'حمیدرضا ارشاد منش' افزود: این ستادها در جهت ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی به ریاست استانداران با همكاری سایر دستگاهها از جمله شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر،ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صداوسیمای مركز استان و سایر نهادهای ذیربط به منظور ارتقاء سطح كمی و كیفی خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران نوروزی فعالیت می كنند.

وی اظهار داشت :علاوه بر تشكیل ستادهای یاد شده ،شهرداری های سراسر كشور به عنوان نهادی كه بیشترین خدمات را ارائه می دهند، مسوولیت سنگینی نیز در این زمینه برعهده دارند كه برنامه‌ریزی و فعالیت مدیران شهری در استقبال از بهار در بخشهای آماده سازی عمومی شهر،ارائه تسهیلات ، امكانات برای مسافران ، طراحی و برنامه ربزی برنامه‌های جنبی با محوریت فعالیتهای فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی انجام می شود.

ارشادمنش ادامه داد: در بخش آماده سازی عمومی شهر ،شهرداری ها اقداماتی از جمله جمع‌آوری نخاله‌ها و پسماندها و رفع سد معبر، تعمیر آب نماها ، آماده سازی میادین، بازسازی ، نظافت سرویس های بهداشتی عمومی، آذین بندی و نورپردازی فضاهای عمومی شهری را انجام می دهند.

به گفته وی ، شهرداری ها همچنین به منظور ارائه تسهیلات و امكانات برای مسافران اقداماتی از جمله استقرار كیوسك ویژه اسكان در مبادی ورودی شهرها، آماده سازی پاركینگ‌هابه میزان كافی، ساخت و آماده سازی سكوهای محل نصب چادرهای سفری، بهره‌گیری از مساجد و مدارس در صورت لزوم به خصوص در شرایط بحرانی ، نامساعد جوی و برپایی چادرهای نماز در سطح شهر و جاده‌های پرتردد را انجام خواهند داد.

اجتمام **9022*



:: برچسب‌ها: ماکرو , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، میانگین سرعت تردد در شبكه 82 كیلومتر در ساعت بوده است .

بر اساس این گزارش ، سهم وسایل نقلیه سنگین 17 درصد است كه نسبت به روزهای گذشته كاهش پنج درصدی داشته است . یكی از دلایل این كاهش را می توان به اعمال محدودیتهای ترافیكی اعمال شده برای وسایل نقلیه سنگین دانست .

این گزارش می افزاید: ساعت اوج تردد طی 24 ساعت گذشته بین ساعت 15 تا 16 به میزان 325 هزار و 972وسیله است كه هموطنان با آگاهی از این موضوع می تواند ساعت مناسبتری را برای سفر خود انتخاب كنند.

این گزارش می افزاید: ساعت كمترین تردد طی 24 ساعت گذشته در طول روز بین ساعت شش تا هفت به میزان 174 هزار و 475 وسیله است .

بنابر این گزارش ، آزاد راه كرج - تهران به میزان 109 هزار و 781 وسیله ، آزاد راه تهران - كرج به میزان 91 هزار و 672 وسیله ، آزاد راه كرج - قزوین به میزان 58 هزار و 142 وسیله از جمله محورهای دارای بیشترین تردد وسایل نقلیه طی 24 ساعت گذشته است .

بر اساس این گزارش ، هموطنان برای آگاهی بیشتر با مراجعه به وب سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و یا تماس با شماره تلفن های 141 و 88925252از آخرین وضعیت راههای كشور مطلع شوند.

اجتمام **9022*



:: برچسب‌ها: تورنتو , نیویورک , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'رجبعلی شیخ زاده' در هشتمین نشست كمیسیون ماده 10 سیستان و بلوچستان افزود: هدفمند سازی یارانه ها سبب ارتقای سطح رفاه اجتماعی مردم این استان بویژه در روستاها و مناطق محروم شده است.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، وی اظهار داشت: نگاه عدالت محور دولت به مناطق محروم نقش موثری در ارتقای وضعیت معیشت و رفاه اقشار آسیب پذیر داشته است.

در این نشست پرونده 15 خانوار سیستان و بلوچستان كه یارانه آنان به علت نقص در مدارك ارائه شده از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه ها قطع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

7307/2729/330



:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز جمعه ایرنا، فیلم سینمایی 'ملكه' در گونه دفاع مقدس ساخته محمدعلی باشه آهنگر، از جمله آثار بخش مسابقه سی امین جشنواره فیلم فجر، در این رویداد به نمایش در امد.

'شب واقعه'، 'فرزند خاك'، 'خون بازی'، 'كتونی سفید' و 'گیلانه' از جمله آثاری هستند كه مرحوم حسینی تهیه كنندگی آنها را برعهده داشته است.

فراهنگ ** 1071



:: برچسب‌ها: ماکرو , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز جمعه ایرنا، محمود شریف با اشاره به اینكه واشنگتن از حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران حمایت نمی كند، تاكید كرد این رژیم تا زمانی كه مطمئن نشود كه آمریكا در كنار آن است و در صورت لزوم آن را نجات خواهد داد، هرگز نمی تواند به چنین ماجراجویی خطرناكی علیه ایران دست بزند

وی گفت: اسرائیل در تیررس موشكهای میان برد و دور برد ایران قرار دارد، به گونه ای كه ایران به راحتی می تواند به مواضع اصلی اش حمله كند.

شریف گفت ایران همچنین از قدرت هجومی بالایی برخوردار است كه بی تردید در صورت حمله اسرائیل به اهداف اتمی اش، از آن استفاده خواهد كرد.

مترجمام**1110** 1506



:: برچسب‌ها: هاوایی , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
مراسم سوگواری برای قربانیان حمله

واقعه قتل شانزده غیرنظامی افغان به وجهه نیروهای آمریکایی در افغانستان لطمه زده است

وکیل یک نظامی آمریکایی که شانزده غیرنظامی افغان را به ضرب گلوله کشته، گفته است موکلش از اعزام به افغانستان ناخشنود بود.

وی همچنین از نگرانی امنیتی موکل خود سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان هنری براون، وکیل مدافع سرشناس شهر که در شهر سیاتل مستقر است، به این خبرگزاری گفته است که نظامی آمریکایی که روز یکشنبه گذشته در اقدامی بی سابقه شانزده غیرنظامی افغان را به قتل رساند نسبت به امنیت شخصی خود و اعضای خانواده اش احساس نگرانی می کند.

آقای براون، که از وکلای سرشناس شهر سیاتل در آمریکاست و توسط خانواده نظامی آمریکایی برای دفاع از او انتخاب شده، نام موکل خود را فاش نکرد اما گفت که او سی و هشت سال دارد و دارای دو کودک سه و چهار ساله است.

این فرد پس از اقدام به قتل غیرنظامیان افغان، از افغانستان به کویت منتقل شده و به گفته وکیل آمریکایی، خانواده او نیز به منظور حفاظت بیشتر در یک پایگاه نظامی در خاک آمریکا اسکان یافته اند.

وکیل آمریکایی مشخص نکرده است که موکل او و خانواده اش از چه ناحیه ای احساس ناامنی می کنند.

یکشنبه گذشته، این نظامی آمریکایی در ساعات شب به روستائیان ساکن نواحی اطراف محل استقرار نظامیان آمریکایی حمله کرد و شانزده تن از آنان، از جمله هفت کودک را کشت.

به گفته جان هنری براون، متهم به قتل این شانزده نفر پیش از اعزام به افغانستان، سه بار در واحدهای آمریکایی در عراق خدمت کرده و در اثر انفجار بمب در آن کشور، دو بار زخمی شده بود.

در یکی از این انفجارها، این نظامی آمریکایی از ناحیه سر و در انفجار دیگر، از ناحیه پا آسیب دید و پزشکان ناگزیر شدند قسمتی از پای او را بردارند.

نظامیان آمریکایی در عراق

وکیل نظامی متهم آمریکایی گفته است که او در عراق خدمت کرده و دو بار زخمی شده است

جان هنری براون گفت موکلش مایل به انجام ماموریت در افغانستان نبود و ظاهرا به واحدی که در آن خدمت می کرد، اطمینان داده شده بود که به افغانستان اعزام نخواهند شد.

به گفته آقای براون، موکل او چند روز قبل از اقدام به قتل غیرنظامیان افغان، شاهد انفجار دیگری بود که در اثر آن، یکی از دوستانش که مقابل چشمانش به شدت زخمی شد و یک پای خود را از دست داد.

خانواده این نظامی آمریکایی به وکیل او گفته اند که قتل شانزده غیرنظامی افغان اقدامی غیرمنتظره و تکان دهنده بود زیرا در او هرگز نشانه ای از خصومت نسبت به مسلمانان یا افغان ها مشاهده نشده بود.

به گفته آنان، وی فردی آرام بود هر چند گزارش های تایید نشده از مشکلات روانی این فرد، از جمله فشار روحی، مشکلات خانوادگی و مصرف به الکل حکایت دارد.

واکنش به قتل شانزده افغان

روز چهارشنبه، متهم به قتل شانزده غیرنظامی افغان از افغانستان به یک پایگاه نظامی آمریکایی در کویت منتقل شد و در آنجا، تحت بازداشت قرار گرفت.

انتظار می رود تکمیل پرونده و ایراد رسمی اتهام علیه این فرد چند هفته به طول انجامد.

انفجار انتحاری در قندهار

جنگ افغانستان با تلفات گسترده غیرنظامی به خصوص در جریان عملیات شورشیان مسلح همراه بوده است

حادثه حمله نظامی آمریکایی به شهروندان غیرنظامی افغان واکنش خشم آلود گروه هایی از مردم و مقامات افغانستان را در پی آورد که بعضی از آنان خواستار محاکمه و مجازات او در دادگاه های آن کشور شده اند.

این واقعه، همراه با انتقادهایی که پیشتر از تلفات جانبی عملیات نیروهای خارجی علیه شورشیان در افغانستان به عمل آمده بود، به بهبود وجهه آمریکاییان در افغانستان کمکی نکرده است.

آمار تلفات غیرنظامی جنگ در افغانستان، هر چند اکثر آنان در اثر عملیات شورشیان به خصوص بمب گذاری و انفجارهای کنار جاده ای جان خود را از دست می دهند، یکی از جنبه های نگران کننده درگیری نیروهای دولتی و ائتلاف با شورشیان در افغانستان بوده است.

قرار است نیروهای رزمی خارجی تا سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج شوند و مسئولیت حفظ امنیت آن کشور را به نهادهای نظامی و امنیتی ملی آن کشور بسپارند.

روز گذشته گزارش شد که حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار آن شد که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از برنامه مقرر صورت گیرد.

همچنین، گروه طالبان روز گذشته اعلام کرد که به مذاکره با آمریکاییان ادامه نمی دهد.

در خبری دیگر در مورد افغانستان، روز جمعه، ۲۶ اسفند (حوت) یک فروند هلی کوپتر متعلق به نیروهای خارجی در افغانستان در حوالی کابل، پایتخت، سقوط کرد و گزارش شد که در این حادثه، پنج نفر کشته شده اند.

براساس برخی گزارش ها، قربانیان این حادثه سربازان اعزامی از ترکیه بوده اند اما این گزارش ها تایید نشده است.

یک افسر پلیس افغانستان به بی بی سی گفته است که نقص فنی باعث سقوط این هلی کوپتر شده است.



:: برچسب‌ها: اسپانیا , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'بهمن حسین پور' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تماس تلفنی ' احمد داوداوغلو ' وزیر امور خارجه تركیه با ' علی اكبر صالحی ' وزیر امور خارجه كشورمان در خصوص كمك به آزادی دو تن از خبرنگاران ترك در سوریه گفت: ایران مساعدت لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

وی ابراز امیدواری كرد كه این دو خبرنگار هر چه زودتر به كشورشان بازگردند.

'آدم اوزكوش' خبرنگار مجله خاورمیانه به همراه 'حمید جوشكون' فیلمبردار كه برای تهیه خبر و تصویر به شهر ادلب سوریه اعزام شده بودند، از پنج روز پیش مفقود شده اند.

حسین پور با اشاره به ربوده شدن هفت مهندس ایرانی در سوریه، ابراز امیدواری كرد كه ایرانیان ربوده شدن نیز هر چه زودتر آزاد شوند.

هفت تن از مهندسان ایرانی در آذرماه گذشته در سوریه به هنگام حضور در محل كار خود در نیروگاه برق جندر توسط افراد مسلح ربوده شدند.

خاورم **230**1369



:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

' روزبه محسنی ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: برای ترك اعتیاد به مواد روان گردان می توان از دارو و گفتار درمانی استفاده كرد تا وابستگی معتاد به این مواد كمرنگ تر شود.

وی با بیان اینكه استفاده از داروهای ضد افسردگی نیز به كاهش افسردگی معتادان به مواد روان گردان كمك می كند، اضافه كرد قرار گرفتن در معرض این مواد می تواند اشتیاق فرد را برای مصرف مواد روان گردان برانگیزد و در افرادی كه حتی مدت طولانی در حالت پرهیز قرار داشته اند، موجب برگشت شود.

این روانشناس تصریح كرد: زمانی كه معتادان بهبود یافته در معرض محرك های تداعی شده با مواد روان گردان قرار بگیرند پاسخ فیزیولوژیكی غیر ارادی ایجاد می شود.

محسنی گقت: رویكردهای درمان رفتاری نیز می تواند انگیزه بیمار را برای ماندن درحالت پرهیز، تقویت كند و حمایت خانواده و اطرافیان نیز در درمان قطعی معتادان به مواد روان گردان بسیار تاثیر پذیر است.

اجتمام **9022 ** 1569*



:: برچسب‌ها: سان , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'حامد ویس كرمی' در نشست شورای استانی برنامه ریزی و توسعه افزود: میزان بیكاری در لرستان تابستان سال 90 از سوی مركز آمار ایران 4/15 درصد اعلام شد كه نشان دهنده كاهش دو درصدی بیكاری در این استان نسبت به بهار همین سال و همچنین سال 89 است است.

وی اظهار داشت: میزان بیكاری در استان لرستان در سال 89 از سوی مركز ملی آمار ایران 3/17 اعلام شده بود.

او گفت: تنها مرجع رسمی اعلام میزان بیكاری در كشور مركز ملی آمار ایران است و استانها هیچ نقشی در تعیین، اعلام و كاهش و یا افزایش میزان بیكاری نداشته و ندارند.

مدیركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: مركز ملی آمار ایران بهار امسال نیز میزان بیكاری در لرستان را 3/17 درصد اعلام كرد كه كاهش این میزان به 4/15 درصد در یك دوره تقریبا شش ماهه نشاندهنده برنامه ریزی، تلاش و كار علمی و كارشناسی انجام شده در راستای اشتغالزایی و رفع معضل بیكاری در استان است.

وی افزود: میزان بیكاری در لرستان در سال 88 نیز از سوی مركز ملی آمار ایران 1/19 درصد اعلام شد لذا طی دو سال گذشته شاهد كاهش چهار درصدی بیكاری در این استان به واسطه تلاشهای ویژه مدیران اجرایی و همچنین عنایت دولت به لرستان هستیم.

او با اشاره به موفقیت چشمگیر لرستان در زمینه انجام تعهد سهمیه تعیین شده برای ایجاد شغل در سال جاری گفت: در سایه اقدامات علمی، كارشناسی شده و نظارت و پیگیریهای جدی استاندار لرستان، میزان اشتغالزایی در این استان امسال با حدود 116 درصد فراتر از تعهد و سهمیه تعیین شده بوده است.

1625



:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا، شركت كنندگان در این همایش كه با عنوان 'صلح در دوران زندگی من' برگزار شد، به بررسی عواقب ناگوار جنگ و نظامی گری در جهان پرداختند و اعلام كردند كه نهادهای مدنی و تشكل های ضدجنگ باید برای تقویت صلح و ثبات در جهان تلاش های خود را مضاعف كنند.

آقای 'ویجی مهتا' رییس انجمن 'اتحاد برای صلح' و سازمان دهنده این همایش طی سخنانی گفت: ما این همایش بین المللی را ترتیب دادیم چون احساس می كردیم جهان در شرایط خطرناكی قرار دارد. اتفاقات در سوریه بسیار دلخراش است و متاسفانه شرایط هر روز بدتر می شود.

وی اظهارداشت: قیام های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هنوز سر و سامان نگرفته و كشورها ثبات لازم را ندارند و همزمان صدای طبل جنگ با ایران از هر زمان بلندتر است، در حالی كه مشكلات ناشی از جنگ در افغانستان و عراق همچنان لاینحل باقی مانده است. ما نیازمند برگزاری چنین جلساتی در سطح بین المللی هستیم تا به این مشكلات رسیدگی كنیم و دیگران را مطلع سازیم.

این همایش بین المللی پنجشنبه شب با حضور جمعی از سیاستمداران، محققان، اعضای نهادهای غیردولتی، اصحاب رسانه و دیگر علاقه مندان به مسائل بین المللی در هتل هیلتون لندن برگزار شد.

در ابتدای همایش فیلمی در مورد خیریه تازه تاسیس ' 4دی.' نمایش داده شد و سپس بارونس 'جنی تانگ' عضو مجلس اعیان و از سیاستمداران حزب لیبرال دموكرات انگلیس به سخنرانی پرداخت.

وی اظهار داشت: من از همان سال 2001 و هنگام حمله به افغانستان مخالف جنگ بودم و همانطور كه در نوشته هایم گفته ام جنگ هیچ دردی را دوا نمی كند. به خاطر دارم چگونه در یك جلسه حزبی لیبرال دموكرات ها هنگامی كه پیشنهاد كردم به جای فرو ریختن بمب بر سر مردم افغانستان، به آنها غذا و دیگر كمك انسانی برسانیم، مورد تمسخر قرار گرفتم.

وی افزود: تصور به تله انداختن مردی كه در غار زندگی می كند- اسامه بن لادن-، با بمباران مردم بیگناه تصور بسیار غلطی بود. حال بعد از گذشت 11 سال می بینیم كه مشكلات مردم افغانستان همچنان پا برجا است.

این عضو مجلس اعیان انگلیس ادامه داد: من پیام ضد جنگ را در مورد عراق هم به حزبم دادم. ما امروز در یك دنیای به هم پیوسته زندگی می كنیم. مشكل انسانهای دیگر مشكل ما نیز هست.

وی با محكوم كردن حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا به افراد غیرنظامی گفت: این بسیار ناراحت كننده و خارج از شهامت است كه فردی هزاران كیلومتر دورتر در یك اتاق دكمه ای را فشار دهد و بمب و موشك را بر سر افرادی در مكان های دیگر بریزد، افرادی كه در بسیاری از موارد كاملا بی گناه هستند.

خانم تانگ تصریح كرد: یكی از وظایف ما مقابله با تجارت اسلحه است، چرا كه نظامی گری مشكلی را حل نمی كند. البته خبر خوب این است كه در سال های اخیر افكار عمومی و حتی برخی از سیاسیون به این نتیجه رسیده اند و به همین دلیل هر وقت موضوع حمله نظامی مطرح می شود، سر و صدای زیادی بلند می شود و دولت ها مجبور می شوند بعضا جنگ را از معادلات خود حذف كنند.

وی در مورد نابرابری ها و تبعیضات حاكم بر جهان نیز گفت: متاسفانه ما در جهانی زندگی می كنیم كه مملو از نابرابری و تبعیض است. برای مثال مناقشه بین اسراییل و فلسطین یكی از نمونه های بارز نابرابری است.جهان نباید نسبت به این نابرابری كه برای دهه ها بر مردم فلسطین تحمیل شده است، سكوت كند.

' من بارها به اسراییل سفر كرده ام و هر بار كه به آنجا می روم می بینم كه شرایط خود عرب های ساكن اسراییل(سرزمین های اشغالی) روز به روز بدتر می شود. چون اصولا اسراییل خود را یك حكومت بهودی می داند و به همین خاطر هر روز قوانین سخت تری برای عرب ها وضع می كند به نحوی كه آنها كاملا به شهروندان درجه دو تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: البته با قیام های اخیر در منطقه و گرایش مردم به سمت احزاب اسلامی از جمله اخوان المسلمین، اسراییل بیش از پیش منزوی شده و دوستان خود را در منطقه از دست می دهد. در حقیقت آمریكا باید همواره جور اسراییل را بكشد. من بارها از زبان خود آمریكایی ها شنیده ام كه می گویند ما واقعا از دفاع بی چون و چرا از اسراییل خسته شده ایم.

وی تاكید كرد: امروز طوری وانمود می شود كه ایران خطر بزرگی است و ادعا می كنند اگر ایران اتمی شود دنیا دچار فاجعه می شود. اما هیچ كس به اسراییل و اینكه در زرادخانه خود چند سلاح اتمی انبار كرده است، كاری ندارد. من همیشه گفته ام دست از این بازی های مسخره بردارید. این اتهامات فقط باعث خطرناك تر شدن شرایط می شود.

سر 'ریچارد جولی' رییس سابق مركز مطالعات دانشگاه ساسكس انگلیس نیز طی سخنانی در این همایش گفت: به نظر من امروز مهمترین مساله خلع سلاح است. تصور غلطی كه وجود دارد این است كه سلاح باعث امنیت می شود.

وی افزود: من می خواهم برای اثبات نادرستی این تصور از كشور كاستاریكا مثال بزنم. كشوری كه بعد از كودتای 1948 تصمیم می گیرد ارتش خود را به نوعی منحل كند. وقتی من از یكی از افراد سرشناس نظامی علت این كار را پرسیدم او به شوخی گفت چون دیگر آمریكا دلیلی برای حمله به ما ندارد.

وی ادامه داد: آنها در طول تمام این سالها هرگاه مشكلی با كشور دیگر داشته اند آن را از طرق مسالمت آمیز و دیپلماتیك حل كرده اند.

'وقتی من از سیاسیون آنها می پرسم شما چگونه این كار را می كنید؟ آنها می گویند از طریق آموزش و دموكراسی'.

آقای جولی افزود: آنها از كودكی به بچه هایشان آموزش می دهند كه نیازی به اسلحه نیست. امروز در جهان فقط 19 كشور ارتش و نیروی نظامی ندارند و نكته جالب اینجاست كه این كشور ها جزو امن ترین كشور های جهان نیز به شمار می روند.

دكتر 'تیم والیس' رییس موسسه 'نیروی صلح بر ضد خشونت' كه مقر آن در بروكسل است، سخنران نهایی این همایش بود كه با اشاره به انقلاب های مردمی در جهان عرب، گفت: ما در غرب همیشه برای مواجهه با چنین مسائلی دو گزینه را در پیش روی خود قرار می دهیم؛ یا می گوییم مشكل به ما ربطی ندارد و بهتر است خودشان آن را حل كنند و یا اینكه با نیروی نظامی و بمباران می خواهیم آن را حل كنیم.

وی تاكیدكرد: موسسه ما تمام تلاشش این است كه راه سومی را معرفی كند و آن دخالت و حل مشكل از طریق مذاكره با طرفین دعوا است. این راه حل در كشور فیلیپین بسیار موفق بود. ما می خواهیم به همگان بگوییم همان گونه كه والدین دعوای بین كودكان را از راه مسالمت آمیر حل می كنند ما هم می توانیم منازعات منطقه ای و بین المللی را از طرق صلح آمیز و دیپلماتیك حل و فصل كنیم.

در پایان این همایش، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد و سخنرانان به سوالات شركت كنندگان پاسخ دادند.

آقای 'مهتا' در پاسخ به این سوال كه غرب در حال حاضر چه باید بكند؟ گفت: همان گونه كه من در كتاب ها و مقالاتم گفته ام غرب در وهله اول باید این خرابكاری هایی را كه در جهان كرده به نوعی جمع و جور كند و سر و سامان بدهد. دوم، باید باند های فاسد اقتصادی- نظامی را از بین ببرد. برای مثال به یاد داریم كه چگونه قضیه فروش جنگنده های نظامی توسط انگلیس به عربستان به دلیل پرداخت رشوه باعث آبروریزی شد.

'سوم اینكه ما باید سیستم چین را به عنوان یك سیستم موفق بررسی كنیم. چین بیش از هر كشور دیگری در جهان توانسته است با فقر مبارزه كند و خود را به عنوان یك قدرت نمونه در جهان معرفی كند. چهارم، برای پیشرفت كشورهای در حال توسعه تجربیات و آموزه های خود را در اختیارشان قرار دهیم و در نهایت اینكه یك اصلاحات سریع در سازمان ملل انجام دهیم.'

وی افزود: سازمان ملل نقاط مثبت بسیاری دارد ولی در چند زمینه ضعیف عمل كرده است. علت اصلی بعضی از مشكلات به خاطر این است كه بعضی از ساختارها و قوانین و مقررات بین المللی متعلق به 60 سال پیش است. امروز دنیا تغییر كرده و قوانین نیز باید با توجه به شرایط تغییر كند.

خانم تانگ نیز در پاسخ به این سوال كه چرا فقط مردان می جنگند؟ گفت ما زن ها هم بی تقصیر نیستیم. درست است كه طبع ما زن ها مصالحه جویانه تر است ولی نباید فراموش كنیم كه ما زن ها پسرهایمان را طوری تربیت می كنیم كه جنگنده و قوی باشند. ما به پسرانمان به درستی آموزش نمی دهیم.

وی درباره 'اقتصاد جنگ' نیز گفت: متاسفانه جنگ برای برخی از انواع تجارت ها در جهان خیلی خوب و سودآور است. شما كارخانجات اسلحه سازی در آمریكا را ببینید، آنها در جنگ عراق سود بسیار زیادی بردند. جالب اینجاست كه بعد از ویران كردن عراق همین كارخانجات نیروهای خود را به اصطلاح برای بازسازی عراق روانه آنجا كرده اند.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: دریاچه , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()