كارشناس روس: تحریم های غرب علیه ایران با شكست مواجه شده است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، كالچوگین روز سه شنبه در مقاله ای در پایگاه اینترنتی روسی 'ایران رو' خاطر نشان كرد: دولت ایران در شرایط تحریم توانسته است اقتصاد كشور را توسعه دهد و در واقع تحریم این كشور نتایح معكوس به همراه داشت.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران انتظار داشتند كه اقتصاد این كشور دستخوش بی نظمی و نابسامانی شود و این مساله در جامعه ایران نارضایتی های گسترده برانگیزد.

كارشناس مسایل خاورمیانه روسیه خاطر نشان كرد: هدف غرب از اعمال تحریم های بازرگانی علیه ایران این است كه با این اقدام نهادهای مالی ایرانی آخرین روابط بین المللی خود را از دست بدهند، تجارت خارجی به خاطر كمبود ارز فلج شود و در نتیجه سطح زندگی اكثریت مردم تنزل یافته و انفجار اجتماعی رخ دهد.

كالچوگین در تشریح استراتژی غرب در تحریم ایران نوشت: بر اساس این استراتژی، تحریم ها باید به صورت موثر اعمال شده و با خطر جدی عملیات جنگی همراه شود و تنها تلفیق فشار از خارج و از داخل (نارضایتی مردم كشور) می تواند نگرانی نظام از آینده را در پی داشته باشد.

نویسنده مقاله خاطرنشان می كند كه هیچ كدام از ترفندهای غرب در این باره بر ایران موثر واقع نشده است و رویكرد جمهوری اسلامی ایران این واقعیت را به ثبوت رساند كه كشور ایران در برابر تحریم ها مصونیت یافته است.

كارشناس ارشد روس یادآور شد: ایران تاكنون بارها هدف تحریم های اقتصادی، فشار بین المللی و تهدید های نظامی قرار گرفته و با موفقیت در برابر آنها ایستادگی كرده است.

وی افزود: تحریم ها بر اقتصاد ایران تاثیری نداشته و در سالی كه گذشت رشد تولید ناخالص ملی این كشور برابر 5/6 درصد بود.

كارشناس مسایل خاورمیانه روسیه با بیان اینكه تحریم ها نمی تواند ایران را به توقف فعالیت ها و پژوهش های هسته ای خود مجبور كند، اظهار داشت: ایرانیان استفاده از انرژی هسته‌ای را افتخار ملی می دانند و به پیشرفت های خود در این زمینه می بالند.

وی خاطرنشان كرد: روحانیت عالی ایران هم موفقیت ها در زمینه انرژی هسته‌ای و پیشرفت برنامه فضایی را تایید و از آن استقبال می كند، زیرا كه این موفقیت ها باعث بالا رفتن اعتبار بین المللی ایران شده و كارآیی نظامی اسلامی را در میان كشورهای اسلامی به اثبات رسانده است.

كالچوگین معتقد است كه برنامه هسته‌ای ایران بخش مهمی از نظام اعتقادی این كشور شده است و با این پشتوانه ملی و روحانی، جمهوری اسلامی ایران بر مواضع هسته ای خود در عرصه جهانی ایستادگی می كند.

كارشناس روس درباره گزارش اخیر 'یوكیو آمانو ' رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم گفت: ایران از این گزارش ایراد گرفت، زیرا كه محتوای آن قبل از انتشار رسمی در اختیار سرویس های ویژه غرب قرار گرفت و بخش هایی از آن در رسانه های خبری درز كرد.

وی با اشاره به انتشار گزارش آمانو در آستانه آغاز دور جدید مذاكرات ایران با گروه 1+5 خاطرنشان كرد: ایران انتشار قبل از موعد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نشانه وابستگی آژانس به ایالات متحده آمریكا می داند و هدف این اقدام را تلاش برای اعمال فشار سیاسی بر نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد می كند.

كالچوگین در پایان مقاله خاطرنشان كرد: ایران با وجود همه فشارهای سیاسی و اقتصادی به برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد و هیچ گونه اقدامی نمی تواند بر عزم این كشور بر تداوم سیاست های خود در این زمینه تاثیر بگذارد.

اروپام/2242**518**1609





:: برچسب‌ها: دوچرخه , زنده , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: