نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بانك مركزی این طرح را مورد بررسی و مداقه قرار داده و پس از رفع موانع اجرایی و اعمال برخی ملاحظات با تكیه به نقطه نظرات كارشناسی بانك مركزی مورد تایید واقع شده است.

شایان ذكر است بررسی و استفاده از نقطه نظرات بانك ها، كارشناسان اقتصادی ، اساتید و نخبگان دانشگاهی همواره در دستور كار بانك مركزی است و این بانك پس از بررسی به همراه توصیه های كارشناسی، به مراجع مربوطه اعلام می كند.

گفتنی است، مدیرعامل بانك سپه در هفته های گذشته از ارایه طرح های جدید برای كنترل و ساماندهی بازار ارز و سكه توسط این بانك خبر داده و گفته بود: این بانك پیشنهاد سازماندهی این بازارها را به بانك مركزی ارایه كرده كه مورد موافقت قرار گرفته است.

'رامین پاشایی فام' اظهار داشت: با اجرای این طرح كه جزییات آن در آینده نزدیك اعلام می شود بازار ارز و سكه با قدرت كامل كنترل خواهد شد.

اقتصام**9141**1561



:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

جشنواره ای كه گذشت به لحاظ نظم و انضباط حاكم بر آن بسیار مطلوب بود و در آن خبری از بی نظمی های سال گذشته از بابت رسیدن فیلم ها سر موعد مقرر نبود.

اما برخی فیلم های به نمایش درآمده در بخش مسابقه، چندان چنگی به دل نزده و از نظر جذب مخاطب در اكران عمومی سال آینده با مشكلات بسیار روبرو خواهند بود.

فیلم هایی كه اغلب با هزینه های نسبتا سنگینی ساخته شده اما هیچیك مساله مخاطبان سینمای ایران نیستند.

برخی این آثار همچون 'پذیرایی ساده' ساخته مانی حقیقی كاملا به سینمای تجربی نزدیك است و قابلیت جذب مخاطب عام و نیز رضایتمندی آنها را ندارد زیرا قصه فیلم مساله شخصی فیلمساز است، نه بخش عمده ای از سینماروها كه همچنان به درستی تشنه روایت قصه هستند.

با این حال تعدد گونه های سینمایی بسیار در جشنواره سی ام فجر، مایه امیدواری است زیرا در سال های اخیر با توجه به گرایش مخاطب به یكی از گونه ها، كل سینمای ایران به تسخیر آن درمی آمد.

آفتی كه در سالیان اخیر منجر به ریزش مخاطب شد و پای بسیاری از سینماروها را از سینما كوتاه كرد.

در جشنواره سی ام فیلم فجر گونه كمدی، دیگر گونه غالب سینمای ایران نیست و در كنار باقی گونه ها حضور دارد.

فیلم هایی با درونمایه سیاسی مانند 'قلاده های طلا' و 'محرمانه تهران' در كنار ملودرام های اجتماعی همچون 'برف روی كاج ها' و 'پل چوبی' در جشنواره سی ام فیلم فجر حضور داشته و سینمای دفاع مقدس نیز پس از چند سال ركورد با فیلم های 'روزهای زندگی' ساخته پرویز شیخ طادی و 'ملكه' اثر محمد علی باشه آهنگر در آن اعلام وجود كرد.

فیلم هایی كه بیشترین جوایز جشنواره سی ام را به خود اختصاص داده و بیشترین حجم نقدهای مثبت را از اهالی رسانه دریافت كردند.

سینمای انیمیشن كه در ایران سابقه بسیار اندكی دارد با فیلم 'تهران 1500' ساخته بهرام عظیمی خبر از ظرفیت بسیار قوی و بالقوه در این وادی داد كه خوشبختانه به فعل رسیده و به اثر قابل تاملی همچون فیلم فوق رسیده است.

عظیمی همراه با گروه دویست نفره خود كار طاقت فرسایی را به سرانجام رسانده و به لحاظ تكنیكی به سطح قابل قبولی رسیده است.

در این میان فقط مشكل اساسی سینمای ایران یعنی فیلمنامه به كیفیت نهایی كار لطمه زده است.

ملودرام های امسال نیز در ادامه آثار درخشان سال گذشته از كیفیت مطلبی برخوردار است كه امیدهای بسیاری را برای اكران عمومی برانگیخته است.

'برف روی كاج ها' به عنوان نخستین اثر معادی در مقام كارگردان، اثر قابل تامل و تفكر برانگیزی است كه ذهن مخاطب را پس از پایان فیلم نیز چند ساعتی به خود مشغول می كند.

سینمای كودك و نوجوان نیز با فیلم های 'پیشونی سفید' ساخته سید جواد هاشمی و 'سلام بر فرشتگان' به كارگردانی فرزین اژدری از ركودی چندساله بیرون آمده و روزهایی آفتابی را برای انبوه مخاطبان خود نوید می دهد.

به خصوص اولی كه با توجه به قصه جذاب و ساختاری آبرومند، امیدهای زیادی را به گیشه بسته است.

سینمای كمدی نیز با سه فیلم 'خوابم میاد' ساخته رضا عطاران، 'چك' به كارگردانی كاظم راست گفتار و 'آزمایشگاه' اثر حمید امجد، نمره قبولی گرفته و دیگر كمتر نشانی از كمدی های سخیف سال های اخیر در آنها به چشم می خورد.

اولی یك كمدی عطارانی با همه مولفه های خاص آثار او است كه بازی های خیره كننده ای از اكبر عبدی، ناصر گیتی جاه و رضا عطاران را با خود دارد و در صورت برخورداری از یك اكران مناسب می تواند در جدول پرفروش های سال قرار گیرد.

'چك' نیز كمدی اجتماعی جمع و جوریست كه قصه تكراری خود را خوب و بدون لكنت تعریف كرده و لحظات خوبی را برای مخاطبان رقم می زند.

این فیلم از فقر تولید لطمه بسیار خورده و در چند قدمی یك كمدی درخشان متوقف شده است.

به نظر می رسد كه سینمای ایران در سال پیش رو با وجود برخی تولیدات ضعیف و كاملا ضد قصه گو، بواسطه تنوع مضامین می تواند روزهایی آفتابی و پرمخاطبی را داشته باشد.

فراهنگ ** 9173 ** م.ج ** 1071



:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

سید 'محمد موسوی' درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه در زمان حاضر فقط 10درصد گوشت وارد می شود و مراحل واردات آن صورت گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه در تهران و سراسر كشور در بخش كشاورزی، زیرساختهای بسیار مستحكمی ایجاد شده است و با وجود تولیدكنندگان بسیار مجرب در این بخش و حمایت های دولت، ظرفیت تولید 100 درصدی نیاز غذایی در داخل كشور مهیا است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه تولید انواع میوه در استان تهران نسبت به سال زراعی گذشته، خاطر نشان كرد:مراكز تعاون روستایی استان تهران با 12 مركز و 120 غرفه آماده عرضه مستقیم محصولات كشاورزی است تا تولیدكنندگان، محصولات خود را بی واسطه به دست مصرف كنندگان برسانند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران تصریح كرد: در خصوص بحث تامین مایحتاج و نیازهای شب عید مردم از سوی وزارت جهاد كشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و كل پیكره دولت تمهیدات بسیار ارزنده ای اتخاذ شده است و بر اساس شواهد موجود هیچگونه مشكلی از بابت تامین نیازهای شب عید وجود ندارد و در حد بسیار مناسب و گسترده كل نیازها تامین شده است.

موسوی از ذخیره 100 هزار تنی سیب در استان تهران برای نوروز خبر داد و افزود: بخش های ذیربط برای تامین مایحتاج شب عید مردم تمامی امور را به شكل كاملا گسترده سازماندهی كرده اند و قطعا در این ایام هیچ مشكلی نخواهیم داشت.

تهرام/8128/1457//



:: برچسب‌ها: چشم انداز , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'خسرو ایرانپور' كه به تازگی به سمت معاونت اسكان و پذیرایی ستاد تسهیلات سفرهای كشور منصوب شده است، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: افزایش نرخ ارزهایی مانند دلار و یورو، هزینه سفرهای خارجی بویژه اروپا را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد كه بسیاری از گردشگران، در ماه های پایانی سال اقدام به رزرو تورهای گردشگری داخلی كرده اند و به همین خاطر بسیاری از مراكز اقامتی از اكنون برای نوروز 91 رزرو شده اند.

ایرانپور در باره اسكان مسافران نوروز 91 نیز گفت: اكنون بالغ بر 200 هزار تخت در كشور وجود دارد و 96 هزار تخت نیز تا پایان سال به مجموع ظرفیت هتل های كشور افزوده می شود.

وی افزود: در نوروز امسال 160 میلیون نفر - سفر به ثبت رسید كه انتظار می رود این رقم در سال جاری افزایش داشته باشد.

دبیر جامعه هتلداران كشور ادامه داد: برای پیش بینی دقیق از میران سفر در نوروز 91 باید منتظر بود تا اسكان مسافران انجام شود.

ایرانپور افزود: در نوروز امسال، توزیع سفر در كشور نیز از وضعیت مناسبی برخوردار بود ضمن آنكه رویه گردشگران داخلی نیز تغییر قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشت.

وی گفت: در سال های گذشته، مسافران، ایرانگردی را در دستور كار خود قرار می دادند و در نوروز از شهری به شهر دیگر سفر می كردند اما سال گذشته شاهد بودیم كه مسافران از ابتدای سفر مقاصد گردشگری خود را تعیین و به نقطه مورد نظر سفر می كردند.

معاون اسكان و پذیرایی ستاد تسهیلات سفرهای كشور یادآور شد: در بسیاری از كشورها در دوره هایی كه حجم تقاضای سفر افزایش می یابد، مراكز اقامتی را به دو بخش رسمی و غیررسمی تقسیم می كنند و برای اسكان گردشگران تصمیم می گیرند.

ایرانپور افزود: بر اساس این تقسیم بندی، مراكز اقامتی رسمی به خاطر آنكه به دولت مالیات پرداخت می كنند در اولویت اسكان مسافران قرار دارند و سپس نسبت به اسكان گردشگران در مراكز غیررسمی اقامتی نظیر مراكز مربوط به آموزش و پرورش اقدام می شود.

وی ابراز امیدواری كرد كه این شیوه اسكان مسافران در ایران نیز اعمال شود تا بتوان مسافران را بر اساس نوع مسافر، مقصد گردشگری و نیازهای آنان تقسیم بندی و تسهیلات لازم را به آنان ارایه كرد.

فراهنگ ** 2025 ** 1071



:: برچسب‌ها: رودخانه , آسمان , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'اكبر غمخوار' در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا استان تهران افزود:گردشگرانی كه به ایران می آیند بیشتر به دیدن از صنایع دستی و فرش و مراكز تاریخی ایران می پردازند و كمتر با مصنوعات طلای ایران آشنا هستند.

وی با اشاره به این كه مصنوعات طلا و جواهر ایران به خصوص ' فیروزه ' توانایی زیادی برای جذب گردشگر دارد، تصریح كرد: توانمندی های این صنعت چنانچه به نمایش درآید بدون تردید به افزایش گردشگران خواهد انجامید .

غمخوار افزود: این ضعف بزرگی است كه ما محلی برای عرضه مصنوعات طلا و جواهر نداریم و نمی توانیم گردشگران را با مصنوعات طلا و جواهر كشورمان در چنین نمایشگاهی آشنا سازیم.

وی گفت: اگر چنین فضایی ایجاد شود در جذب بیشتر گردشگران موثر است و ما به عنوان لیدرهای گردشگری می توانیم گردشگران زیادی را برای آشنایی با صنعت طلا و جواهر و نیز خرید تولیدات این حوزه به ایران بیاوریم.

غمخوار افزود: صنعت طلا و جواهر ایران دارای قابلیت های زیادی است كه این قابلیت ها می تواند برای گردشگران جذاب باشد و به سوی ایران جذب شوند.

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و گردشگری استان تهران جذب گردشگر برای صنعت طلا و جواهر سازی ایران را كمك موثری برای رونق بیشتر این صنعت و افزایش اشتغال در این صنعت برشمرد و ابراز امیدواری كرد با همكاری اتحادیه تولید و صادر كنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران گردشگران بیشتری برای بازدید از مصنوعات طلای ایران جذب شود.

تهرام/9977/1144



:: برچسب‌ها: دریاچه , نیکون , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشكی كل كشور در آیین افتتاحیه این همایش گفت: این همایش سه روزه با اجرای برنامه های مدون و غیرمدون پزشكی ویژه سه هزار و 500 پزشك عمومی كشور برگزار می شود.

'علیرضا یزدانی' افزود: برنامه های غیرمدون این همایش شامل آموزش تازه های ترك اعتیاد و 16 برنامه مدون از جمله آموزشی پوست، تغذیه، فشارخون، گوش و حلق و بینی و بیماری های عفونی خواهد بود.

وی با بیان اینكه بیش از یكصد نفر از استادان و اعضای هیات علمی كشور به عنوان سخنران در این همایش حضور دارند، ادامه داد امسال تلاش شده است برنامه های مدون و غیرمدون این دوره با بهترین و كاربردی ترین مباحث علمی برگزار شود تا مورد استفاده عموم پزشكان قرار گیرد.

به گفته معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشكی كل كشور در این همایش چهار برنامه آموزشی در نوبت صبح و چهار برنامه آموزشی در نوبت عصر برگزار می شود.

یزدانی با بیان اینكه بیشتر اعضای سازمان نظام پزشكی از پزشكان عمومی كشور هستند، گفت: برگزاری دوره های بازآموزی از مهم ترین وظایف سازمان نظام پزشكی برای این پزشكان محسوب می شود.

اجتمام**9134/9185 ** 1569**



:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'محمد مرندی مقدم' روز چهارشنبه در حاشیه دومین همایش آموزشی تخصصی 'آسانسور، پله برقی و تجهیزات وابسته' در جمع خبرنگاران افزود: هر دستگاه آسانسور سالانه نیازمند یكبار بازرسی و بازبینی قطعات و تجهیزات است.

وی گفت: این در حالی است كه صرفا در كشور ما هر آسانسور در زمان نصب بازرسی و جهت صدور پایان كار گواهی استاندارد برای آن صادر می شود.

وی تاكید كرد: بازرسی ادواری از آسانسورها مهم ترین نیاز موجود است كه متاسفانه هیچ راهكار قانونی برای این امر جهت ورود به منازل مسكونی نداریم و توجیه مردم هم در این رابطه انجام نشده است.

مرندی مقدم اظهار داشت: اما با توجه به اهمیت موضوع ظرف یكی، دو سال گذشته بازرسی ادواری از آسانسورهای ادارات دولتی، وزارتخانه ها، بیمارستانها و غیره در حال انجام است كه متاسفانه 60 تا 70 درصد آسانسورهای بازرسی شده دارای مشكلات و نواقص مهم بوده اند كه برای رفع به مسوولان فنی هر اداره و بخش اعلام شده است.

وی با بیان اینكه سالانه 20 هزار بازرسی اولیه از آسانسورهای ساختمان های تازه ساز كشور انجام می شود، گفت: هم اینك به دنبال راهكار قانونی جهت اجرای بازرسی های ادواری از آسانسور در منازل مسكونی هستیم.ك/3

7496/659/330



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این كنگره بین المللی متخصصان جراحی عروق از 9 كشور انگلیس، ایتالیا، فرانسه، تركیه، لبنان، مصر، سوریه، نیجریه و عراق حضور دارند.

پروفسور 'كاتا لونو' رییس انجمن علمی جراحی عروق در اروپا و پروفسور 'الطرازی' رییس انجمن جراحان عروق مدیترانه از میهمان

های ویژه این كنگره هستند.

همزمان با برگزاری كنگره بین المللی یك صد سال بیماری 'بورگر' همایش ملی پرستاری و اختلالات عروقی و اولین همایش دانشجویی بیماریهای عروق محیطی كشور در حال برگزاری است.

طی سه روز برگزاری این كنگره افزون بر 80 مقاله در زمینه تشخیص و درمان بیماری بورگر ارائه می شود.

رییس كنگره بین المللی یك صد سال بیماری 'بورگر'، تغییرات و چالشها گفت: بیماری بورگر نوعی اختلال انسدادی سرخرگ ها و سیاهرگ های كوچك تا متوسط است كه به علت انسداد، التهاب پیشرونده و ایجاد لخته در دیواره رگ ها ایجاد می شود.

دكتر 'هادی مدقق' با بیان اینكه بیماری بورگر در خاورمیانه و كشورهای آسیای شرقی شایع است، گفت: علل اصلی ایجاد بیماری بورگر شناخته شده نیست اما سیگار نقش مهمی در بروز آن دارد به طوریكه همه مبتلایان به این بیماری سیگاری هستند.

وی درد شدید اندامها را از علائم این بیماری عنوان كرد و افزود: بیماری بورگر درمان قطعی ندارد و با پیشرفت بیماری متاسفانه به علت سیاه شدن عضو، اندام مربوطه باید قطع شود.

وی كل مقالات ارسال شده به دبیرخانه این كنگره در سه بخش پزشكی، پرستاری و دانشجویی را 250 مقاله عنوان كرد و افزود: در سه روز برگزاری این كنگره 35 مقاله توسط متخصصان جراحی عروق از داخل و خارج كشور به صورت سخنرانی ارائه می شود .

مدقق، تعداد مقالاتی كه درهمایش ملی پرستاری و اختلالات عروقی و نخستین همایش دانشجویی بیماریهای عروق محیطی كشور ارائه می شود، در مجموع 56 مقاله عنوان كرد و افزود: 38 مقاله دربخش پرستاری و 18 مقاله در قالب تحقیقات دانشجویی

پیرامون كنگره بین المللی بیماری بورگر ارائه می شود.

كنگره بین المللی یك صد سال بیماری بورگر، تغییرات و چالشها توسط مركز تحقیقات جراحی عروق آندوواسكولار دانشگاه علوم پزشكی مشهد، انجمن جراحان قلب و عروق ایران و سازمان آموزش و تحقیقات عروق اروپا از امروز به مدت سه روز در مشهد درحال برگزاری است.

7487/659/330



:: برچسب‌ها: آسمان , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ' كیم سونگ گی ' كه به مناسبت آغاز سی و سومین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی ایران و در دیدار با سفیر ایران در پیونگ یانگ سخن می گفت، اظهارداشت: امام خمینی (ره) ملت ایران را از زیر سلطه و فشار استثمارگران رهایی بخشید و به آن عزت داد.

وی افزود: ملت ایران طی سال های اخیر همه تحریم ها و فشارهای دشمنان را خنثی كرده و دستاوردهای بزرگی را برای حفاظت از انقلاب اسلامی و مسیر پیشرفت خود كسب كرده است.

این مقام كره شمالی ضمن تمجید از موفقیت های علمی و پیشرفت های ایران در زمینه های صنعتی و فن آوری، گفت: دستاوردهای بزرگ ملت ایران برای حفاظت از انقلاب اسلامی یك ضرورت است.

وی تاكید كرد: ملت و دولت كره شمالی به اقدامات اخیر دولت و مردم ایران برای حفاظت از فعالیت صلح آمیز هسته ای خود در مقابل تحریم و فشارهای نادرست آمریكا و برخی كشورهای غربی افتخار می كنند.

معاون آسیایی وزیر خارجه كره شمالی در ادامه تصریح كرد: ملت ایران بدون شك تحت هدایت خردمندانه آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی توفیق های بیشتری را كسب خواهد كرد.

كیم سونگ گی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دیدگاه دولت كره شمالی این است كه روابط دوستی با ایران را در همه زمینه ها تقویت بخشیده و همكاری دو كشور را در عرصه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش توسعه دهد.

' مرتضی مرادیان' سفیر ایران در كره شمالی نیز طی اظهاراتی روابط بین تهران و پیونگ یانگ را مطلوب توصیف كرد.

مرادیان با اشاره به دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران در ادامه سیاست های توسعه ای خود، از چند سال گذشته استراتژی '' چشم انداز 20 ساله توسعه كشور‘‘ را در قالب چهار برنامه پنج ساله توسعه تدوین نموده است.

وی افزود: در نتیجه اجرای این چشم انداز، ایران در سال 1404 هجری شمسی(2025 میلادی) تبدیل به كشوری توسعه یافته با جایگاه مهم اقتصادی، علمی و فنی در سطح منطقه و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل خواهد شد.

آساق ** 275 **



:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
باراک اوباما و شی جین‌پینگ

انتظار می رود شی جین‌پینگ رئیس جمهور آینده چین شود

شی جین پینگ معاون رئیس جمهوری چین که انتظار می رود رهبر این کشور شود، در سفری به واشنگتن از سابقه حقوق بشر کشورش دفاع کرده است.

آقای شی روز سه شنبه در جریان مراسم نهار در وزارت خارجه آمریکا گفت که چین در ۳۰ سال اخیر دستاوردهای "عظیمی" در زمینه حقوق بشر داشته اما افزود "البته همیشه جا برای بهبود هست."

به گفته مقام ها آقای شی و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره تجارت و مساله واحد پولی و همچنین موضعگیری چین در قبال بحران سوریه گفتگو کردند.

آقای اوباما در دیدار با شی جین پینگ همچنین گفت "حیاتی" است که واشنگتن روابط قوی با پکن را حفظ کند.

آقای شی هم گفت امیدوار است که دیدارش تفاهم و دوستی متقابل میان دو قدرت را تقویت کند.

انتظار می رود که آقای شی، ۵۸ ساله، جانشین هو جین تائو رئیس جمهوری فعلی این کشور شود. آقای جین تائو باید امسال از رهبری حزب کمونیست و در سال آینده از ریاست جمهوری بازنشسته شود.

آمریکا و چین بر سر تجارت، واحد پولی و حقوق بشر اختلاف نظر دارند. ماه گذشته وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه توسط چین - و روسیه - باعث خشم مقام های آمریکایی شد.

آقای شی که تا پایان هفته در آمریکا خواهد بود گفت "تبادل نظری بی پرده" در زمینه حقوق بشر با جو بایدن، همتای خود، و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا داشته است.

او گفت: "من تاکید کردم که چین طی سی و اندی سال قبل از زمان اصلاحات و گشایش، دستاوردهای عظیم و قابل تشخیصی در زمینه حقوق بشر داشته است."

او اضافه کرد: "البته وقتی نوبت به حقوق بشر می رسد، همیشه جا برای بهبود هست."

اظهارات او مشابه نقطه نظرهای یک سال قبل هو جین تائو رئیس جمهوری چین در جریان سفر به واشنگتن است.

سفر آقای شی همزمان با نگرانی ها در مورد سرکوب تظاهرات در تبت توسط حکومت چین صورت می گیرد. فعالان حقوق بشر هنگام ورود معاون رئیس جمهوری چین، در برابر کاخ سفید تظاهرات کردند.

کیم غطاس خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید که برخورد آقای اوباما در این دیدار گرم اما قاطع بود.

واشنگتن در مورد آنچه شیوه های غیرعادلانه و همچنین دستکاری ارزش یوان می داند بر پکن فشار آورده است.

آقای اوباما روز سه شنبه گفت: "ما خواهان کار با چین برای اطمینان از این هستیم که وقتی نوبت به نظام اقتصاد جهانی می رسد همه به قوانین مسیری که در آن حرکت می کنیم احترام می گذارند. این شامل اطمینان از یک جریان متوازن تجاری نه فقط میان آمریکا و چین بلکه در همه جهان است."

آقای اوباما افزود: "در مورد مسائل حیاتی مثل حقوق بشر همچنان تاکید خواهیم کرد که به اهمیت شناسایی آرزوها و حقوق همه مردم اعتقاد داریم."

او همچنین از افزایش همکاری اقتصادی با آمریکا تمجید کرد و گفت همه مسائل باید از طریق گفتگو حل شود "نه حفاظت گرایی".

به گفته یک مقام آمریکایی که از او نام برده نشد، آقای اوباما به طور خصوصی به آقای شی گفت که از وتوی قطعنامه سوریه توسط چین مایوس است.

طلوع سیاسی

شی جین پینگ

شی جین پینگ در پنتاگون مورد استقبال قرار گرفت

معاون رئیس جمهوری چین در ادامه روز سه شنبه در پنتاگون با لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

آقای شی و آقای پانه تا در آغاز دیدار کمی صحبت کردند اما به سوالات خبرنگاران پاسخ ندادند.

آقای بایدن که سال گذشته برای آشنایی با همتای چینی خود به پکن رفته بود، در این سفر رسما میزبانی از آقای شی را بر عهده دارد.

سفر آقای شی جین پینگ زمانی انجام می شود که تنش‌ها بین ایالات متحده آمریکا و چین در جبهه‌های مختلفی رو به افزایش است.

در برخورد با بحرانهای اخیر خاورمیانه نیز دو کشور در نقطه مقابل هم قرار داشته‌اند.

آقای شی پیش از سفر به آمریکا در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت که تجربه ۴۰ سال اخیر نشان می دهد که روابط خوب دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا به نفع هر دو کشور است.

آقای شی درباره ناخرسندی آمریکا از "پایین نگه داشتن ارزش پول چین در برابر دلار" می‌گوید که کشورش در این زمینه "قدم‌های موثری" برداشته است.

او در عین حال گفته که امیدوار است آمریکا به خواسته‌های مشروع کشورهای آسیایی احترام بگذارد.

آقای شی رسما ً در ۱۸ اکتبر سال گذشته میلادی به سمت قائم مقام کمیسیون مرکزی نظامی چین انتخاب شد، سمتی که هو جین تائو، رئیس جمهور فعلی چین تا پیش از رسیدن به مقام دبیر کلی حزب کمونیست و متعاقبا ً کسب مقام ریاست جمهوری در اختیار داشت.

با این انتصاب، انتظار می رود که شی جین‌پینگ ۵۸ ساله، در سال جاری میلادی به عنوان دبیر کل حزب کمونیست چین انتخاب شود و سال آینده کرسی ریاست جمهوری را به دست آورد.

از ماه‌ها پیش، طلوع ستاره اقبال سیاسی آقای شی توجه رسانه های غربی را هم به خود جلب کرده است، تا جایی که ماهنامه بریتانیایی New Statesman آقای شی را در رتبه چهارم بانفوذترین مردان جهان قرار داده است.

در راستای تلاش چین برای جلب دوستی مخاطبان جهانی که به "دیپلماسی لبخند" مشهور است، آقای شی قرار است به ایالت آیوا هم سری بزند، جایی که او ۲۷ سال پیش، هنگامی که یک مقام معمولی دولت چین بود، به آن سفر کرده بود.

شهر لس آنجلس در ساحل شرقی آمریکا نیز در دستور سفر آقای شی قرار دارد.



:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا از بیروت، مراسم بزرگداشت سی‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بیمارستان شیخ راغب حرب واقع در شهر نبطیه لبنان با حضور غضنفر ركن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران، نواف الموسوی نماینده مجلس لبنان و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و اجرایی لبنان و منطقه برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره در كنار ملّت‌های مظلوم جهان ایستاده و به حمایت از ملّت‌های لبنان و فلسطین در مقاومت خود در برابر دشمن صهیونیستی پرداخته و از حق آنها در آزادی و حاكمیت و استقلال پشتیبانی كرده است و همچنین در كنار ملت عراق در مبارزه با اشغالگران آمریكایی ایستاده است.

ركن‌آبادی افزود:باوجود توطئه‌های بزرگ و جنگ ها و فتنه‌هایی كه از ابتدا برای ایجاد انحراف در مسیر الهی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است، امروزه در استمرار آن،شاهد بیداری و قیام ملتهای منطقه برای آزادی و كرامت خود هستیم.

در حاشیه این مراسم، علاوه بر برپایی نمایشگاه عكس انقلاب اسلامی،‌ سیستم كارت‌های هوشمند پرونده پزشكی بیماران و مراجعین بیمارستان شیخ راغب حرب افتتاح شد.

سفیر كشورمان سپس در مراسم دیگری كه ازسوی شاخه مشاغل حرفه‌ای حزب‌الله لبنان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر نبطیه برگزار گردید،‌ شركت كرد.

خاور**1030



:: برچسب‌ها: شهرستان , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا،' رامین مهمانپرست' در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اظهارات وزیر خارجه كانادا كه اخیرا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست با قطعی تلقی كردن تولید سلاح هسته ای توسط ایران ، اشاراتی به تحولات لیبی داشته و ظاهرا توهم تكرار تجربه لیبی در مورد ایران را هم مطرح كرده است اظهار داشت: ارزیابی ما تاكنون این بوده است كه این اظهارات كمترین استاندارد دیپلماتیك را نیز تأمین نمی كند بنابراین ارزش واكنش ندارد.

وی افزود:دولت فعلی كانادا عملا خود را حافظ میراث شكست خورده نومحافظه كاران در آمریكا می داند لذا اتخاذ اینگونه مواضع از سوی مقامات كانادایی برای ما جای تعجب ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت :البته هزینه سنگینی كه مردم كانادا تاكنون بابت این رویكرد نومحافظه كاران پرداخته اند امری است كه باید توسط مردم و نخبگان كانادایی ارزیابی شود

مهمانپرست گفت :رصد ما نشان می دهد بسیاری از نخبگان دانشگاهی و حتی سیاستمداران در كانادا نسبت به اتخاذ این مواضع برخورد شدیدی با دولت كانادا و وزیر خارجه آن كشور داشته اند.

وی افزود :آقای برد باید صراحتا روشن كند در حالی كه آژانس بین المللی انرژی اتمی ده ها بار رسما اعلام نموده برنامه هسته ای ایران تحت نظارت مستمر این نهاد بین المللی است و هیچگونه سندی مبنی بر انحراف در آن مشاهده نشده ، بر اساس چه دلیلی ادعای مضحك تولید سلاح اتمی از سوی ایران را با قاطعیت مطرح می كند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد ادعای نقض حقوق بشر نیز گفت: شاید ایشان بگوید در دوره ای كه نخست وزیر هارپر برای پیشگیری از افشای فضاحت نقض حقوق بشر توسط نیروهای كانادایی در افغانستان دو بار پارلمان را تعطیل نمود ، ‌وزیر حمل و نقل بوده است ، اما افكار عمومی بین المللی منتظر انجام و اعلام نتایج تحقیق بیطرفانه در این زمینه است.

مهمانپرست افزود :البته نقض سیستماتیك حقوق بشر بومیان كانادا دقیقا در دوره دولت فعلی و وزارت آقای جان برد به اوج خود رسید. بومیان كانادا نیز با فاجعه بار خواندن وضعیت انسانی در برخی مناطق همچنان از جامعه جهانی استمداد می طلبند و صراحتا خواهان انتصاب گزارشگر ویژه توسط سازمان ملل شده اند.

سیام*1580



:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، سی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری میلان (BIT) از 27 بهمن ماه به مدت چهار روز در مركز نمایشگاهی میلان برپا می شود و نمایندگان صنعت گردشگری ایران نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

'حسین جعفری' مدیر عامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره حضور ایران در این نمایشگاه اظهار داشت: غرفه جمهوری اسلامی ایران در فضایی به وسعت 200 مترمربع به صورت چهار طرف باز، در سالن شماره 2 محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های FIERA MILANO جاذبه های گردشگری كشورمان را برای علاقه مندان به نمایش می گذارد.

وی نمایشگاه گردشگری میلان را یكی از فرصت‌های بزرگ برای حضور ایران در بازار گردشگری اروپا و جهان دانست و گفت: این نمایشگاه یكی از بازارهای استثنایی گردشگری جهان است كه در 32 سال برگزاری پیشرفـت‌های ارزشمندی داشته است.

جعفری افزود: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری Bit میلان، بزرگترین واقعه گردشگری ایتالیا و چهارمین واقعه گردشگری از منظر تخصصی و تجاری این صنعت در دنیا محسوب می‌شود.

مدیرعامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی تاكید كرد: در این نمایشگاه دست‌اندركاران حرفه‌ای گردشگری جهان از جمله تورگردانان، دفاتر خدمات مسافرتی، شركت‌های حمل و نقل، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، انجمن‌های تجاری، انجمن‌های فعال در حوزه گردشگری محلی، ملی و بین‌المللی حضور دارند.

جعفری یادآور شد: فعالان صنعت گردشگری در جهان بر این باورند كه حضور در نمایشگاه میلان موفقیتی بزرگ در سطح گردشگری بین‌الملل است و به افرادی كه همیشه در انتظار و جستجوی اطلاعات ویژه در خصوص سفر هستند، اطلاعات به روزی را ارایه می‌كند.

وی گفت: نمایشگاه میلان یكی از پر طرفدارترین نمایشگاه‌های تخصصی دنیا است كه فروشندگان و خریداران عمده را در زیر یك سقف گرد هم آورده و علاوه بر فراهم كردن امكان تبادل اطلاعات، به نمایش و معرفی جدیدترین و آخرین تجهیزات گردشگری و تازه‌های صنعت جهانگردی و جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری كشورهای مختلف برای بهبود صنعت گردشگری می‌پردازد.

مدیر عامل كانون جهانگردی و اتومبیلرانی حضور جدی و برنامه ریزی شده در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی را گامی بلند درراستای تحقق اهداف برنامه‌های چشم انداز20 ساله صنعت گردشگری كشور دانست.

جعفری تاكید كرد: به دست آوردن فرصت‌های جدید تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، شناساندن قابلیت‌ها و جاذبه‌های متعدد ایران به عنوان یكی از مقاصد جدید، امن و قابل اعتنای صنعت گردشگری، گسترش و تقویت مناسبات بین‌الملل و ارتباط نزدیك و دو سویه از نتایج حضور منسجم و همیشگی در این نمایشگاه‌ها خواهد بود.

وی گفت: نمایندگان حاضر از ایران در این نمایشگاه علاوه بر توزیع اقلام تبلیغاتی مكتوب، صوتی و تصویری از جاذبه‌های ایران و معرفی ظرفیت‌های گردشگری كشورمان از جمله آثار ثبت شده ایران در فهرست یونسكو به زبان ایتالیایی و همچنین معرفی فرهنگ پذیرایی ایرانیان اقدام به برپایی چایخانه سنتی می كنند تا جلوه‌های زیبایی از ایران و ایرانی را به نمایش بگذارند.

در این دوره از نمایشگاه گردشگری BIT میلان، شركت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری آیتو، آدینه تراول، پرشیا سفر، ارگ جدید، ایرانیان سبط گشت، ارس، پاسارگاد تورز، مارال شمس و نمایندگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در میلان حضور دارند.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

روزنامه های امروز، فردای ۲۵ بهمن سالگرد حبس و حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد، هیچ گزارشی از حوادث شهرهای پلیس زده کشور و تلاش آن ها برای ممانعت از تجمع مردم و حتی ازدحام خیابان های تهران در ساعت های بعد از ظهر نداده اند اما عکس هائی از تظاهرات روز گذشته در بحرین با تیترهای پرهیجان بالای صفحه اول بیشتر روزنامه ها نشسته است.

"هجوم به معترضان بحرینی" تیتر اصلی تهران امروزاست، روزنامه جمهوری اسلامی نوشته "اعتراض های مردمی سراسر بحرین را در بر گرفت" کیهان با عنوان بزرگ "حی علی الجهاد" شعار کفن پوشان بحرین را بالای صفحه اول خود آورده و رسالت نوشته "آل سعود و آل خلیفه مردم بحرین را به گلوله بستند".

تظاهرات در بهرین

تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

همه جا شلوغ جز ایران، پس چه شد ۲۵ بهمن؟

ابتکار در سرمقاله خود نوشته همواره از صدا‌ وسیمای خودمان می‌شنویم که در گوشه و کنار دنیا، به‌ ویژه در کشورهای نامطبوعمان! اوضاع به‌هم‌ریخته و شلوغ است. در آن سرزمین‌ها، هر شب می‌شنویم که همواره اعتراضات به راه است؛ کارمندان، کارگران، رانندگان تا چقّال و بقّال و... از وضع نامناسب معیشتی خویش در آه و فغان به سر می‌برند و دائماً در سیما می‌بینیم که مردم شال و کلاه کرده‌اند و با پلیس در خیابان‌ها درگیرند و... در کشور خودمان هیچ خبری نیست؛ همه چیز در امن و امان است؛ نه اعتراضی،نه پلیسی و نه خبری.

غلامرضا کمالی پناه اضافه کرده خوب خدا را سپاس اما آیا جواب رفتار نجیبانه مردم، بی‌خیالی مسئولان است؟ آیا باید دردسر مسئولان کمتر شده باشد؛ با خیال راحت بخوابند و به سایر کارهای خود بپردازند؟ البته، گویی خیالشان راحت شده‌ است و از فرط بیکاری به خود پیچیده‌اند! مجلس و دولت گریبان هم را گرفته‌اند، گروه‌های سیاسی برای پیشی گرفتن از هم، تنها دغدغه‌شان این است که کدام یک، اصیل و بصیر هستند و کدام ‌یک، ساکت و فتنه‌جو و منحرف؟ مردم هم وضعشان خوب است؛ به برنامه‌ریزی نیازی نیست.

به نوشته سرمقاله ابتکار اصولاً از نظر اینان، مشکلی وجود ندارد که بخواهند به آن فکر کنند و یا برای رفع آن برنامه بدهند. گویی، تنها مشکل این است که کدام گروه بر اسب مراد سوار شود و اختیاردار امور قانون‌گذاری و اجرایی در کشور گردد ـ این مشکل را هم نه با مردم که میان خودشان دارند ـ و حتماً راه برون‌رفتی برایش می‌یابند. استنباط عامه مردم از رفتارهای سیاسی و سیاستمداران، در برهه کنونی همین است.

طنزنویس کیهان در ستون گفت و شنود با عنوان سوسیس چنین نوشته:

گفت: پس چی شد؟! گفتم: چی؟ چی شد؟ گفت: مگر امیر ارجمند و مزروعی نمایندگان موسوی و خاتمی در خارج کشور برای روز ۲۵ بهمن تظاهرات سکوت اعلام نکرده بودند. پس چی شد؟ تظاهرات سکوت یعنی چی؟!

گفتم: اعلام کرده بودند که هواداران جنبش سبز اعتراض خود به جمهوری اسلامی را در پیاده روها و یا کتابخانه دانشگاه ها با حفظ سکوت اعلام کنند!

گفت: مگر بقیه مردم در پیاده روها جیغ می زنند و راه می روند؟! شرط حضور در کتابخانه ها هم سکوت است.

گفتم: چه عرض کنم؟! خل و چل تر از آنها خودشان هستند. یکی از اراذل و اوباش وارد کتابخانه شد و با صدای بلند گفت؛ آقا! ساندویچ سوسیس داری؟ مدیر کتابخانه گفت؛ هیس! هیس! اینجا کتابخانه است، نباید بلند صحبت کنی و یارو صدایش را آورد پایین و یواشکی پرسید؛ ساندویچ سوسیس داری؟

علنی شدن اختلافات تهران و حماس

دو روز بعد از سفر اسماعیل هنیه، رهبر حماس و نخست وزیر پیشین فلسطین به تهران، که عکس و گزارش دیدار وی با رهبر جمهوری اسلامی در صفحه اول بیشتر روزنامه ها آمد که از موفقیت این سفر و رهنمودهای آیت الله خامنه ای به فلسطینی ها برای دوری از سازشگران خبر داده بودند، سرمقاله دو روزنامه نزدیک به حکومت نشان می دهد اختلافاتی بین بخش سیاسی حماس و تهران ظاهر شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشتهآشکار شده است که رهبران جنبش حماس، از امضای توافق‌نامه با جنبش فتح ناراضی هستند و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی را به تک روی و عدم کسب موافقت رهبران حماس متهم می‌کنند. به نظر می‌رسد این آغاز یک اختلاف اصولی در جنبش حماس باشد که سرنوشت این جنبش در گرو آن است .

این روزنامه از قول محمود الزهار که از وی به عنوان یکی از رهبران برجسته و مطرح حماس یاد کرده به انتقاد از توافق نامه دوحه پرداخته و نوشته این توافق‌نامه بیانگر موفقیت برنامه‌های جنبش فتح و اقدامات این جنبش درخصوص مذاکره با اسرائیل است و دادن پست نخست وزیری به محمود عباس در دولت آینده فلسطین اقدامی نادرست است چرا که محمود عباس، سیاست‌های خود را درخصوص همکاری با اسراییل اعمال خواهد کرد و این برای حماس قابل قبول نخواهد بود.

نکته مهم این سرمقاله جائی است که ادعا می کند خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پشتوانه حمایتی و نفوذ خود را در میان رهبران حماس از دست داده و نمی‌تواند بدون کسب موافقت آنها تصمیمات مهمی از قبیل آنچه در دوحه رخ داد اتخاذ کند. این واقعیت، خود را در بدنه جنبش حماس بیشتر نشان خواهد داد و مشکلات زیادی را برای این جنبش پدید خواهد آورد.

کیهان هم به رهبران سیاسی حماس تاخته و نوشته آن ها با رژیم عربستان و قطر ارتباط صمیمانه ای برقرار کرده و وانمود می کرد همه این ارتباطات برای جذب کمک های مالی دولت های عربی است و فلسطینی ها هم احساس می کردند راه دیگری برای اداره خود ندارند بر این اساس دحلان را در حد یک عنصر کارآمد و دلسوز قبول داشتند.

این روزنامه با متهم کردن بخشی از حماس به داشتن ارتباط با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، دحلان را کسی معرفی کرده که در جریان درگیری های عناصر وابسته به محمود عباس با نیروهای مقاومت در غزه، تأمین کننده سلاح هایی بود که توأمان سینه نیروهای فتح و حماس و جهاد را می درید چیزی نگذشت که فتحی ها اسنادی را نشان دادند که دحلان با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، عربستان و قطر ارتباط ویژه دارد و ریزترین اطلاعات فلسطینی ها را به این سرویس ها ارائه و در قبال آن مبالغ فراوانی پول دریافت کرده است.

کیهان نوشته خالد مشعل و شاخه سیاسی حماس را به عنوان کسانی که از میدان دور بوده اند و دیپلومات هائی بوده اند که بیشتر در معرض وسوسه سران عرب قرار داشته اند مسبب اصلی توافق های جدید به وساطت دوحه بین فلسطینی ها معرفی کرده است.

همه تقصیر دارند جز دولت

"رشد اقتصادی ۵.۵ در صد" عنوان اصلی جهان صنعتاست، دنیای اقتصاد از "گرد همائی چهار ضلع سیاست پولی" نوشته و قدس از "نامه کشورهای اروپای شرقی به مجلس ایران" برای خودداری از تحریم نفتی اروپا خبر داده است.

حمیدرضا شکوهی در سرمقاله مردم سالاری نوشته دولتمردان، از شخص رئیس جمهور گرفته تا عوامل دیگر مرتبط با دولت، تمایل دارند همه تقصیرها را به گردن عوامل بیرون از دولت بیندازند و خود را مبرا از هر عیب و ایرادی جلوه دهند.

این مقاله به عنوان نمونه به گفته های دیروز احمدی نژاد اشاره کرده که درباره وضعیت اخیر بازار سکه و ارز گفته طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چند صد میلیارد دلار بالا می کشد و بعد دولت را متهم می کند. و یا از کسی یاد کرده که ۱۵۰ میلیارد تومان برده زمانی که به او می گوییم برگرداند، می گوید به ما تهمت نزنید اما جایی دیگر ۱۰هزار تهمت می زند و ککش هم نمی گزد. همزمان استاندار تهران هم گفته افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زدند شناسایی شده اند. عده ای ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند.

سرمقاله مردم سالاری نوشته البته آقای احمدی نژاد نگفته آن کسی که بازار سکه و ارز را خراب کرده و پول بالا کشیده و آن کسی که ۱۰ هزار - دقت کنید: ده هزار - تهمت می زند و ککش هم نمی گزد چه کسی بوده؛ همانطور که استاندار او هم نمی گوید این افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زنند یا آنهایی که ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند چه کسانی هستند.

در ادامه این مقاله آمده به نظر می رسد این تاکتیک ها دیگر بیش از حد نخ نما شده است و مردم نمی توانند بپذیرند همه تقصیرات را به گردن «بعضی ها» و «عده ای» بیندازند. هر چند نوشتن در مورد این موضوع چندان فایده ای در تغییر عملکرد دولت ندارد و دولت در یک سال و نیم باقی مانده از عمرش هم احتمالا همان راه خود را طی می کند. اما کمترین فایده این نوشته این است که حداقل وجدانمان راحت شود که حرفمان را زده ایم.

کارتون سلمان طاهری، شرق

کارتون سلمان طاهری، شرق

حسین راغفر در شرق نوشته لایحه بودجه پیشنهادی دولت هیچ‌ اشاره‌ای به منابع مربوط به یارانه‌های نقدی ندارد. این در حالی است که با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت موظف است منابع و مصارف اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه سنواتی بگنجاند. انتظار می‌رفت دولت جزییات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ لحاظ کند. اما عدم ارایه جزییات ردیف بودجه اجرای قانون هدفمندی پرسش‌های متعددی ایجاد کرده.

نخست سئوال به نظر نویسنده اقتصاددان این است که آیا عملکرد دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها ظرف دوره یکساله گذشته مشخص نیست یا حداقل گزارش مکتوب و مشخصی از اینکه چه میزان از منابع مالی پرداخت به مردم در قالب یارانه‌ها از افزایش درآمد خدمات مربوط به آب، گاز، برق و در واقع افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شده است؟ این پرسش به ویژه وقتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که از سوی مراجع ذی‌ربط اعلام شده است که حداقل تعداد ۱۰ میلیون نفر از دریافت‌کنندگان یارانه‌های نقدی حذف خواهند شد. پرسش بعدی این است که میزان سهم پرداختی یارانه هر نفر چه مبلغی خواهد بود. پرسش سوم نیز این است که منابع تامین‌کننده هزینه‌های اجرایی طرح هدفمندی چه منابعی هستند؟

به نوشته مقاله شرق پاسخ به این پرسش می‌تواند روشن ‌کند که هزینه‌های عمومی از جمله بنزین، گاز، آب، برق و دیگر حامل‌های انرژی که دولت عرضه می‌کند، چه مبلغی خواهند بود؟ به این ترتیب سوالات بسیار زیاد پاسخ نگفته‌ای در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده وجود دارد که در واقع می‌تواند به پرسش‌های متعدد دیگری در ذهن شهروندان منجر شود. علاوه بر آنکه ابهام در این موارد می‌تواند به دغدغه‌های شهروندان و واجدان شرایط دریافت یارانه نقدی بیش از پیش دامن بزند.

همایش های انتخاباتی دولت و هو کردن مشایی

شرق در عنوان اصلی خود از زبان محمود احمدی نژاد از "هزینه میلیاردی نامزدهای انتخابات" گله کرده، مردم سالاری از قول منتقدان دولت نوشته "دولت مجری انتخابات است نه برگزار کننده همایش های انتخاباتی" و ابتکار از "چانه‌زنی برای سرلیست‌های پایتخت" خبر داده است.

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

شرق در گزارشی نوشته پیش‌بینی اصولگرایان منتقد دولت درست از آب درآمده و در آستانه انتخابات، همایش‌هایی با عناوین مختلف از سوی بخش‌ها و نهاد‌های مختلف دولت در حال برگزاری است. گردهمایی‌هایی که حتی انتقادات تند اصولگرایان مانع از تعویق یا لغو آنها نشده و دولت ابایی از برگزاری این نشست‌ها ندارد حتی اگر متهم به تلاش برای تاثیر‌گذاری در انتخابات شود. یکی از این همایش‌ها دیروز در سالن وزارت کشور برگزار شد.

به نوشته این گزارش قبل از سخنرانی احمدی نژاد، حمیدرضا افراشته معاون حوزه مشاوران جوان دولت سخنانی گفت که با حاشیه‌هایی همراه بود. وی سخنرانی خود را این‌گونه آغاز کرد «بنده تشکر خودم را خدمت جناب مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند، اعلام می‌کنم.» و این سخنان واکنش برخی‌ها از حاضران را در پی داشت که او را «هو» کردند و برخی معترضان نیز برنامه را ترک کردند.

تهران امروز نوشته تلاش جبهه حامیان دولت برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. هواداران دولت موسوم به جبهه حامیان گفتمان انقلاب اسلامی در ادامه گردهمایی‌های اغلب جنجالی خود، که معمولا هر دو ماه یک بار برگزار می شود، ‌این بار مهمان وزارت کشور بودند. نشست دیروز اگرچه برای ایجاد هماهنگی های لازم میان طیف حامی دولت برگزار شده بود و مهمانانش از پول بیت المال به این میتینگ شبه انتخاباتی آمده بودند اما اتفاقاتی در آن روی داد که نشان از اختلافات جدی در جبهه آنان دارد.

به نوشته این روزنامه هو کردن های مکرر سخنرانان و اعتراض ها به احمدی نژاد بارها در جلسه دیروز تکرار شد. سالن ۴‌ هزار نفری وزارت کشور دیروز میزبان ۵ هزار نفر از سرشاخه های مشاوران جوان رئیس جمهور بود تا شمه انتخاباتی نشست به ظاهر غیر انتخاباتی نیز تکمیل شده و شعارهای تبلیغاتی پشت در ماندگان همایش مذکور بر گوش حاضران در سالن سنگینی کند.

فیلم روز با حضور داماد خواهر شخصیت اجرائی

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد، موضوع فیلمی را شرح داد: گفتیم: «شما کارت چی‌یه پسرم؟» داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور گفت: «من داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور هستم.» گفتم: «آفرین. خسته نباشی. دیگه چی کارها بلدی؟» گفت: «البته من دوشغله هستم. شغل دومم این است که معاون معاون شخصیت اجرایی کشور هم هستم.»

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

در بخش دیگر این طنز "احمدی‌نژاد؛ کارآفرین برتر سال" معرفی شده با این توضیح: آقای احمدی‌نژاد چقدر شغل ایجاد کرده، شغل‌های مهمی مثل مشاور، معاون، معاون معاون، مشاور مشاور، معاون مشاور معاون، مشاور معاون معاون مشاور و همین‌طوری بگیر برو جلو. حالا می‌فهمیم این چند میلیون شغلی که دولت می‌گوید در این چند سال ساخته چی است.

دنباله فیلم به آن جا می رسد که: از توی طبقه ششم ساختمان کوثر که زیرمجموعه‌ی نهاد ریاست جمهوری است و تحت مدیریت رحیم مشایی، یک دفعه سر و صدا بلند شد. ما دویدیم بیرون دیدیم یک صندلی روی هوا است، یک گلدان دارد به سمت پنجره می‌رود، یک جاچسبی نزدیک سقف است، یک لنگه کفش به صورت کات‌دار مشغول پرواز است... خلاصه بلبشویی بود. بعد گفتیم چی شده؟

نویسنده ستون طنز اعتماد اضافه کرده: یکی گفت: «بین د.خ.ش.ا.ک [داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور] و یکی از مشاوران جوان درگیری فیزیکی به وجود آمده. بر پایه همین گزارش شدت این درگیری در حدی است که منجر به جرح و خونریزی فک و دهان د.خ.ش.ا.ک شده است. این درگیری در نهایت با دخالت نیروهای حراست پایان می‌یابد.»



:: برچسب‌ها: سفید , پرنده , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
اوراق مشارکت پارس جنوبی

اوراق مشارکت پارس جنوبی پیش از این چند عرضه شده بود اما خریداری نداشت

در حالی که حجم زیادی اوراق مشارکت برای توسعه پارس جنوبی، صنعت برق و راه و حمل ونقل منتشر شده، بانک صادرات ایران و بانک صنعت و معدن نیز دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می کنند.

بانک صنعت و معدن یک هزار میلیارد تومان برای تامین منابع مالی طرح های صنعتی و معدنی از اول اسفند منتشر می کند و بانک صادرات نیز یک هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده در ششم اسفند منتشر خواهد کرد.

سه هفته بعد از بحران ارزی و در پیش گرفتن سیاست ارز تک نرخی و افزایش سود اوراق مشارکت از ۱۷ درصد به بیست درصد، سیلی از فروش انواع و اقسام اوراق مشارکت به راه افتاده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته که تا پیش از این وزارت نفت چند بار تلاش کرد تا اوراق مشارکت طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را که به شدت از کمبود منابع مالی رنج می برد، بفروشد اما نتوانست بیش از بیست درصد این اوراق مشارکت را بفروشد.

علت اصلی این بود که نرخ تورم به مرز بیست درصد رسیده بود و کسی علاقمند نبود که با پولهایش اوراقی را بخرد که سودش چند درصد کمتر از نرخ تورم بود.

با آنکه حجم نقدینگی در ایران به رقم ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است اما واحدهای تولیدی و صنعتی به شدت از کمبود نقدینگی رنج می برند.

در ماههای اخیر بانک مرکزی تلاش کرده بود تا نظر شورای پول و اعتبار برای تغییر در میزان سود سپرده های بانکی و اوراق مشارکت را افزایش دهد بلکه بخشی از این نقدینگی را جذب بانکها کند تا بانکها منابع را به سمت نیازهای تولیدی و صنعتی هدایت کنند.

اوراق مشارکت نیروگاهی

چند وزارتخانه اوراق مشارکت منتشر کرده اند و چند بانک نیز در روزهای آینده اوراق مشارکت منتشر می کنند

اما درخواست بانک مرکزی برای افزایش سود تا زمانی که بازار سکه و ارز به شدت متلاطم نشده بود، گوش شنوایی پیدا می کرد و دولت محمود احمدی نژاد به شدت با این درخواست مخالفت می کرد.

انتشار و فروش اوراق مشارکت از ابتدا تاکنون (میلیارد ریال) - منبع بانک مرکزی

سال انتشار میزان انتشار میزان فروش
۱۳۷۳ ۷۵ ۷۵
۱۳۷۴ ۲۲۵ ۲۲۵
۱۳۷۵ ۴۰۱ ۴۰۱
۱۳۷۶ ۲,۵۴۸ ۲,۴۷۲
۱۳۷۷ ۳,۱۳۰ ۳,۱۳۰
۱۳۷۸ ۲,۴۵۰ ۲,۳۷۷
۱۳۷۹ ۲,۳۸۰ ۲,۳۸۰
۱۳۸۰ ۶,۱۰۰ ۶,۰۹۹
۱۳۸۱ ۶,۱۰۰ ۵,۳۷۷
۱۳۸۲ ۱۱,۸۸۵ ۱۱,۷۹۶
۱۳۸۳ ۱۹,۷۰۰ ۱۸,۵۹۰
۱۳۸۴ ۱۷,۰۰۰ ۱۷,۰۰۰
۱۳۸۵ ۱۹,۲۰۰ ۱۵,۷۷۵
۱۳۸۶ ۳۳,۰۵۰ ۲۳,۵۱۰
۱۳۸۷ ۱۱,۸۰۰ ۱۱,۲۹۹
۱۳۸۸ ۱۷,۷۰۰ ۱۷,۶۹۷
۱۳۸۹ ۱۷۹,۴۲۰ ۱۵۶,۸۰۵
جمع ۳۳۳,۱۶۴ ۲۹۵,۰۰۸

سرانجام بعد از یک ماهی که بحران ارزی، بر فضای کشور سایه انداخته بود، دولت مجبور شد نظر شورای پول و اعتبار را بپذیرد بلکه با افزایش نرخ سود سپرده های بانکی و سود اوراق مشارکت، بخشی از نقدینگی سرگردان که بازار سکه و ارز را به هم ریخته بود، به سمت بانک ها برگردد و بخشی از نیازهای واحدهای تولیدی از این طریق تامین شود.

بازار اوراق مشارکت سکه شد

بعد از بحران ارزی، در اولین قدم شرکت ملی نفت ایران که تجربه ناموفقی در فروش اوراق مشارکت داشت، مجددا اوراق مشارکت پارس جنوبی را عرضه کرد که برعکس دفعات گذشته، با استقبال رو به رو شد.

احمد قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفته که یک هزارو ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در مرحله دوم به فروش رسیده و در مرحله سوم نیز ۵۰۰ میلیارد تومان عرضه شد که نصف آن به فروش رسید.

همزمان با شرکت ملی نفت ایران، وزارت نیرو نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرح توسعه نیروگاهی را منتشر کرد که با واکنش وزارت نفت رو به رو شد.

نگرانی وزارت نفت این بود که با انتشار اوراق مشارکت از سوی بقیه بخش های اقتصادی، تقاضا برای خرید اوراق مشارکت پارس جنوبی کم شود.

آقای قلعه بانی با ابراز تاسف از همزمان شدن اوراق مشارکت پارس جنوبی با اوراق مشارکت سایر وزارتخانه ها گفت که امیدوارم بودیم که با این اوراق مشارکت "سرمایه اندکی جذب پروژه ملی پارس جنوبی شود.

همزمان با وزارت نفت و نیرو، وزارت راه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه طرح های راه و حمل و نقل منتشر کرده که فروش آن تا ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت و تا چند روز دیگر نیز قرار است ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر نیز منتشر کند.

علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته که به دلیل استقبال "غیرمنتظره مردم در خرید اوراق مشارکت وزارت راه "مصمم هستیم کل ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق پیش بینی شده در سال جاری را به فروش برسانیم."

حالا بانک صادرات و بانک صنعت و معدن نیز اعلام کرده اند که در چند روز آینده اوراق تازه ای منتشر می کنند و این مشکل وزارت نفت را دو چندان می کند. چون میدان گازی پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی ایران است در چند سال گذشته و بعد از خروج شرکت های بین المللی به شدت با کمبود منابع مالی دست و پنجه نرم می کند و اجرای پروژه به دلیل کمبود منابع مالی با تاخیر طولانی مواجه است.

با وجود آرام شدن بازار، قیمت انواع ارزهای نظیر دلار و یورو و پوند همچنان بالاست و اگر بگیرو ببندهای نیروی انتظامی و فشارهای بانک مرکزی بر صرافی ها کم شود، ممکن است دوباره نقدینگی به سمت بازار سکه و ارز سرازیر شود و دست فروشندگان اوراق مشارکت خالی بماند و کسی رغبت نکند این اوراق را بخرد.

نگرانی دیگری که وجود دارد این است که نقدینگی سرگردانی که حالا بخشی از آن به سمت اوراق مشارکت سرازیر شده، یکباره تغییر جهت بدهد و بازار مسکن را به هم بریزد.

کارشناسان می گویند که اگر بانک مرکزی برنامه دقیقی برای کنترل این حجم عظیم نقدینگی که در شش سال گذشته تقریبا پنج برابر شده، نداشته باشد، هر آن باید منتظر بحرانی نظیر بحران سکه و ارز در بخش های اقتصادی باشد.



:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

نقشه ولایت کنر

صدها نفر از معترضان در ولایت کنر در شرق افغانستان در یک راهپیمایی اعتراضی، خواهان برکناری والی این ولایت شده اند.

تظاهرکنندگان فضل الله وحیدی، والی کنر را متهم کرده اند که در کشمکش ها میان اعضای شورای ولایتی و همچنین تنشهای قومی در کنر دست دارد.

اعتراضها علیه آقای وحیدی، چهار روز پیش و زمانی بالا گرفت که شماری از اعضای شورای ولایتی کنر، او را متهم به دخالت در انتخابات داخلی برای انتخاب رئیس شورا کردند.

حاجی نورالدین، عضو شورای ولایتی و از سازمان دهندگان تظاهرات گفته که آقای وحیدی این انتخابات را در دفتر خود برگزار کرده و بر آن اعمال نفوذ کرده است.

بر اساس قانون، رئیس، معاون، منشی و دبیر شوراهای ولایتی برای یک دوره یک ساله انتخاب می شوند و انتخابات برای انتخاب آنها باید تحت نظر رئیس قبلی و در دفتر شورای ولایتی برگزار شود.

شرکت کنندگان تظاهرات گفته تا زمانی که آقای وحیدی از سمت خود برکنار نشده است، دست از اقدامات اعتراضی بر نمی دارند.

فضل الله وحیدی اما اتهامات مطرح شده از سوی معترضان را رد کرده و گفته که اختلافها میان اعضای شورای ولایتی ربطی به او ندارد و در تنشها میان قبائل هم دستی ندارد.

تنش در روابط میان والی ها و شوراهای ولایتی در بیشتر ولایتهای افغانستان پیش از این هم تا حدودی وجود داشته است.

اما این ظاهرا نخستین بار است که نمایندگان مجلس ولایتی، یک والی را متهم به دخالت در انتخابات داخلی خود می کند.

پیش از این اعضای شوراهای ولایتی در مواردی انتقاد کرده اند که مقامهای اجرایی و از جمله والی ها به مشورتهای آنها کمتر توجه می کنند.

ولایت کنر در شرق افغانستان از مناطقی است که به شدت ناآرام است و گروه طالبان در برخی از مناطق آن نفوذ کرده و حضور دارند.

برخی به این عقیده هستند که ادامه جنجالها در این ولایت می تواند بر وضعیت امنیتی آن اثر بگذارد.



:: برچسب‌ها: سبز , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
محمود احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد: سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سوال می‌برند؟

به گزارش رسانه های ایران، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، از میزان هزینه‌های تبلیغاتی "برخی افراد" برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده است.

آقای احمدی نژاد روز سه شنبه (۲۵ بهمن) در همایش "سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری" که زیر نظر اسفندیار رحیم مشایی اداره می‌شود، این سئوال را مطرح کرده است که "بر سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سوال می‌برند؟"

آقای احمدی نژاد مخاطب سخنان خود را مشخص نکرده، اما به نظر می‌رسد که منظور او جریان‌های رقیب دولت در طیف اصولگرایان حکومت ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس او به جلسه اخیر خود با فرمانداران در ایران اشاره کرده و گفته است: "در آن جلسه بنده گفتم مگر در مجلس چقدر حقوق می‌دهند که طرف حاضر است ۵۰ میلیون هزینه تبلیغات کند که فرمانداران گفتند برو بالاتر، گفتم ۱۵۰ میلیون؟ گفتند برو بالا..."

آقای احمدی نژاد در سخنان خود نسبت به منابع تامین هزینه های تبلیغات انتخاباتی برخی از افراد ابراز تردید کرد و گفت "معلوم نیست این افراد از کجا می‌آورند."

این انتقادات در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های گذشته برخی اصولگرایان، حلقه نزدیک به دولت و آقای احمدی‌نژاد را به صرف "هزینه‌های میلیاردی" برای پیروزی در انتخابات آتی مجلس متهم کرده‌اند.

استخدام ۱۲۰۰ نفری

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران هم در نشست مشاوران جوان ریاست جمهوری گفت که این وزارت‌خانه در یک ماه آینده با اعلام فراخوان عمومی "کاستی‌های خود را مرتفع خواهد کرد."

آقای صالحی یکی از برنامه‌های وزارت امور خارجه ایران در این ارتباط را "استخدام ۱۲۰۰ نفر" از میان مشاوران جوان ریاست جمهوری اعلام کرد.

اما آن طور که خبرگزاری فارس گزارش داده، تشکر از "خدمات" آقای مشایی در این جلسه و از زبان یکی از مسئولان مشاوران جوان رئیس جمهور ایران با واکنش منفی برخی حضار روبرو شده است.

حمیدرضا افراشته، از معاونان آقای مشایی در آغاز سخنان خود گفته است: "بنده تشکر خود را خدمت مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند اعلام می‌کنم." به گزارش خبرگزاری فارس در واکنش به این سخنان برخی از حضار آقای افراشته را "هو" کرده‌اند.



:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

روزنامه آمریكایی 'وال استریت ژورنال' در روز 9 فوریه (20 بهمن ماه) از آغاز نقل و انتقال نیروهای آمریكایی پس از توافق اخیر مقامات توكیو و واشنگتن خبر داد. پس از گفتگوهای مقامات آمریكایی و ژاپنی بر سر بازنگری پیمان استقرار نیروهای آمریكایی در خاك ژاپن، تفاهم نامه ای بین دو طرف در 15 بهمن ماه جاری به امضا رسید كه بر اساس آن چهار هزار و 700 تفنگدار آمریكایی به پایگاه های ارتش آمریكا در خلیج گوام واقع در اقیانوس آرام انتقال می یابند.

با وجود توافق اخیر برای خروج نیروهای آمریكایی از جزیره 'اوكیناوا' كه بر اساس آن هشت تا 9 هزار تفنگدار به دیگر پایگاه های نظامی آمریكا انتقال می یابند، پایگاه هوایی 'فوتنما' همچنان با وجود مخالفت های مردمی در اوكیناوا به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا به تدریج زمینه انتقال آن به یكی از نواحی كم جمعیت ساحلی ژاپن فراهم شود.

رصد تحولات سیاسی اخیر ژاپن نشان داده است كه مساله تداوم استقرار و فعالیت پایگاه های نظامی آمریكا در خاك ژاپن به شكل یكی از مهمترین مولفه های روابط توكیو- واشنگتن حتی بر سرنوشت دولت های این كشور تاثیر مستقیم داشته تا جایی كه ناظران سیاسی سقوط 'یوكیو هاتویاما' نخست وزیر اسبق این كشور، در اوایل سال گذشته را نتیجه محقق نشدن وعده های انتخاباتی وی در زمینه تعطیلی پایگاه های نظامی آمریكا در اوكیناوا قلمداد كرده اند.

با توجه به شمار قابل توجه نظامیان آمریكایی (نزدیك به 48 هزار نفر) و تاسیسات و تجهیزات لجستیكی گسترده این نیروها نظیر فرودگاه ها و اسكله های نظامی در خاك ژاپن، انتظار می رود كه رایزنی بر سر تعیین وضعیت این نظامیان خارجی با مقامات آمریكایی به شكل یكی از مهمترین پروژه های سیاسی دولت ژاپن و به صورتی مستمر در دستور كار فعالیت رهبران این كشور قرار گیرد.

در خصوص تغییر و تحولات مربوط به پایگاه های نظامی آمریكا در كشورهای ژاپن و كره جنوبی برخی صاحب نظران عقیده دارند كه به جز متغیر تحولات و روندهای داخلی این دو شریك راهبردی واشنگتن، برنامه ها و صف بندی های جدید آمریكا در برابر دیگر قطب معادلات نظامی در شرق آسیا ایفاگر نقشی اساسی است.

تغییر و تحولات در تركیب و جغرافیای استقرار نیروهای نظامی آمریكا در روزهای اخیر تنها محدود به جزیره اوكیناوای ژاپن نبوده است بلكه در چارچوب سیاست های جدید نظامی، كنشگری آمریكایی ها در قالب فعالیت پایگاه های نظامی برون مرزی از سوی تحلیل گران موضوعات نظامی- امنیتی در حال دگرگونی و به سازی ارزیابی می شود.

** نقش پایگاه های نظامی در تداوم سیطره نظامی- امنیتی آمریكا

..................................................................................................

به گمان شماری از كارشناسان مسائل راهبردی، پایگاه های نظامی آمریكا در دوره زمانی پس از جنگ جهانی و به ویژه بعد از فروپاشی شوروی به شكل پایگاه های مستعمراتی جدید رخ نموده و وظایفی همچون تمدید تسلط امنیتی یك قدرت خارجی بر سرزمینی هایی اشغال شده و آماده برای استثمار جدید را بر عهده گرفته اند.

به نوشته 'چالمرز جانسون' متفكر مشهور آمریكایی، شبكه وسیع پادگان های نظامی متعلق به دولت آمریكا كه در تمام قاره ها استقرار یافته، در واقع شكل جدیدی از امپراتوری را تشكیل می دهد كه‏ در هیچ كلاس جغرافیای دبیرستانی آموزش داده نمی شود.

حجم وسیع نظامیان مستقر در فراسوی مرزهای ایالات متحده یادآور پراكندگی گسترده نیروهای نظامی انگلیسی و مزدوران مسلح بومی آنان در سده های 18 و 19 میلادی در امپراتوری بود كه به باور رهبران لندن آفتاب در آن غروب نمی كرد.

بر اساس گزارش سالانه وزارت دفاع آمریكا در خصوص وضعیت پایگاه های نظامی این كشور در سراسر جهان تا پایان سال 2003 میلادی، تعداد بیش از 700 استقرارگاه نیروهای نظامی آمریكا در نزدیك به 130 كشور جهان فعال بوده است. در چارچوب سیاست های كلان كاخ سفید پایگاه های نظامی آمریكا در طول سال های گذشته در نقش نخستین سنگر حفاظت از منافع این كشور در سراسر جهان مورد توجه بوده اند. اطلاق استعاره 'بسترهای زنبق' به پایگاههای نظامی آمریكا نشان از كاركرد آنی نیروهای نظامی در عملیاتی دارد كه در شرایطی بحرانی برای پاسخگویی به نیازهای فوری تصمیم گیرندگان سیاسی در حوزه های نظامی- امنیتی تدارك دیده و به مرحله اجرا در می آیند.

تجزیه تحلیل راهبردی پراكندگی پایگاه های نظامی آمریكا بر روی نقشه جغرافیایی جهان نشان می دهد كه هر كجا هژمونی آمریكا در برابر قدرتی رقیب احتمال كشیده شدن به چالشی جدی را به خود می بیند، حضور نظامی ایالات متحده بسیار پررنگ تر می گردد. حضور نیروهای نظامی و وارد شدن آن ها به عرصه های عملیاتی، هر چند در پاره ای از مواقع با توجیهاتی همچون مبارزه با تروریسم، ایجاد امنیت دریایی در برابر خطراتی چون دزدی دریایی، تامین امنیت مبادله آزاد كالا و انرژی در گذرگاه های جهانی و برقراری صلح در مناطق بحرانی و مورد مناقشه سیاسی- نظامی صورت می گیرد، اما در این موضوع تردیدی نیست كه اولویت اساسی در این زمینه متوجه حفظ برتری و تسلط نظامی- امنیتی آمریكا در سراسر جهان است.

** نگاهی به پراكندگی نقاط استقرار و فعالیت فرامرزی نیروهای نظامی آمریكا

.........................................................................................................

بررسی پراكندگی نقاط پررنگ و پرتراكم پایگاه های نظامی آمریكا نشان می دهد كه توجه اساسی واشنگتن به كنترل رقیبان قدرتمند بین المللی و ایجاد تعادل امنیتی به نفع خود در فضای پیرامونی این قدرت های چالش زا بوده است.

به دنبال بازنگری در دكترین نظامی آمریكا و اشاره مستقیم به چین به عنوان كانون اصلی تهدیدزایی در برابر تسلط نظامی آمریكا در شرق آسیا، تحركات نظامی این كشور به سرعت وارد فاز انطباق با عناصر مورد تاكید در راهبرد جدید نظامی شد و تكاپوی سیاسی و دیپلماتیك واشنگتن برای زمینه سازی صف آرایی گسترده تر در برابر پكن شدت گرفت.

مذاكره با مقامات استرالیایی برای استقرار نیروهای آمریكایی كه به سرعت منجر به گسیل 2500 تفنگدار آمریكایی به پایگاه 'داروین' استرالیا شد، اقناع مقامات فیلیپینی به بازگشایی رسمی پایگاه های تعطیل شده در خاك این كشور همچون 'سوبیك' و رایزنی با مقامات سنگاپوری برای استقرار كشتی های نیروی دریایی در سواحل این كشور نشانه هایی آشكار از مهره چینی جدید واشنگتن در صحنه شطرنج امنیتی شرق آسیا در هفته های گذشته بود.

در برابر رقیبی دیگر همچون روسیه كه در راهبرد جدید نظامی آمریكا به صورت غیر مستقیم به تهدیدهای ناشی از این كانون قدرت نظامی- امنیتی اشاره شده است، تلاش های واشنگتن به حفظ پایگاه های نظامی و افزایش حوزه عملیاتی آن ها در منطقه پیرامونی روسیه موسوم به خارج نزدیك معطوف بوده است.

در مرداد ماه 1389 برخی منابع آمریكایی با افشای برنامه‌های جدید واشنگتن در زمینه گسترش فعالیت های نظامی برون مرزی در خارج نزدیك روسیه از تصمیم كاخ سفید مبنی بر تاسیس پایگاه‌های نظامی در پنج كشور آسیای مركزی خبر دادند. در این پیوند منابع مزبور آشكار ساختند كه دولت آمریكا كه برای تاسیس مراكز نظامی- آموزشی در مركز استان 'اوش' در قرقیزستان و شهر 'قرتاغ' در تاجیكستان، ایجاد پایگاه هوایی در حومه شهر 'آلماتی' در قزاقستان، بازسازی و تجهیز گذرگاه‌های مرزی در ازبكستان، تركمنستان و قرقیزستان برنامه ریزی كرده و با تخصیص منابع مالی مربوطه، وارد رایزنی با مقامات این كشورها شده است. البتّه به موازات این برنامه‌ها، واشنگتن در صدد بوده تا كمك‌های مالی مختلفی در اختیار این كشورها قرار دهد و از هر طریق ممكن آنها را به همكاری‌ها با خود متمایل سازد.

در هفته های اخیر تلاش آمریكا برای متقاعد كردن مقامات قرقیزستان به تمدید دوره فعالیت پایگاه 'ماناس' كه در جنوب غرب شهر 'بیشكك' و در فرودگاه بین المللی این شهر واقع شده نشان از بیش فعال شدن دیپلماسی آمریكایی جستجوی جای پا در ورای مرزهای این كشور دارد.

با نزدیك تر شدن موعد مقرر برای تخلیه پایگاه ماناس یعنی ابتدای سال 2014 میلادی مقامات واشنگتن با پیشنهاد اعطای كمك سالانه 150 میلیون دلاری خود خواستار موافقت دولت قرقیزستان با ادامه كار این پایگاه شدند. در مقابل، 'آلمازبك آتامبایف' رییس جمهور جدید قرقیزستان، در اوایل دی ماه با خطرناك خواندن ادامه فعالیت ماناس خواهان برچیده شدن هر چه سریع تر پایگاه هوایی آمریكایی ها در فرودگاه ماناس شده بود. علاوه بر این در اوایل بهمن ماه جاری نیز شماری از مردم قرقیزستان در اعتراض به حضور نظامیان آمریكایی در این كشور در برابر سفارت آمریكا در بیشكك دست به تظاهرات زده و خواستار تعطیلی پایگاه هوایی این كشور شده بودند.

در برابر قدرت رو به رشد روسیه در عرصه های نظامی علاوه بر آسیای مركزی و قفقاز، در سال های اخیر ظرفیت كشورهای اروپای شرقی نیز در جهت محدود سازی قدرت روسیه و ایجاد وضعیت ابتكار عمل نظامی در برابر مسكو از دید تصمیم گیرندگان كاخ سفید دور نمانده است. تلاش برای ایجاد سپر دفاع موشكی در چك و لهستان نمود آشكار این رویكرد واشنگتن در اروپای شرقی در سال های گذشته بوده است. علاوه بر این رومانی، لهستان و بلغارستان با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی و چشم داشت به كمك های اقتصادی آمریكا در اروپای شرقی به زمره مهمترین كشورهای اعطا كننده پایگاه های نظامی به واشنگتن پیوسته اند.

** خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان مقصدی مهم در فعالیت برون مرزی نیروهای آمریكایی

............................................................................................................

اگر افغانستان را به عنوان بخشی از منطقه شبه قاره یا آسیای مركزی نیز به شمار آوریم نمی توان به راحتی از اهمیت حضور نظامی آمریكا در این كشور برای كنترل اوضاع امنیتی خاورمیانه و به خصوص قدرتی چون جمهوری اسلامی ایران گذر كرد. بدین ترتیب حضور در افغانستان برای نیروهای نظامی آمریكا در حكم اهرم مهار سه گانه ای در تقابل با كانون های تهدید زایی چون چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران اهمیت می یابد.

با نزدیك شدن به موعد خروج نیروهای آمریكایی از افغانستان یعنی سال 2014، تلاش های پنهان و آشكار واشنگتن در جهت جلب موافقت مقامات دولتی و پارلمانی افغان برای دایمی كردن پایگاه های نظامی آمریكا در افغانستان در جریان است. با توجه به حساسیت های موجود در این زمینه واشنگتن می كوشد تا در چارچوب انعقاد 'پیمان راهبردی دوجانبه' و بهره گیری از سازوكار های حقوقی پیش بینی شده در پیمان استراتژیك، ادامه حیات استقرارگاههای نظامی كنونی را زیر عنوان پایگاه های مشترك نظامی بین دولت آمریكا و افغانستان در سال های آینده تضمین نماید. بر اساس توافقنامه استراتژیك میان آمریكا و دولت كابل پایگاه ھای نظامی آمریكایی در 'قندھار'، 'ھلمند'، 'شیندند'، 'بگرام'، 'خوست'، 'جلال آباد' و 'مزار شریف' به پایگاه ھای نظامی دراز مدت آمریكا تبدیل خواھد شد.

با پایان یافتن جنگ در عراق و به دنبال یك سلسله تنش های سیاسی بین واشنگتن و بغداد در زمینه گرفتن مصونیت سیاسی برای اقامت تعدادی از نیروهای نظامی آمریكایی كه با مخالفت مردم و مسوولین عراقی مواجه شد، آخرین گروه از نیروهای نظامی خارجی مستقر در عراق، ناگزیر به ترك این كشور شدند اما واشنگتن در چارچوب قرار داد امنیتی با مقامات عراقی و از طریق مفاد قراردادهای تحمیلی تسلیحاتی در پی این هدف بوده است كه زیر ساخت های نظامی و امنیتی عراق را به خود وابسته كرده و به نوعی سیطره پنهان بر ساختار نظامی و امنیتی این كشور دست یابد.

در بازبینی راهبرد نظامی آمریكا تنها تهدیدهای ناشی از رشد فزاینده قدرت نظامی چین مورد نظر سیاست گذاران كلان واشنگتن نبوده است. تاكید بر كارایی و چابكی نیروهای مسلح آمریكا مستقر در منطقه خاورمیانه و به ویژه خلیج فارس به روشنی بر جدی تر شدن تقابل امنیتی واشنگتن با تهران صحه می گذارد.

تلاش برای ایجاد پایگاه های جدید در كشورهایی مانند یمن، افزایش فعالیت های نظامی نیروهای آمریكایی در پایگاه های مستقر در كشورهای بحرین، كویت، ‏قطر، عمان و امارات متحده عربی و.... و نیز تاكید بر مساله توانمند سازی تجهیزاتی این نیروها در منطقه خلیج فارس همگی گویای تسری دیپلماسی تقویت و گسترش جای پای نظامیان آمریكایی به این منطقه مهم ژئواستراتژیك است و هدف عمده ای چون مهار جمهوری اسلامی ایران را دنبال می كند.

به هر ترتیب واشنگتن در چارچوب نگاه كلان امنیتی با بازتعریف سیاست های نظامی برون مرزی در سراسر جهان قصد دارد تا در برابر تهدید های بازتعریف شده، مولفه قدرت مهار و توان كنترل كنندگی هژمونی خود را تقویت كند. تغییر در فرایند و تركیب فعالیت های پایگاههای نظامی به عنوان نمودهای آشكار در جهت سیطره نظامی واشنگتن بر جهان دلیلی بر این مدعا است؛ هرچند كه این سیطره طلبی چالشهای جدی و گسترده ای نیز در پی خواهد داشت.

تحقیق**م.م.ك**1358



:: برچسب‌ها: فلوریدا , انگلستان , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، 'علیرضا مرزبان ' سه شنبه شب پس از دیدار تیمش با تیم سایپا البرز در جمع خبرنگاران افزود: كادر فنی تیم فوتبال سپاهان براساس فیلمی كه از این بازیكن به دستمان رسید، با وی آشنا شد.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبنی بر اینكه بازی سوكای همسطح سایر بازیكنان نیست، تاكید كرد: این بازیكن آلبانیایی هنوز با سایر بازیكنان هماهنگ نشده است و برای هماهنگی به زمان بیشتری نیاز دارد.

مربی تیم فوتبال فولاد مباركه سپاهان با بیان اینكه ' این بازیكن با برخی از مشكلات جانبی روبرو است كه قادر به توضیحات پیرامون انها نیستم'، اظهار داشت: فقط به عنوان مثال می توانم بگویم كه بازیكنان دیگر سپاهان می توانند از مرخصی و دیدار با خانواده بهره مند شوند اما این امكان برای این بازیكن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینكه این بازیكن برای كسب آمادگی بیشتر به زمان نیاز دارد، افزود: هواداران سپاهان دیدارهای آینده شاهد بازی زیباتری از این بازیكن خواهند بود.

7132/1011



:: برچسب‌ها: د , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

'بمب‌گذار ایرانی' در انفجار بانکوک دو پایش را از دست داد

امروز در بانکوک، پایتخت تایلند، چند بمب منفجر شد. در جریان این انفجارها، بمب گذاری که پلیس تایلند می‌گوید احتمالا ایرانی است دو پایش را از دست داد و به بیمارستان منتقل شد.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

ساعاتی بعد از وقوع سه انفجار در بانکوک، پایتخت تایلند، وزیر دفاع اسرائیل دولت ایران را متهم به دست داشتن در این انفجارها کرد.

روز سه شنبه (۱۴ فوریه) پلیس تایلند اعلام کرد فردی که به ظن آنها ایرانی است، در پی انفجار نارنجکی که قصد داشت به سوی پلیس پرتاب کند، به شدت مجروح شد و دو پای خود را از دست داد.

به گفته یک سخنگوی پلیس تایلند این مرد یکی از پنج نفری است که در جریان سه انفجار در یک منطقه پررفت‌وآمد تجاری در بانکوک زخمی شده‌اند.

ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل گفت که این انفجارها "بار دیگر ثابت کرد که ایران و گروه‌های وابسته به آن همچنان دست به اقدامات تروریستی می‌زنند."

انفجارهای بانکوک یک روز بعد از حمله به دیپلمات‌های اسرائیلی در هند و گرجستان صورت گرفت. نخست‌وزیر اسرائیل، ایران و حزب‌الله لبنان را به دست داشتن در این حملات متهم کرده بود.

بانکوک

پلیس بانکوک می‌گوید یک کارت شناسایی ایرانی همراه فرد بمب‌گذار بوده است

'کارت شناسایی ایرانی'

بنا بر گزارش‌ها از بانکوک، انفجار اول در خانه‌ای که سه ایرانی آن را اجاره کرده بودند رخ داده است.

به گفته پلیس بعد از این انفجار دو مرد از این خانه فرار کرده‌ و و بمب دیگری را به سوی یک تاکسی که حاضر به توقف برای آنها نشده پرتاب کرده‌اند.

بمب سوم زمانی منفجر شده که مرد سوم تلاش کرده آن را به سوی پلیس پرتاب کند، اما موفق به انجام این کار نشده و انفجار بمب، خود او را به شدت زخمی کرده است.

معاون فرمانده پلیس بانکوک به خبرگزاری فرانسه گفته است که یک کارت شناسایی ایرانی همراه فرد بمب‌گذار بوده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش داده است که پلیس بانکوک یک وسیله انفجاری دیگر را که در خانه تحت اجاره سه ایرانی یافته، خنثی کرده است.

'خطر برای ثبات منطقه و جهان'

آقای باراک که در هنگام سفر به سنگاپور نسبت به حوادث بانکوک واکنش نشان داد، روز یکشنبه بنا بر اعلام وزارت دفاع اسرائیل در بانکوک بوده است.

وزیر دفاع اسرائیل گفت ایران و حزب الله لبنان باعث "به خطر افتادن ثبات منطقه و جهان" شده‌اند.

چندی پیش سفارت آمریکا در بانکوک نسبت به احتمال وقوع حمله تروریستی در این شهر هشدار داده بود.

بعد از این هشدار پلیس تایلند یک مرد لبنانی را در پی یافتن مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب دستگیر کرد.



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
 جبهه پایداری

نفر اول فهرست جبهه پایداری، مرتضی آقا تهرانی از شاگردان معروف محمدتقی مصباح یزدی است

جبهه پایداری انقلاب اسلامی، تشکل انتخاباتی مورد حمایت محمد تقی مصباح یزدی، نظریه پرداز نزدیک به رهبر ایران، فهرست ۳۰ نفره نامزدهای انتخاباتی خود در حوزه تهران، ری و شمیرانات را منتشر کرد.

جبهه متحد اصولگرایان، ائتلافی از احزاب اصلی محافظه کار ایران برای انتخابات مجلس نهم نیز فهرست نهایی ۳۰ نفره خود را برای تهران منتشر کرده که دارای تفاوتی اندک با فهرست قبلی منتشر شده از سوی همین تشکل در هفته گذشته است.

مقایسه لیست های منتشر شده از سوی این دو تشکل در سه شنبه ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) نشان می دهد که نام غلامعلی حداد عادل، مسعود میرکاظمی، اسماعیل کوثری و علیرضا مرندی در هر دو فهرست وجود دارد.

نفر اول فهرست جبهه پایداری، مرتضی آقا تهرانی از شاگردان معروف محمدتقی مصباح یزدی و استاد اخلاق سابق هیات دولت ایران است.

در مقابل، فهرست جبهه متحد، دارای دو "سرلیست" است که عبارتند از غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس هفتم و رئیس کمیسون فرهنگی مجلس هشتم و محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس دوم مجلس هشتم و عضو جامعه روحانیت مبارز.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه ای که به همراه فهرست نامزدهای خود برای تهران منتشر کرده، شاخص های مورد نظر خود برای گزینش کاندیداهای انتخاباتی را نیز توضیح داده است.

"سابقه شفاف در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و پیروی و تبعیت از ولایت فقیه"، "اعتقاد به صدور انقلاب اسلامی"، "برخورداری از شفافیت موضع و مواجهه به موقع درمقابل فتنه گران در سال ۸۸ و عدم انتساب به گروه ساکتین فتنه"، "شفافیت موضع نسبت به جریان انحرافی و مواجهه عملی با این جریان" و "اعتقاد به جنگ نرم در عرصه فرهنگی" از جمله شاخص های مورد اشاره این جبهه هستند.

"بعضی از اعضای جبهه پایداری گفته اند که علی رغم اختلافات میان فهرست های انتخاباتی آنها و جبهه متحد در شهرهای بزرگ، احتمالا در حوزه های انتخاباتی کوچک دارای نامزدهای مشترک بیشتری با جبهه رقیب خواهند بود"

نیروهای نزدیک به آیت الله خامنه ای، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم را "جریان فتنه"، همفکران اسفندیار مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد را "جریان انحرافی" و محافظه کاران متهم به عدم مقابله کافی با اعتراضات انتخاباتی دو سال پیش را "ساکتین فتنه" توصیف می کنند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه امروز خود، هشدارهای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر "توطئه و برنامه ریزی دشمنان انقلاب اسلامی جهت ایجاد چالش امنیتی در انتخابات پیش رو" را مورد تاکید قرار داده است.

این جبهه افزوده است که بر مبنای همین هشدارها، به صورت مداوم "تحرکات دشمنان و پیاده نظام داخلی شان در عرصه های رسانه ای و سیاسی را رصد نموده و ضمن آگاهی بخشی به آحاد مردم در این خصوص، تمام توان خود را برای مقابله با توطئه ها به کار خواهد بست".

پیش از تشکیل فهرست های جداگانه جبهه متحد و جبهه پایداری، تلاش های زیادی در سطح شخصیت ها و تشکل های محافظه کار برای دستیابی به نوعی وحدت انتخاباتی میان این دو ائتلاف صورت گرفت که به نتیجه ای نرسید.

بعضی از اعضای جبهه پایداری گفته اند که علی رغم اختلافات میان فهرست های انتخاباتی آنها و جبهه متحد در شهرهای بزرگ، احتمالا در حوزه های انتخاباتی کوچک دارای نامزدهای مشترک بیشتری با جبهه رقیب خواهند بود تا شانس انتخاب کاندیداهایی چون اعضای "جریان انحرافی" افزایش نیابد.



:: برچسب‌ها: جشنواره , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies
محمود احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد: سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سوال می‌برند؟

به گزارش رسانه های ایران، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، از میزان هزینه‌های تبلیغاتی "برخی افراد" برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده است.

آقای احمدی نژاد روز سه شنبه (۲۵ بهمن) در همایش "سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری" که زیر نظر اسفندیار رحیم مشایی اداره می‌شود، این سئوال را مطرح کرده است که "بر سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سوال می‌برند؟"

آقای احمدی نژاد مخاطب سخنان خود را مشخص نکرده، اما به نظر می‌رسد که منظور او جریان‌های رقیب دولت در طیف اصولگرایان حکومت ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس او به جلسه اخیر خود با فرمانداران در ایران اشاره کرده و گفته است: "در آن جلسه بنده گفتم مگر در مجلس چقدر حقوق می‌دهند که طرف حاضر است ۵۰ میلیون هزینه تبلیغات کند که فرمانداران گفتند برو بالاتر، گفتم ۱۵۰ میلیون؟ گفتند برو بالا..."

آقای احمدی نژاد در سخنان خود نسبت به منابع تامین هزینه های تبلیغات انتخاباتی برخی از افراد ابراز تردید کرد و گفت "معلوم نیست این افراد از کجا می‌آورند."

این انتقادات در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های گذشته برخی اصولگرایان، حلقه نزدیک به دولت و آقای احمدی‌نژاد را به صرف "هزینه‌های میلیاردی" برای پیروزی در انتخابات آتی مجلس متهم کرده‌اند.

استخدام ۱۲۰۰ نفری

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران هم در نشست مشاوران جوان ریاست جمهوری گفت که این وزارت‌خانه در یک ماه آینده با اعلام فراخوان عمومی "کاستی‌های خود را مرتفع خواهد کرد."

آقای صالحی یکی از برنامه‌های وزارت امور خارجه ایران در این ارتباط را "استخدام ۱۲۰۰ نفر" از میان مشاوران جوان ریاست جمهوری اعلام کرد.

اما آن طور که خبرگزاری فارس گزارش داده، تشکر از "خدمات" آقای مشایی در این جلسه و از زبان یکی از مسئولان مشاوران جوان رئیس جمهور ایران با واکنش منفی برخی حضار روبرو شده است.

حمیدرضا افراشته، از معاونان آقای مشایی در آغاز سخنان خود گفته است: "بنده تشکر خود را خدمت مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند اعلام می‌کنم." به گزارش خبرگزاری فارس در واکنش به این سخنان برخی از حضار آقای افراشته را "هو" کرده‌اند.



:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا، موسسه اعتبار سنجی 'Moody's' امریكا، رتبه اعتباری ایتالیا را از A2 به A3 كاهش داد.

' مودیز' برای نخستین بار در دو دهه اخیر، رتبه اعتباری ایتالیا را در مهرماه امسال با یك دورنمای منفی، سه واحد كاهش داد و آن را از Aa2 به A2 رساند.

این موسسه آمریكایی همچنین اعلام كرد كه اگر اوضاع منطقه یورو بهبود نیابد و وعده اصلاحات دولت ایتالیا، عملی نشود، این رتبه پایین تر نیز خواهد امد.

كاهش رتبه اعتباری ایتالیا از سوی موسسه اعتبار سنجی 'مودیز' پس از سفر 'ماریو مونتی' به واشنگتن و ارائه گزارش تدابیر ریاضتی و اصلاحاتی دولت این كشور برای خروج از اوضاع سخت اقتصادی و بدهی ها و بحران مالی به بارك اوباما و جامعه مالی امریكا، اعلام شد.

این در حالی است كه امروز نرخ سود اوراق قرضه سه ساله ایتالیا از 4.83 درصد در ماه گذشته میلادی به 3.41 درصد كاهش یافت.

ایتالیا همچنین چهار میلیارد یورو اوراق بهادار را در مزایده بفروش رساند.

كارشناسان موسسه مودیز همچنین رتبه اعتباری اسپانیا و پرتغال را كاهش داده و به فرانسه، انگلیس و اتریش نیز هشدار داده اند.

تردید در قبال اوضاع اروپا، از خطر ورشكستگی یونان تا مشكلات سران اروپایی جهت ایجاد یك شبكه حفاظتی سیستم مالی و اصلاحات قانونی و چشم انداز اقتصادی اروپا بویژه ایتالیا از جمله نقاط ضعفی است كه كارشناسان موسسه مودیز در رده بندی اعتباری خود در نظر گرفته اند.

موسسه اعتبار سنجی 'استاندارد اند پورز' نیز در ماه گذشته ایتالیا را در رتبه بندی اعتباری هم ردیف قزاقستان قرار داده بود.

بحران بدهی های عمومی، كشورهای اروپایی را وادار كرده است كه دست به اقدامات ریاضتی و اصلاحات سخت اقتصادی بزنند و ایتالیا در این خصوص تلاش دارد با اجرای تدابیر ریاضت اقتصادی تا سال 2014 میلادی 54 میلیارد یورو از كسری بودجه خود بكاهد و در همین حال رویكرد طرح های ازاد سازی های اقتصادی را در پیش گرفته است.

استاندارد اند پورز، در ماه گذشته رتبه اقتصادی ایتالیا بعنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپا را با كاهش دو درجه‌ای اعتبار از A به BBB+ و چشم انداز اقتصادی این كشور را منفی ارزیابی كرد.

از سوی دیگر احتمال می‌رود كه كاهش رتبه اعتباری ایتالیا، بحران بدهی كشورهای منطقه یورو را عمیق تر و جدی تر كند.

ایتالیا با 1900 میلیارد یورو بدهی یكی از بدهكارترین كشورهای اروپاست كه صندوق بین‌المللی پول رشد 0.6 درصدی را برای آن پیش بینی كرده است ، كشوری كه سرمایه گذاران بازارهای سرمایه را دچار تردید كرده است.

اروپام ** 2171**1596



:: برچسب‌ها: فیلم , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، كمیسیون مشترك حمل و نقل كه بعد از كمیسیون مشترك اقتصادی و تجاری ایران و تركیه، دومین و مهم ترین كمیسیون مشترك برای پیگیری و حل مشكلات حمل و نقل و توسعه همكاریهای دو كشور در این حوزه مهم است، قرار است به ریاست مشترك نیكزاد و 'بنالی یلدرم' وزیر راه و ترابری، دریانوردی و مخابرات تركیه در آنكارا شروع به كار كند.

در این سفر دو روزه مهندس علی نیكزاد وزیر راه و شهرسازی، مهندس لطفی زاده معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل، مهندس صاحب محمدی معاون وزیر و مدیر عامل شركت راه‌ آهن جمهوری اسلامی، افندی زاده معاون وزیر و مدیر عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، مهندس پرورش مدیر عامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی، مهندس صادقی‌ فر معاون امور بندری و مناطق ویژه سازما ن بنادر و دریانوردی و دیگر مسئولان حضور دارند.

قرار است در هفتمین كمیسیون مشترك حمل و نقل ایران و تركیه در خصوص حمل و نقل كالا و مسافر، خطوط ریلی، افزایش پروازهای دو كشور و امور دریایی و بندری مذاكراتی بین دو كشور انجام و یادداشت تفاهمی به امضای دو طرف برسد.

همچنین در این سفر اعضای هیات‌ ایرانی با همتایان ترك خود دیدار و مذاكره خواهند كرد . دیدار هیات ‌ایرانی با اعضای اتاق بازرگانی تركیه برای جذب سرمایه‌ گذاری در حوزه زیر ساخت‌ های حمل و نقل و مسكن از دیگر برنامه ‌های پیش بینی شده است.

پیش بینی می شود كه نیكزاد علاوه بر دیدار و گفت و گو با بنالی یلدرم، با 'اردوغان بایراكتار' وزیر محیط زیست و شهر سازی تركیه و رییس طرف ترك كمیسیون مشترك اقتصادی و تجاری ایران و تركیه نیز دیدار و گفت و گو كند.

خاورم/2011**230** 1506



:: برچسب‌ها: خیابان , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا از بیروت، به مناسبت سی وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسمی امروز سه شنبه در روستای 'نبی شیت' واقع در'بعلبك'در شرق لبنان با حضور 'غضنفر ركن آبادی' سفیر كشورمان و تعدادی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و مردم منطقه برگزار شد.

در این مراسم كه 'ابراهیم موسوی' مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان شركت داشت، سفیر كشورمان طی سخنانی ضمن تبریك فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم لبنان و همه آزادی خواهان جهان گفت: ما مردم لبنان را به وحدت كلمه و همبستگی در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی فرا می خوانیم.

ركن آبادی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سی و سه سال پیش ادامه داد: از آنجا كه انقلاب اسلامی در دل و جان ملت ها جای گرفته است، توانست، آرمان های به حق مردم ظلم دیده و رنج كشیده جهان را محقق كند.

سفیر كشورمان تصریح كرد: امروز ایران در سایه رهبری حكیمانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در راستای تحكیم مفاهیم متعالی اسلامی و راه امام خمینی(ره)، همچنان پیش می رود.

ركن آبادی با اشاره به سیاست خارجی ایران در قبال كشورهای جهان ادامه داد: سیاست خارجی ایران بر اساس عزت، حكمت، عدالت، صلح و دوستی و توسعه روابط دو جانبه با همه ملت های عربی و اسلامی قرار دارد.

سفیر كشورمان با اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف علمی گفت: ایران به رغم تحریم های علمی و ترور دانشمندان هسته ای همچنان در راستای سازندگی، نوآوری و پیشرفت در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و فضانوردی پیش می رود.

وی افزود: جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن دستاوردهای خود به كشورهای اسلامی منطقه نیز اعلام كرده است.

'ابراهیم موسوی' مسئول روابط عمومی حزب الله نیز در سخنانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سی وسه سال پیش گفت: انقلاب اسلامی الگوی منحصر به فرد و یگانه ای است كه از لحاظ رهبری و مردم سرمشق كلیه مسلمانان و مستضعفان جهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیروزی ها و پیشرفت های علمی ایران تأكید كرد: این پیشرفت ها با توكل برخدا و اعتماد به نفس و بدون تكیه بر بیگانان انجام گرفته و اهمیت این پیشرفت ها با توجه به تحریم های غرب علیه ایران، دوچندان می شود.

خاورم*2023**1030**2047**



:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'كامران دانشجو' روز سه شنبه در نشست مشترك وزرای علوم و دفاع با روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارك های علم و فناوری كشور گفت: اگر در طلب اقتدار كشور هستیم باید به دانشگاه ها و توان دانشگاهیان خود اعتماد كنیم.

وی از تعامل میان وزارتخانه های علوم و دفاع به عنوان یكی از نمونه های موفق همكاری میان بخشی یاد كرد و از وزارتخانه های نفت، نیرو و جهاد كشاورزی خواست تا تعامل و همكاری خود با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها را تقویت كنند.

دانشجو ادامه داد: تاكنون پروژه های دفاعی به ارزش 38 میلیارد و 500 میلیون تومان در دانشگاه ها به اجرا درآمده است كه این میزان باید به 300 میلیارد تومان برسد.

وی از انعقاد قرارداد پژوهشی میان زیرمجموعه های وزارت علوم و صنایع كشور به منظور ساخت هواپیمای مسافربری 100 نفره خبر داد و گفت: قرارداد ساخت این هواپیما به مبلغ حدود 150 میلیاردتومان منعقد شده و باید طی سه تا پنج سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.

وزیرعلوم خاطرنشان كرد: در هدف گذاری های انجام گرفته باید نیمی از تحقیقات دانشگاه های كشور در راستای افزایش توان دفاعی كشور به كار گرفته شود كه خوشبختانه الان در این مسیر در حال حركت هستیم.

وی افزود: نزدیك به 53 مركز دانشگاهی و پژوهشگاهی در همكاری های دفاعی مشاركت دارند و حدود 600 پروژه دكتری در این راستا تعریف شده است كه البته این شروع كار است و باید در سال 91 بیش از دو هزار پروژه دفاعی را در دانشگاه های كشور ساری و جاری كنیم.

دانشجو به رشد بخش های مختلف آموزش عالی در سال های پس از انقلاب و همچنین دولت های نهم و دهم اشاره كرد و گفت: جمعیت دانشجویی كشور در سال 90 نسبت به اول انقلاب 20 برابر شده درحالیكه در این مدت، جمعیت كشور رشد دو برابری داشته است.

وی تصریح كرد: تعداد دانشجویان كشور از یك میلیون و 100 هزار نفر در سال 84 با رشد چهاربرابری در سال 90 به چهار میلیون و 100 هزار نفر رسیده است و آمار دانشجویان تحصیلات تكمیلی نیز نسبت به سال 57 بیش از 30 برابر شده است.

وزیرعلوم با بیان اینكه شمار اعضای هیات علمی دانشگاه ها در مقایسه با سال 84 حدود سه برابر شده است، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دكتری را متناسب با افزایش آمار اعضای هیات علمی دانست و گفت: متاسفانه برخی از افراد ادعا می كنند كه توسعه تحصیلات تكمیلی بدون توجه به زیرساخت های لازم صورت می گیرد درصورتیكه مستندات، خلاف این امر را ثابت می كند.

وی درمورد نرخ رشد تولید علم در ایران نیز توضیح داد: در سال 84 حدود پنج هزار و 500 مقاله با نمایه ISI توسط دانشمندان و پژوهشگران ایرانی به ثبت رسید، درصورتی كه این آمار در سال 2011 بیش از 21 هزار مقاله است.

دانشجو یادآور شد: یكی از پایگاه های معتبر علمی بین المللی اخیرا جایگاه علمی ایران در منطقه را اول و یكی از پایگاه های معتبر دیگر، دوم اعلام كرد و یكی از آنها رتبه رشد تولید علم ایران در سطح بین الملل را 17 و پایگاه دیگر رتبه 20 ذكر كرد كه رسیدن به این جایگاه در چشم انداز 1404 پیش بینی شده بود و خوشبختانه زودتر از آن محقق شد.

در نشست مشترك وزرای دفاع و علوم با روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه های كشور كه در محل معاونت دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، مدرك دكترای افتخاری 'داریوش رضایی نژاد' و 'مصطفی احمدی روشن' شهدای هسته ای كشور به خانواده آنها اعطا شد.

فراهنگ**1055**1415



:: برچسب‌ها: نور , جغرافیایی برچسب , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حاكی است: سید محمود رضا آقا میری روز سه شنبه در نخستین جشنواره ملی نوآوران صنعت ساختمان در محل هتل المپیك اظهار داشت : بنیاد ملی نخبگان از پنج طرح برتر در حوزه صنعت ساختمان كه در این جشنواره معرفی شود حمایت كامل مالی را به عمل می آورد تا نوآوران آن بتوانند تولیدات خود را به بازار عرضه كنند.

وی افزود : تعداد زیادی ستاد برای راهبرد فناوریها در ایران تشكیل شده و همه تلاش دارند تا علم در كشور ، زمینه زندگی راحت را همسو با عرصه جهانی فراهم سازد .

این مقام مسئول با بیان اینكه بررسی فناوریها و نقش آنها در بخش صنعت ساختمان در بعد مصالح اهمیت بسزایی دارد ، گفت : انتظار این است كه دستاوردهای نوین نقش تاثیر گذاری داشته باشند و ضامن عمر مفید ساختمانها شوند .

به گفته ی وی ، اكنون 11 ستاد راهبردی در خصوص فناوریهای نوین زیرنظر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور فعالیت دارند و پشتیبانی های لازم از آنها به عمل می آید .

آقامیر اضافه كرد : نیازمندیهای بخش ساختمان برای بهره گیری از فناوریهای نوین زیاد است و باید بستر لازم به منظور بومی سازی فناوریهای این بخش انجام داد .

جشنواره ملی نوآوران صنعت ساختمان كه از سوی مركز تحقیقات ساختمان ومسكن برپا شده ، قرار است با معرفی نوآوران برگزیده عصر امروز به كار خود پایان دهد .

اقتصام ** 1559**1319



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , آیفون , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

' اسماعیل اسماعیلی ' ‌روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در هفته اخیر ، بازیكنان به دلیل پرداخت نكردن مطالبات ، تمرینات مناسبی را پشت سر نگذاشته اند و حتی در چند روز نیز ، تمرینات تیم به طور كامل تعطیل بود كه با این شرایط نمی توانیم به كسب پیروزی در دیدار عصر پنجشنبه مقابل شهرداری یاسوج امیدوار باشیم.

وی گفت : عنوان 'روزمرگی' ، بهترین توصیف برای شرایط این روزهای نساجی است و به دلیل مشكلات فراوان تیم ، از برنامه ریزی برای هفته های آینده نیز ناتوانیم .

سرمربی تیم فوتبال نساجی قائمشهر اضافه كرد : تا چند هفته قبل به دلیل كسب نتایج مناسب ، می توانستیم در ردیف تیم های مدعی صعود قرار بگیریم ، اما با افزایش مشكلات و شكست های پیاپی ، باید تلاش كنیم در پایان فصل سهمیه مازندران در لیگ دسته اول فوتبال كشور را حفظ كنیم.

وی افزود : پیش از آغاز فصل و به دلیل ناتوانی در جذب بازیكنان دلخواه ، با هدف ماندن در جدول رقابت ها ، وارد مسابقات شدیم ، اما اگر در بازی های باقی مانده تعلل كنیم شاید از دستیابی به این هدف نیز ناكام شویم.

او ادامه داد : با شرایط و مشكلات مالی و روحی تیم ، اگر بتوانیم نساجی را از خطر سقوط به لیگ دسته دوم نجات دهیم ، كار بسیار بزرگی انجام داده ایم و ارزش این كار نباید از طرف مسوولان نادیده گرفته شود.

تیم فوتبال نساجی مازندران در پایان هفته هجدهم لیگ دسته اول فوتبال كشور با 22 امتیاز در رده دهم جدول رده بندی گروه دوم قرار دارد .ك/3

7331/1654



:: برچسب‌ها: جشن تولد , غروب , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه تركیه روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای با اشاره انفجار چند خودرو متعلق به سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو و تفلیس در روز دوشنبه، این حملات را محكوم كرد.

در اثر این انفجارها یك دیپلمات رژیم صهیونیستی زخمی شد.

در بخشی از اطلاعیه وزارت امور خارجه تركیه بدون اشاره به خشم مردم دنیا از كشتار فلسطینی ها به دست صهیونیست ها آمده است: 'تركیه مخالف هرگونه تروریسم با هر هدف و از سوی هر گروه و یا سازمانی است.'

در حالی كه روابط تركیه و رژیم صهیونیستی به دلیل حمله دو سال قبل نیروهای صهیونیستی به كشتی مرمره (حامل كمك های مردمی به غزه) و كشته شدن 8 تن از اتباع این كشور قدری تیره شده اما سفارت این رژیم در آنكارا همچنان به فعالیت روزمره خود ادامه می دهد.

مردم تركیه بارها در تظاهرات خود شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سرداده اند و خواستار بسته شدن سفارت این رژیم در تركیه شده اند.

خاورم**2012* **230**1423



:: برچسب‌ها: سیاتل , سفر , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مسابقات كاپ جهانی جمهوری چك 6 و 7 اسفند ماه به میزبانی پراگ برگزار خواهد شد.

مسابقات فوق یكی از آخرین رویدادهای دارای سهمیه المپیك 2012 لندن محسوب می شود.

در این راستا تیم ملی بزرگسالان ایران با هفت ورزشكار و با تركیب محمد جوانی در وزن منهای 60، وحید بنا در منهای 66، علی معلومات در منهای 73، امیر قاسمی نژاد در وزن منهای 83، جواد محجوب در وزن منهای 100 و محمد رضا رودكی و امیر ملكی پور در وزن آزاد راهی پراگ خواهد شد.

همزمان با این پیكارها، یك دوره مسابقات دارای امتیاز المپیك نیز به میزبانی لهستان و در شهر ورشو برگزار خواهد شد.

تا به حال 'محمد رضا رودكی' كاپیتان تیم ملی كشورمان تنها جودوكاری است كه سهمیه حضور در المپیك لندن را كسب كرده است.

3783**1553



:: برچسب‌ها: هندوستان , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه این مرزبانی، سردار 'غلام نبی كوهكن ' افزود: مرزداران این فرماندهی مستقر در 'گروهان مرزی كستك' با انجام اقدامات اطلاعاتی هوشمندانه از قصد قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به داخل كشور آگاه و بلافاصله برای مقابله با آنان وارد عمل شدند.

وی اظهار داشت: گروههای عملیاتی و اطلاعاتی این فرماندهی با هوشیاری به اجرای كمین و انسداد كامل گذرگاهها پرداخته و با مشاهده كاروان شتری قاچاقچیان فرمان ایست صادر كردند اما اشرار مسلح ضمن تیراندازی از منطقه گریختند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: با مقابله به مثل مرزداران یك نفر از اشرار در این درگیری به هلاكت رسید و قاچاقچیان كه بر اثر آتش پرحجم مرزداران غافلگیر شده بودند شترها را با محموله مواد مخدر رها كردند.

وی افزود: مرزداران در پاكسازی از محل موفق شدند هشت نفر شتر حامل هزار و 146كیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاك و 11 كیلوگرم هرویین را كشف و ضبط كنند.

سردار كوهكن گفت: مرزداران استان طی یك ماه اخیر موفق به توقیف پنج دستگاه وسیله نقلیه حامل سه هزار و 566 كیلوگرم انواع مواد مخدر و به هلاكت رساندن هفت قاچاقچی مسلح شده اند.ك/1

7307/653



:: برچسب‌ها: هاوایی , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بخشنامه یاد شده در اجرای بند 'ط' ماده 29 قانون خدمات كشوری و الزام دستگاههای اجرایی مبنی بر ساماندهی نیروی انسانی در مجتمع های اداری مستقر در سطح شهرستان زیر نظر فرمانداری(در شهرستانهای كمتر از 70 هزار نفر جمعیت و نیز بخش های كمتر از 30 هزار نفر جمعیت)، به تمام وزارتخانه ها، سازمانهای مستقل زیر نظر رئیس جمهور و استانداری ها ابلاغ شده است.

بر اساس این بخشنامه، معاون فرماندار و مسئول هماهنگی مجتمع اداری شهرستان به همراه افرادی تحت عناوین كارشناس مسئول روابط عمومی، كارشناس روابط عمومی، كارشناس مسئول فناوری اطلاعات، كارشناس شبكه و سخت افزار، كارشناس نرم افزار و پشتیبانی، كارشناس مسئول امور عمومی و پشتیبانی، كارشناس امور عمومی و كارشناس پشتیبانی و همچنین اعضا نمایندگی های دستگاههای اجرایی مشمول این موضوع، مجتمع های اداری هر شهرستان را تشكیل می دهند.

بر این اساس، اعضای نمایندگی های دستگاههای اجرایی مشمول این بخشنامه به قرار ذیل است: نمایندگی امور اقتصادی و دارایی شهرستان، نمایندگی راه و شهر سازی شهرستان، نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان، نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، نمایندگی تعاون، كار و رفاه اجتماعی شهرستان، نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان، نمایندگی بهزیستی شهرستان، پایگاه انتقال خون شهرستان، نمایندگی ورزش و جوانان شهرستان، نمایندگی ثبت احوال شهرستان، نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، نمایندگی ثبت اسناد و املاك(واحد ثبتی) شهرستان است.

بر اساس این بخشنامه، پست های نمایندگی های مذكور از محل پست های سازمانی دستگاه اجرایی متبوع پیش بینی خواهد شد و وزارتخانه های 'بهداشت، درمان و آموزش پزشكی'، 'آموزش و پرورش' و 'جهاد كشاورزی' به علت گستره حجم و نوع وظایف، از این بخشنامه مستثنی خواهند بود.

همچنین واحدهای عملیاتی دستگاههای اجرایی كه عهده دار ارائه خدمات مستقیم به مردم بر اساس سیاستها و استانداردهای ابلاغی واحدهای ستادی دستگاههای متبوع می باشند، نظیر مدارس، بیمارستان ها، مراكز آموزش فنی و حرفه ای، مراكز فرهنگی و هنری، واحد اداری محسوب نشده و در مجتمع های اداری قرار نمی گیرند و بر اساس قوانین و مقررات مربوط و آیین نامه اجرایی مواد 16 و 24 قانون مدیریت خدمات كشوری، اداره خواهند شد.

همچنین بر اساس این بخشنامه ایجاد نمایندگی سایر دستگاههای اجرایی در این مجتمع ها، به پیشنهاد دستگاه اجرایی و موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با رعایت شاخص ها و ضوابط ابلاغی طی بخشنامه شماره 36271/200 مورخ سیزدهم مهرماه سال 89 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، خواهد بود.

اقتصام ** 9123 **1594



:: برچسب‌ها: کلیسا , سبز , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، 'عبالمنعم سعید' روز سه شنبه در گفت و گو با رادیو دولتی 'صدای روسیه' با انتقاد از سیاست های امریكا در قبال مصر خاطرنشان كرد: كمك مالی نباید به ابزار برای اعمال فشار، توهین و خدشه دار كردن غرور ملی مصری ها تبدیل شود.

وی افزود: كمك های آمریكا به مصر در راستای تامین منافع واشنگتن و به زیان قاهره است.

كارشناس ارشد مصری اظهار داشت: اگر مصر مدیریت صحیح اقتصادی داشته باشد، كمك مالی آمریكا نقش قابل توجهی در درآمدهای بودجه ای این كشور نخواهد داشت.

وی اضافه كرد: كمك های آمریكا به وجهه مصر در نزد دیگر كشورهای جهان خدشه وارد می كند.

وی گفت: این كمك به نفع آمریكا است و در وهله اول به تامین منافع راهبردی آنها در خاك مصر و منطقه كمك می كند.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

این جبهه در بیانیه خود كه رونوشت آن روز سه شنبه به دفتر ایرنا در دمشق نمابر شد، افزود : وی مردی ' مزخرف ' است كه اقدام روسیه و چین را امری ناخوشایند توصیف می كند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین تصریح كرد : این مرد مزخرف در ارتباط با همه امور مردم سخن می گوید و در چنین شرایطی مسوولیت برخی فجایع در فلسطین اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی را متوجه حاكمانی در كشورهای عربی می دانیم كه در تكاپوی مداخله خارجی در سوریه هستند و به صورت مكرر كنفرانس های بین المللی در ارتباط با این كشور بر پا می كنند.

در ادامه این بیانیه آمده است كه برخی حكام عرب از وظیفه خود كه دفاع از مساله فلسطین است ، دور شده و حتی حاكمان قطر و عربستان در ارتباط با این موضوع برخی اقدامات خرابكارانه را در پیش گرفته اند.

این جبهه در ادامه بیانیه خود از مردم كشورهای اسلامی برای دفاع از قدس و مقدسات اسلامی در فلسطین برای پیروزی مردم این كشور دعوت كرد .

جبهه خلق در ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی در ارتباط با یهودی سازی در قدس اشغالی را نیز محكوم كرد و افزود : این رژیم تلاش دارد تا با این اقدامات همه آثار فلسطینی را در شهر مقدس قدس محو و نابود كند.

خاورم**ا.ا**1436**2047**



:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگارایرنا فرماندار اهواز شامگاه دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه فناوری های نوین صنایع حفاظتی، امنیتی، ایمنی و آتش نشانی در محل نمایشگاه دایمی بین المللی اهواز گفت: این نمایشگاه شامل 40 غرفه است كه كشورهای آلمان ، روسیه ، ژاپن ، تایوان، ایتالیا و كره جنوبی نیز در آن شركت كرده اند.

'عبدالعزیز فدعمی' افزود: علاوه بر محصولات حفاظتی شهرستان اهواز، استان های گیلان ، تهران، اصفهان و خوزستان نیز دراین نمایشگاه شركت كرده اند.

وی گفت: دستگاه ها و سازمان های استان بویژه شركت های نفت، گاز و پتروشیمی باید سیستم های حفاظتی و ضریب ایمنی خود را با نصب سیستم های پیشرفته به روز كنند.

فدعمی یادآور شد: بسیاری از سیستم های ایمنی و حفاظتی كه دردستگاه های استان وجود دارد مربوط به پنج یا 10 سال گذشته است و باید به روز شود.

وی همچنین با اشاره به دوربین هایی كه به منظور بالا بردن ضریب ایمنی در شهر اهواز نصب شده بیان داشت: دوربین هایی كه در شهر اهواز نصب شده فعلا برای كنترل وضعیت ترافیك شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار اهواز افزود: با توجه به گستردگی اهواز نصب دوربین در سطح شهر بسیار اهمیت دارد و در بالا بردن ضریب ایمنی موثر است.

جمعیت هلال احمر و مركز آتش نشانی اهواز نیز در این نمایشگاه غرفه دارند كه این حضور در بالا بردن كیفیت عملكرد این دو مركز بسیار اهمیت دارد.

در این نمایشگاه آخرین تجیهزات مربوطه از جمله دوربین های ایمنی، تجهیزات آتش نشانی و بی سیم ها عرضه شده است.

این نمایشگاه تا 28 بهمن در محل دایمی نمایشگاه بین المللی اهواز برپاست.

ك /2 7158/641/ 640



:: برچسب‌ها: کودک , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

مدیر روابط عمومی سپاه امام رضا(ع) خراسان در این خصوص به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این دوره از مسابقات با شركت 600 پاسدار در دو بخش مردان و بانوان به مدت سه روز در مشهد ادامه دارد.

سرهنگ 'هادی بكائیان' افزود: شركت كنندگان در رشته های حفظ كل، پنج، 10، 15 و 20 جزء قرآن كریم در این مسابقات رقابت می كنند.ك/3

7490/664



:: برچسب‌ها: سان , نیویورک , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

فتحی كه آثار درخشانی را در قاب كوچك خلق كرده پس از تجربه های خوبی همچون

'پستچی سه بار در نمی زند' و 'كیفر'،این بار به گذشته رجوع كرده و فیلمی تلویزیونی به نام 'یك روز دیگر' ساخته خود را بازسازی كرده است!.

كار غیر معمولی كه فتحی بدان دست زده و كاملا برخلاف جریان آب حركت كرده كه نتیجه كاملا ناامیدكننده ای داشته است. در فیلم تلویزیونی یادشده شاهد زندگی خانواده ای كوچك از طبقه پایین دست جامعه هستیم كه مادر پولی را برای تمدید قرار داد با صاحبخانه فراهم كرده و به توصیه های بسیار مادر مبنی بر بیرون نرفتن از خانه تا آمدن دایی اش گوش نمی دهد.

ماجراهایی كه این پول در دست به دست گشتن هایش به وجود می آورد چنان درام پرقدرتی را شكل داده كه مخاطب را پای تلویزیون میخكوب كرده و ساعاتی ذهنشان را به خود مشغول می دارد.كلید موفقیت آن كار در همان امن یجیبی نهفته است كه مادربزرگ پسرك از پشت تلفن برای او می خواند و از او می خواهد كه برای پیدا شدن پول ها آن را تكرار كند.

این همان حلقه مفقوده نسخه سینمایی 'یك روز دیگر'است كه قصه را از نفس انداخته و به دام كلیشه ها انداخته است.

در اینجا با مادر و پسر تنهایی روبه رو ایم كه در همان صحنه نخست و از طریق تلفن مادر زن از ایران با مصایب و مشكلات آنها آشنا شده و به شكلی فشرده از زندگی خصوصی وی نیز مطلع می شویم.اما درست از جایی كه پسربچه برای كمك به دوستش برای بازپس گرفتن توپ خود به كوچه می رود،سیر حوادث روندی معقول نداشته و گاه برخی داستانك ها به خوبی بدان چفت نمی شود.

برای مثال می توان به مدال های شجاعت به امانت گذاشته شده یك پیرمرد نزد بوكسور دیروز و نزولخوار امروز اشاره كرد.همینطور زن لهستانی حامله بی پناهی كه هفت هزار یوروی زن ایرانی به دستش رسیده و خیلی زود هم آن را از دست می دهد.

فتحی برخلاف نسخه تلویزیونی روی رابطه میان شخصیت ها كمتر كار كرده و بیشتر درگیر خود ماجرا بوده تا شخصیت های داستان كه همین امر لطمه چشمگیری به فیلم وارد كرده است.

همچنین جز تیپ های آشنا چیز دیگری ندیده و كلیشه های مربوطه آن را پیش می برد و كمتر وارد زندگی خصوصی آنها می شویم كه در این میان تنها مربی تیم فوتبال و همسرش مستثنی هستند.نكته دیگر اینكه كارگردان از فضای شهری مثل پاریس استفاده چندانی نكرده و از خود شهر به عنوان یك شخصیت مستقل بهره نگرفته است.

كاری كه كارگردانی همچون جیم جارموش در فیلم شب روی زمین به بهترین شكل ممكن انجام داده و كارگردانی خوبی همچون حسن فتحی از انجام آن عاجز مانده است.در این میان ایده به میان كشیدن بحث اعتقاد به خدا و كیفیت آن در یك مدرسه فرانسوی آنچنان كه باید از كار درنیامده و تاثیر لازم را روی روند داستان نمی گذارد.

بدتر از همه ماجرای مربوط به دایی پسربچه اول فیلم است كه علاقه اش به دختری آمریكایی از طبقه ای مرفه ضعیف از كار درآمده و مخاطب را با خود همراه نمی سازد.در واقع پاشنه آشیل یك روز دیگر همین فقدان حس همذات پنداری با قهرمان های قصه است كه برای فیلمی از این جنس بسیار لازم و حیاتی به نظر می رسد.سردی حاكم بر شخصیت مادر با بازی سرد و یخ زده هدیه تهرانی نیز این امر را تشدید كرده و فیلم را به یك اثر معمولی و پیش پا افتاده تبدیل كرده كه نمادهای ابتدا و انتهای آن(قفل های بسته شده به یك حصار كه شباهت هایی به نذرهای سنتی دارد) با هیچ چسبی به كلیت فیلم نمی چسبد.

یك روز دیگر برای حسن فتحی با آن كارنامه حرفه ای درخشانش گامی به عقب است كه تنها حسرتی عمیق را برای دوستداران سینمایش برجای می گذارد.

فراهنگ**م.ج**



:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرتیپ پاسدار 'حسین سلامی' در مراسم روز حفاظت اطلاعات در سپاه در تالار اندیشه دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: اندیشه های سرمایه داری و ماركسیست غروب كرده و امروز شاهد نبرد روندها، جهان بینی‌ها، اندیشه ها و تمدن ها در عرصه بین المللی هستیم.

وی با اشاره به افول قدرت های سلطه گر تاریخ گفت: امروز تحولات سیاسی جدیدی در حال رخ دادن است و قدرتی مثل آمریكا كه بودجه هنگفتی را برای تقویت قدرت نظامی به كار برده در حال فروپاشی است.

جانشین فرمانده كل سپاه ادامه داد: آمریكا سلطه عظیمی بر دنیا دارد به طوری كه 20 درصد ثروت جهان را تولید می كند و از نظر عناصر ظاهری قدرت، در همه زمینه ها شاخص های برتر را ربوده است اما در نگاه كلی به این روند، عكس آنچه انتظار می رود دیده می شود.

وی افزود: نقشه ژئوپلتیك عالم در حال سایش و فرسایش و كوچك سازی سیطره غرب است و این براساس منطق توحیدی است كه در حال غلبه بر اندیشه لیبرالیستی و سرمایه داری می باشد و تكیه گاهها و بنای عظیم تفكر سرمایه داری را در هم می پیچد.

سردار سلامی اظهار داشت: این قانون استثنا ندارد و در غرب هم مانند شوروی ستون های قدرت در حال فروپاشی است و از طرفی دیگر نظام اسلامی در حال بسط و توسعه قلمرو خود است و امروز می دانیم كه آمریكا و غرب دیگر یك مدل موفق حتی برای كسانی كه در غرب زندگی می كنند نیست و بدهكاری، بی خانمانی و بیكاری از ثمرات تفكر غرب و آمریكا است.

وی خاطر نشان كرد: در قطب دیگر كشور ایران است كه همه دروازه های علم و تعامل اقتصادی و فرهنگی را به روی آن بسته اند اما پیشرفت علمی ایران در صدر اخبار جهان است و فوران علم و دانایی ما باعث شده دانشگاههای كشورمان به عرصه جنگ بین المللی تبدیل شود.

جانشین فرمانده كل سپاه حضور پرشور مردم ایران در راهپمیایی 22 بهمن را نمادی از اقتدار و اراده راسخ ایرانیان دانست و تصریح كرد: در راهپیمایی 22 بهمن امسال، مردم حضور میلیونی داشتند و ملت ایران استوارتر از همیشه در مسیری كه انتخاب كرده اند در حال پیشروی است.

وی تصریح كرد: حركت امروز مردم در همه جای كشور به سلطه‌گران این پیام را می‌دهد كه تهدیدها در این كشور كارساز نخواهد بود و مردم به خاطر تحریم، تسلیم زورگویان نمی‌شوند.

سردار سلامی همچنین تاكید كرد: این اراده ملت های مسلمان است كه بر چالش ها غلبه می كند و جمهوری اسلامی ایران هرروز بیش از پیش بین ملت های مسلمان خاستگاه باشكوه تری پیدا می كند.

سیام**2022** 1418



:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست سراسری سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهوری كه با حضور بیش از چهار هزار و 500 نفر از مشاوران جوان استانداری ها و دستگاه های اجرایی كشور در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد ، اظهار داشت: ‌سازمان فراگیر مشاوران جوان باید با سازماندهی و برنامه ریزی مناسب ، موضوعات مهم كشور در زمینه های مختلف از جمله بانكداری و كشاورزی را در دستور كار قرار داده و برای اصلاح وضع موجود راه حل های مناسبی را به مسئولین ارائه دهد.

وی خاطرنشان كرد: امروز مجموعه مشاوران جوان به انرژی عظیمی در كشور تبدیل شده است كه بر پاكی ، عدالت و آرمان های انقلاب ایستاده اند و حضور خود را در صحنه های گوناگون به نمایش گذاشته و آرمان های اسلامی و انقلابی را به بدنه اداری و اجرایی كشور منتقل می كنند.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه دولت بر عهدی كه با مردم داشته تا آخر ایستادگی و پافشاری خواهد كرد ، گفت : امروز در حضور جوانان یك بار دیگر با ملت تجدید عهد می كنیم كه حتی اگر همه مستكبران ، شیاطین و بدخواهان عالم با تمام توان علیه ما بسیج شوند، سرسوزنی از آرمانهای الهی و انقلابی دست نخواهیم كشید .

احمدی نژاد در بیان فلسفه وجودی مشاوران جوان گفت : فلسفه تشكیل مشاوران جوان در دولت نهم و دهم به فلسفه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و ضرورت اینكه باید ایران را به عنوان جامعه الگو و شاهد بسازیم، بر می گردد.

رییس جمهوری با طرح این سوال كه چرا باید ایران برای جهان الگو باشد، اظهار داشت: اول اینكه یك ملت بزرگی مانند ملت ایران باید در تراز شایستگی های خود زندگی كند و اگر حركت در مسیر كمال، ‌پیشرفت ، تعالی و رسیدن به قله های عزت و توانمندی از دستور كار یك ملت گرفته شود آن ملت ضعیف و از بین رفتنی خواهد بود .

احمدی نژاد انسان را به معنای حركت ، تلاش و پیگیری آرمانهای بلند انسانی توصیف كرد و با طرح این سوال كه تراز شایستگی ملت ایران در كجا قرار دارد و كدام زندگی و جامعه در سطح ملت ایران است ، گفت : مطالعه تاریخ گذشته ایران زمین در دوره های مختلف بخصوص در دوره اسلامی و آگاهی از رفتار ، روحیات و استعدادها و توانمندی های بی پایان ملت ایران، حاكی از آن است كه ملت ایران شایستگی زندگی در بالاترین تراز عزت و افتخار را دارد .

رییس جمهوری با اشاره به اینكه سرزمین ایران سرشار از معادن و ثروت های خدادادی بالاترین استعدادهای انسانی بوده و صدها سال پرچمدار علم ، صنعت و فناوری در جهان بوده است، اظهار داشت: امروز هم انقلاب اسلامی، انرژی عظیمی را در ملت ایران به وجود آورده كه بخش وسیعی از آن در آستانه آزاد شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: در این سالها شاهد بودیم كه هر كجا انرژی آرمانی و انقلابی ملت ایران آزاد شد، دستاوردها و معجزات بزرگی را به وجود آورده است كه نمونه آنها دفاع و ایستادگی ملت ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله و در برابر فشارها و تحریم هایی كه به زعم بسیاری از مستكبران فشارهایی فلج كننده بوده است.

رییس قوه مجریه با بیان اینكه طبق اعلام سازمان های معتبر جهانی، اقتصاد ایران به رغم شرایط نامناسب اقتصادی در جهان در رتبه هفدهم جهان قرار گرفته كه به زودی به رتبه پانزدهم خواهد رسید، گفت : بیش از 85 درصد اقتصاد و منافع اقتصادی متعلق به داخل كشور است به گونه ای كه حجم اقتصاد كشور در حال حاضر 950 هزار میلیارد تومان است كه تنها در حدود 65 هزار میلیارد تومان آن مربوط به واردات است.

احمدی نژاد با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی، از ویژگی های خاصی شاخصی برخوردار است، اظهار داشت : اعتقادات اسلامی در بین ملت ایران همواره ریشه دار بوده و به رغم اینكه برخی از مردم و كشورهای جهان در هزار و 450 سال قبل در جا زده و همان تعصبات ، روحیات و تحجرها را دارند ، ملت ایران با فهم و درك عمیق از اسلام به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر كشورها نیستند چرا كه ملت ایران هنگامی كه اسلام را پذیرفت هم توانست خود را ارتقاء داده و هم موجب گسترش اسلام در جهان شد .

رییس جمهوری تصریح كرد : حق و ماموریت ملت ایران این است كه در بالاترین تراز جهانی قرار داشته باشد اما ملت ایران علاوه بر این ماموریت یك ماموریت جهانی نیز دارد .

احمدی نژاد با بیان اینكه جهان به سرعت به سمت نظام واحد پیش می رود و هیچ كس نمی تواند خود را محصور كند و هر كس این كار را بكند در مناسبات جهانی بازنده خواهد بود، گفت : باید با روش های الهی ، اسلامی و آرمانی خودمان در صحنه جهان حضور فعال داشته و اثرگذار باشیم و اگر دیر بجنبیم سلطه گران مجددا مناسبات مورد نظر خود را بر جهان تحمیل خواهند كرد و در آن صورت تنها قطعه ای از پازل ساخته شده آنها خواهیم بود و اگر در مسیر برپایی نظام عادلانه نقش آفرینی نكنیم آنها برای ما نقش تعیین خواهند كرد .

رییس جمهوری اظهار داشت : اگر نظام آینده جهان، نظمی عادلانه و منطبق با آرمانهای انسانی باشد ما آن را می پذیرفتیم اما مشخص است كه نظام سلطه طلبان ، در تعارض با این ارزشها است .

احمدی نژاد خاطر نشان كرد : مبانی اندیشه و اعتقادات ملت ایران با مبانی نظام سلطه و سردمداران آمریكا و صهیونیسم بین الملل پشت پرده نظام آمریكا و برخی از دولت های اروپایی به طور مبنایی متفاوت و در بسیاری موارد متضاد است چرا كه آنها معتقد به تنازع بقاء بوده و این مساله را توجیه اقدامات استعماری و جنایت بار خود می دانند و در حقیقت قصد دارند، دوره برده داری، استعمار و جنایت های نظام سلطه را تئوریزه و تطهیر كنند و این موضوع به جریان صهیونیسم بین الملل طی 500 سال اخیر بر می گردد .

رییس جمهوری افزود :‌اگر دولت آمریكا تصمیم می گیرد تا عراق و افغانستان را اشغال كرده و برای رسیدن به مقاصد خود میلیون ها انسان را بكشد ، پیش از آن این موضوع را تئوریزه كرده و برای آن منطق و مكتب خاصی ایجاد كرده است و به آن مشروعیت داده است .

احمدی نژاد اظهار داشت : اومانیسم اصالت حقیقت انسان نیست بلكه اصالت تمایلات فردی انسان هاست كه به انسان اجازه می دهد بدون محدودیت هر كاری را انجام دهد و این با نگاه ما به انسان و انسانیت ،جهان و روابط بین انسان ها ، تفاوت زیادی دارد چرا كه ما معتقدیم استعدادهای الهی انسان ، اصالت داشته و سایر تمایلات انسان باید در خدمت شكوفایی استعدادهای الهی انسان قرار داشته باشد .

رییس جمهوری اضافه كرد : در فرهنگ غرب و نظام سلطه ،‌آزادی به معنای رهایی تمام تمایلات انسانی به شرط عدم تعدی به دیگران است اما در فرهنگ اسلامی و آرمانی ما آزادی در عبودیت خدا قرار داشته و ما تنها راه آزادی را توحید و عبودیت انسان می دانیم و معتقدیم انسانی كه از شر خودپرستی ها ، مادیگری ها و زورگویی ها ، شهوت رانی ها و دلبستگی ها و اسارت ها ، آزاد نشده و در برابر دنیا تسلیم شده باشد در اوج بدبختی قرار دارد .

احمدی نژاد یكی از دستاوردهای بزرگ، ملت ایران و انقلاب عظیم اسلامی در سالهای اخیر را تغییر گفتمان حاكم بر جهان دانست و گفت: امروز شرایط جهان به گونه‌ای تغییر یافته كه بزرگترین جنایتكاران و غارتگران بین المللی و مستكبران جهانی نیز برای اینكه بتوانند حرف خود را به ملت ها تحمیل كنند با فریب شعار عدالت سر می دهند.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه نمی توانیم و نباید در برابر هجمه دشمنان و مستكبران سكوت كرده و اقدامی انجام ندهیم، اظهار داشت: باید اندیشه متعالی خود را بر جهانیان عرضه كرده و به دنبال همگانی شدن ارزش های الهی از جمله عدالت، كرامت و حقوق حقیقی انسانها در جهان باشیم.

احمدی نژاد با طرح این سوال كه پشتوانه عملی انتقال آرمان ها و ارزش‌های الهی و انسانی به جهانیان چیست؟ اظهار داشت: اگر زیباترین پیام را داشته باشیم و بهترین تئوری مدیریت جهان را ارائه كنیم اما كشور عقب افتاده ای باشیم كه فقر، تبعیض و مشكلات گوناگون در سراسر جامعه وجود داشته باشد هرگز خریداری نخواهد داشت.

رییس جمهوری افزود: غربی ها صد سال اندیشه های باطل و غیرانسانی خود را به پشتوانه پیشرفت های مادی به دنیا تحمیل كردند به گونه ای كه سی سال پیش هیچ كس جرات نداشت كه بگوید آمریكایی ها ضد بشر هستند و كسانی كه این موضوع را باور می كردند بسیار اندك بودند چرا كه در آن زمان آمریكا پیشرفت های گسترده ای در زمینه های گوناگون را دارا بود.

احمدی نژاد تصریح كرد: اگر می خواهیم پیام خود را به دنیا عرضه كنیم باید الگوهای عملی و عینی را برپا كنیم تا به عنوان پشتوانه الگوهای ارائه شده قرار بگیرد.

رییس جمهوری با بیان اینكه ماركسیسم نتوانست الگویی مناسب را پیش روی بشریت قرار دهد و در واقع شكست آن در عمل صورت گرفت نه در تئوری، تصریح كرد: امروز ماركسیسم شكست خورده و كاپیتالیسم در آستانه اضمحلال قرار دارد و در این وضعیت ، جهان نیازمند تئوری و الگوی جدیدی است كه باید تلاش كنیم تا الگوی مناسب و عملی پیش روی جهان قرار دهیم.

احمدی نژاد گفت: معتقدیم نظامی جز حكومت جهانی و آرمان های ملت ایران نمی تواند جایگزین وضع موجود باشد و ارائه آن به جهان نیازمند پشتوانه عملی است.

رییس جمهوری با بیان اینكه الگویی كه باید به جهان ارائه دهیم باید ویژگی های شاخصی داشته باشد، اظهار داشت: توحید اولین مبنای این الگوی است و توحید منشاء تمام خوبی ها و بركات است.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: رمز پیروزی، عزت و موفقیت ما كار برای خدا و اخلاص است و اگر اخلاص در كارها نباشد هیچ ارزشی وجود نخواهد داشت و باید در تمامی تحولات سیاسی و اجتماعی از خودمان مراقبت كنیم و همواره خود را بسنجیم كه به چه میزان در مسیر ارزش های انسانی و الهی ارتقا یافته و به تعالی رسیده ایم .

رییس قوه مجریه با تاكید بر اینكه باید كشورمان را بر اساس عدالت بسازیم و عدالت ركن اصلی همه فعالیت های ما باشد، گفت: هر حركت و عملی كه براساس عدالت نباشد ضربه زننده و در نقطه مقابل كمال و رشد انسان است.

رییس جمهوری با بیان اینكه باید تلاش شود تا الگوی عدالت را در ایران پیاده كرده و براساس آن در جهت وضع موجود اصلاح حركت كنیم، گفت: البته برپایی عدالت كار بسیار دشواری است چرا كه مخالفت ها و كارشكنی های گوناگونی از سوی افراد مختلف در این مسیر صورت می گیرد.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: برخی افراد در ماه های اخیر خودشان بازار سكه و ارز را برای بهره برداری های میلیاردی خود به هم ریختند و سپس شروع به جوسازی های گوناگون و جنجال علیه دولت كردند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینكه برخی افراد مدام می‌خواهند دولت را آلوده جلوه دهند، با تاكید بر لزوم ایستادگی در مسیر عدالت اظهار داشت: اگر فشارهای داخلی و خارجی كه امروز به دولت اعمال می‌شود صد برابر هم شود حاضر نیستم به اندازه یك ریال بر خلاف عدالت و حقوق ملت كاری را انجام دهم.

رییس‌جمهوری با بیان اینكه جوانان باید از هم‌اكنون تمرین ایستادگی بر عدالت كرده و نسبت به تضییع حق ملت حساس بوده و براساس انقلاب و ارزش‌های الهی پافشاری كنند، گفت: باید نسبت به دفاع از حقوق ملت و برطرف كردن كمبودها و نقص‌ها در كشور حساس بود چرا كه امروز ایران در برابر چشم بسیاری از ملت‌ها و كشورهای جهان قرار دارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب عظیم اسلامی برای برپایی عدالت و آزادی به وجود آمده است، خاطرنشان كرد: نظام ولایت و امامت در بالاترین سطح آزادی قرار دارد و ارزش‌ها و اندیشه‌های الهی تنها متعلق به مردم آگاه و رشیدی است كه همواره فعال بوده و در جهت پیشرفت جامعه تلاش می‌كنند و به انسان‌هایی كه دور از مسایل بوده و ضعیف و ناآگاه باشند ارتباطی ندارد.

وی افزود: پذیرش ارزش‌های الهی زمانی ارزشمند است كه با آگاهی و دانایی همراه باشد و هر چه جامعه آگاه‌تر باشد بستر برپایی اندیشه‌های الهی محیاتر خواهد بود.

رییس جمهوری با بیان اینكه باید سیستم اداری موجود در كشور اصلاح و به طور كامل در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های الهی و انقلاب قرار بگیرد، گفت: ساختار اداری موجود كشور، متعلق به سالیان بسیار گذشته است به همین دلیل برخی ساختارهای كشور بویژه سیستم بانكداری دارای پیچیدگی‌های گوناگونی است.

احمدی نژاد با بیان اینكه پس از انقلاب قرار بود سیستم بانكی و عملیات بانكداری در كشور اسلامی و بدون ربا شود، گفت: مشاوران جوان سیستم بانكی باید با دعوت از اساتید و عالمان این موضوع را مورد بررسی قرار داده و برای اصلاح آن راهكارهای عملی ارایه دهند.

رییس جمهوری ناكارآمدی سیستم بانكی و مالیاتی و رفتار و اخلاق و مناسبات اداری را یكی از عوامل اصلی بی‌عدالتی و توزیع نابرابر ثروت عمومی در كشور دانست و تصریح‌كرد: متاسفانه سیستم اداری موجود كشور خود را جدا از مردم دانسته و خود را مسئول امورات مردم نمی‌شناسد.

وی در ادامه افزود: مشاوران جوان برپا شده تا روحیه آرمانخواهی و نشاط انقلابی زنده بماند و اصلاحات اساسی و ساختاری در اداره كشور به طور جدی پیگیری شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه جهان در حال تغییر است، گفت: امروز فلسفه نظام حاكم بر جهان در ذهن ملت‌ها به هم ریخته و همه ملت‌ها از شرایط حاكم ناراحت و عصبانی هستند.

وی خاطرنشان كرد، اكنون یك پتانسیل بزرگی در درون ملت‌ها ایجاد شده كه در نهایت منجر به قیام عمومی علیه وضع ظالمانه و ناعادلانه موجود خواهد شد؛ البته این نارضایتی تنها محدود به عده‌ای كه در آمریكا و اروپا دست به اعتراض زدند نیست.

وی افزود: در حقیقت نارضایتی از وضع موجود و مطالبه سطحی بالاتر موجی است كه در بدنه اجتماعی ملت‌های جهان وجود دارد.

احمدی‌نژاد تصریح‌كرد: تنها جایگزین نظام موجود جهان، نظم علوی و مهدوی است و سرعت دست‌یابی و رسیدن به آن بستگی به تلاش‌ها و فعالیت‌های انسان‌های موحد برای ارائه الگو و نمونه به بشریت دارد.

رییس جمهوری اظهار داشت: باید توجه داشت كه دستیابی به ارزش‌های الهی و انسانی با جنجال، هیاهو و بسیاری از هزینه‌های میلیاردی كه عده‌ای برای رسیدن به مناصب سیاسی انجام می‌دهند، محقق نخواهد شد.

رییس جمهوری با بیان اینكه باید با ساختن و آبادانی كشور به دنیا نشان دهیم كه ایران تنها نمونه كوچك و جلوه‌ای از عظمت حكومت جهانی است، گفت: مشاوران جوان با نگاهی انقلابی و آرمانی می‌توانند در معرفی الگوی جهان به بشریت نقش برجسته‌ای داشته باشند.

سیام**2023**2026



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , مکزیک , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز دوشنبه خبرگزاری ریانووستی، 'ولادیمیر استرلكو' رییس انستیتو مسایل اندواكولوژی اوكراین به جرم تحویل اطلاعات مربوط به نیروگاه هسته ای سانحه دیده چرنوبیل به آمریكا متهم شده است.

بر پایه این گزارش، ماموران سازمان امنیت اوكراین دفتر استرلكو را مورد تفحص قرار داده و رایانه شخصی وی را ضبط كردند.

سازمان اطلاعات اوكراین اطلاعاتی به دست آورده است كه بر اساس آن استرلكو نتیجه تحقیقات علمی مربوط به نیروگاه چرنوبیل را در ازای دریافت مبلغی در اختیار آمریكا قرار داده است.

رییس انستیتو مسایل اندواكولوژی اوكراین در حال حاضر در آمریكا بسر می برد و به دلیل ترس از بازداشت، از بازگشت به كشورش خودداری می كند.

حادثه اتمی چرنوبیل به عنوان بدترین رویداد هسته ای غیرنظامی جهان، در رآكتور شماره چهار نیروگاه در 26 آوریل 1986میلادی رخ داد.

این نیروگاه در شهر 50 هزار نفری چرنوبیل در 120 كیلومتری شهر كی یف پایتخت اوكراین فعالیت می كرد كه بر اثر انفجار اكنون به منطقه ای متروكه تبدیل شده است. بر اثر این سانحه هشت میلیون نفر در اوكراین و كشورهای پیرامونی در معرض پرتوهای رادیو اكتیوی قرار گرفتند و 400 هزار نفر نیز به مناطق پاك دیگر منتقل شدند.

اروپام/2242**518**1597



:: برچسب‌ها: لا , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()