اسلام گرایان اكثریت را در مجلس مؤسسان قانون اساسی مصر كسب خواهندكرد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، شمارش آرای نمایندگان پارلمان مصر كه در رای گیری برای انتخاب 100 عضو مجلس مؤسسان قانون اساسی این كشور شركت كرده بودند ادامه دارد.

اعضای پارلمان مصر در جلسه ویژه ای كه روز گذشته برگزار شد برای انتخاب 50 نماینده از مجالس نمایندگان و شورا و 50 عضو دیگر از شخصیت های خارج از پارلمان مصر برای عضویت در مجلس مؤسسان قانون اساسی رای دادند.

برخی از نمایندگان پارلمان مصر گفتند به نظر نمی رسد نتایج شمارش آرای نمایندگان حاوی رویداد غیر منتظره ای باشد. این بدان معناست كه اسلام گرایان كه كنترل مجلس نمایندگان و مجلس شورای مصر را در جریان انتخابات اخیر این مجالس در دست گرفتند، اكثریت اعضای مجلس مؤسسان را هم تشكیل خواهند داد.

مجلس مؤسسان مصر باید قانون اساسی جدید این كشور را تدوین كند. سپس این قانون به همه پرسی گذاشته می شود. در صورتی كه روند تدوین و همه پرسی قانون اساسی مصر با موفقیت طی شود و انتخابات ریاست جمهوری این كشور هم تا ماه ژوئن برگزار شود، نظامیان حاكم بر مصر باید در پایان ماه ژوئن قدرت را به غیر نظامیان تحویل دهند.

حزب آزادی و عدالت 'شاخه سیاسی اخوان المسلمین' و حزب سلفی 'النور' اكثریت كرسی های پارلمان مصر را در دست دارند.همین امر موجب شده است برخی از نمایندگان سایر احزاب و گروه ها نسبت به چگونگی انتخاب اعضای مجلس مؤسسان معترض باشند زیرا به گفته آنان این مجلس هم در نهایت تحت كنترل اسلام گرایان خواهد بود. این در حالی است كه احزاب اكثریت پارلمان از حق طبیعی خود برای برخورداری از یك سهمیه تاثیرگذار در مجلس مؤسسان متناسب با میزان حمایت مردمی از این احزاب حمایت می كنند.

مترجمام 1491 **1446 **





:: برچسب‌ها: عشق , سنگ , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: