شورش های خیابانی انگلیس و نیم میلیون خانواده فراموش شده
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، این گروه تحقیق كه با نام 'شورش ها، جوامع و قربانیان' و تحت عنوان 'مستقل' فعالیت می كند، گزارش خود را به دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس تسلیم كرده و قرار است پس از تایید وی، احتمالا در روز چهارشنبه منتشر شود.

بر اساس بخش هایی از این گزارش كه عصر امروز به رسانه ها درز كرد، عدم اعتماد به پلیس، عدم حمایت مناسب از جوانان، عدم نظارت مناسب والدین بر رفتار فرزندان خود و مادی گرایی از دیگر دلایلی است كه باعث تشدید اعتراضات خیابانی در سال گذشته شد.

اعضای این گروه تحقیق همچنین نیم میلیون 'خانواده فراموش شده' را در انگلیس شناسایی كرده اند كه نیازمند توجه و رسیدگی هستند.

پیشتر مقامات دولتی اعلام كرده بودند كه حدود 120 هزار خانواده مشكل دار و فروشكسته در كشور وجود دارند كه باید حمایت های لازم از آنها صورت بگیرد، شغل مناسب برای این خانواده ها فراهم شود و بچه های آنها كه عموما ترك تحصیل می كنند، به سركلاس های درس بازگردانده شوند.

به گفته مقامات چنین حمایت هایی می تواند از تكرار جرایم توسط اعضای این خانواده های مشكل دار در آینده جلوگیری كند.

در بخش پیشنهادات این گزارش نیز موارد زیر مطرح شده است تا شاید با اجرای آنها از وقوع شورش های مشابه در آینده جلوگیری شود:

- مدارسی كه دانش آموزان آن آموزش های مناسب را ندیده باشند و بدون مهارت كافی در زمینه خواندن و نوشتن مدرسه را ترك كنند باید هدف بازخواست و مجازات قرار بگیرند.

- مجرمانی كه پس از طی دوران محكومیت خود از زندان خارج می شوند باید بیشتر از قبل مورد حمایت قرار بگیرند.

- برای جوانانی كه مدت طولانی بیكار مانده اند باید شغل مناسب پیدا شود.

- برای 500 هزار خانواده فراموش شده باید توسط نهادی حمایتی و رفاهی، خدمات لازم فراهم شود.

گروه تحقیق موسوم به 'شورش ها، جوامع و قربانیان' در گزارش مقدماتی خود كه بخش هایی از آن سال گذشته علنی شد، تاكید كرده بود كه اگر اقدامات مناسبی به عمل نیاید این گونه شورش ها ممكن است مجددا به وقوع بپیوندد.

اعتراضات گسترده خیابانی در انگلیس در مردادماه سال گذشته و در پی كشته شدن یك جوان سیاه پوست به دست پلیس، از شمال لندن آغاز شد و بسرعت به شهرهای بزرگ این كشور گسترش یافت.

پلیس انگلیس حدود چهار هزار نفر را كه اكثرا جوان و نوجوان هستند، در ارتباطات با این ناآرامی ها كه حداقل چهار روز ادامه داشت، بازداشت كرده است.

تاكنون گزارش های متعددی درباره اعتراضات خیابانی سال گذشته توسط نهادهای دولتی، پارلمانی و دانشگاهی انگلیس تهیه شده است كه نتایج برخی از آنها سال گذشته منتشر شد ولی گروه موسوم به 'شورش ها، جوامع و قربانیان' مهمترین گروهی است كه از سوی دولت مامور بررسی حوادث مردادماه سال گذشته شده است.

بر اساس یك تحقیق انجام شده توسط روزنامه گاردین و مدرسه عالی اقتصاد و علوم سیاسی(ال اس ایی) لندن، عصبانیت مردم از اقدامات پلیس از جمله عوامل اصلی شورش های تابستان گذشته در انگلیس بود.

در این تحقیق كه نتایج آن اواخر سال گذشته منتشر شد، 85 درصد از مصاحبه شوندگان اعلام كرده اند كه عصبانیت از عملكرد پلیس یكی از عوامل كلیدی در تشویق آنان به شركت در شورش ها و اعتراضات خیابانی در ماه اوت(مرداد) بوده است.

پژوهشگران دانشگاه 'ال اس ایی' و خبرنگاران روزنامه گاردین برای تهیه این گزارش، با 270 نفر از شركت كنندگان در اعتراضات خیابانی بطور مشروح مصاحبه كرده اند.

این گزارش نشان می دهد: به رغم اینكه برخی از شركت كنندگان در اعتراضات خیابانی اقدام به غارت فروشگاه ها و آتش زدن خودروها و مغازه ها كرده اند، ولی اكثر كسانی كه مورد مصاحبه قرار گرفته اند با قاطعیت تاكید می كنند احساس شان این بوده است كه در یك شورش ضدپلیس شركت دارند.

'اكثر مصاحبه شوندگان در تعاملات روزانه خود با پلیس دچار مشكل بوده اند و معتقدند كه از سوی پلیس مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند. آنان بویژه از طرح بازرسی بدنی توسط پلیس در خیابان ها عصبانی بوده اند.'

بر اساس یافته های این گزارش، 70 درصد مصاحبه شوندگان، طی یك سال اخیر حداقل یك بار توسط پلیس در خیابان متوقف و مورد بازرسی بدنی قرار گرفته اند كه به گفته آنان این بازرسی بصورت خشن و غیرمنصفانه انجام شده است.

'شركت كنندگان در شورش ها، خواسته ها و تظلمات سیاسی نیز داشته اند اما در مركز همه آنها احساس بی عدالتی فزاینده قرار داشته است.'

این گزارش همچنین نشان می دهد كه فقر، بیكاری، نابرابری اجتماعی، افزایش شهریه دانشگاه ها و قطع كمك های دولت به دانش آموزان فقیر نیز از دیگر عوامل ناآرامی های گسترده تابستان گذشته در شهرهای مختلف انگلیس بوده است.

تداوم مشكلات و احتمال تكرار شورش های خیابانی

یكی از فرماندهان اسبق پلیس لندن نیز سال گذشته با اشاره به تحقیقات مختلف انجام شده درباره اعتراضات خیابانی پیش بینی كرد كه انگلیس سال ها با ناآرامی های عمومی مواجه خواهد بود و نیروهای پلیس برای كنترل نظم و امنیت در خیابان های این كشور باید فشار زیادی را تحمل كنند.

'جان آرتور استیونسن' كه طی سال های 2000 تا 2005 فرماندهی اسكاتلندیارد را برعهده داشت، تاكید كرده است كه مشكلات اقتصادی عامل اصلی ناآرامی های آینده خواهد بود

استیونسن كه هم اكنون عضو مجلس اعیان انگلیس است، اخیرا مسئولیت یك 'كمیسیون مستقل' را برای تهیه گزارشی در مورد آینده نیروهای پلیس انگلیس و شناسایی روش های بهتر برقراری نظم و امنیت در خیابان های این كشور، برعهده گرفته است.

به نوشته روزنامه گاردین، بسیاری از فرماندهان فعلی نیروهای پلیس انگلیس، در زمینه احتمال تشدید ناآرامی های عمومی طی سال های پیش رو با لرد استیونسن هم نظر هستند.

این روزنامه پاییز سال گذشته به نقل از یك منبع سطح بالا در نیروی پلیس نوشت: ما بطور بالقوه پیش بینی می كنیم كه بی نظمی و ناآرامی در سال 2012 افزایش یابد و همچنین تعداد تقاضاها برای برگزاری تظاهرات و تجمعات قانونی نیز بالا برود.

این منبع آگاه افزود: امكانات و اعتباراتی كه در آینده در اختیار واحدهای پلیس قرار می گیرد، منعكس كننده این واقعیت خواهد بود كه ما تا چه میزانی از شورش های تابستان 2011 درس گرفته ایم.

لرد استیونسن با اشاره به ناكامی نیروهای پلیس انگلیس در كنترل اعتراضات تابستان امسال گفت: شیوه ای كه پلیس طی دو سال آینده برای مقابله با ناآرامی های خیابانی انتخاب می كند، اهمیت حیاتی دارد.

وی در مورد عوامل احتمالی تشدید ناآرامی های عمومی اظهارداشت: من واقعا درباره افزایش نرخ بیكاری بویژه در میان جوانان و افزایش جرم و جنایت در جامعه نگران هستم... احساس من این است كه دو سال آینده سال های سختی خواهد بود، امیدوارم كه من اشتباه كرده باشم ولی فكر نمی كنم این برداشت من اشتباه باشد.

این فرمانده سابق پلیس گفت: من امیدوارم كه شورش های آتی به وسعت شورش های تابستان 2011 نباشد ولی مهمترین موضوع این است كه پلیس باید آمادگی مواجهه با هر وضعیتی را داشته باشد.

وی تاكید كرد: ناكامی های پلیس در مقابل شورش های اخیر باعث شد كه كنترل خیابان ها از دست ماموران قانون خارج شود... پلیس پس از حوادث تابستان امسال در منطقه تاتنهام لندن تا مدتی حداقل یك روز از حوادث عقب بود.

استیونسن یكی دیگر از موارد جنجالی را برنامه بازرسی بدنی مظنونان در خیابان ها توسط پلیس اعلام كرد و افزود: این برنامه كه شامل متوقف كردن و جست و جوی بدنی مظنونان می شود، زنگ خطر را به صدا درآورده است. پلیس باید رابطه بهتری با جامعه داشته باشد و بتواند به نگرانی های مردم گوش فرادهد و اقدامات خود را نیز بخوبی برای آنان تشریح كند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , گل , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: