اردوغان: دیدار و گفت و گو با مقام هایایرانی بسیار مهم و مفید بود
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا ، نخست وزیر تركیه پس از بازگشت از تهران در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دعوتش از سوی 'محمدرضا رحیمی' معاون اول رییس جمهوری ایران افزود: در سفر به تهران امكان بحث و تبادل نظر با عالی ترین مقامات ایرانی در زمینه روابط دو جانبه ،اقتصادی و تجاری و مباحث منطقه ای و بین المللی فراهم شد.

اردوغان با اشاره به اینكه ناامنی های منطقه ای همه كشورهای منطقه و در راس آنها تركیه و ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد و این امر به ضرر تمامی كشورهای منطقه خواهد بود ، گفت: ایران و تركیه در این زمینه اتفاق نظر دارند.

وی گفت: تركیه اراده خود برای همكاری های مشترك با ایران را كه نشات گرفته از همفكری دو طرف است جهت آرامش و ثبات و پیشرفت منطقه ای به مقامات ایرانی اعلام كرده است.

نخست وزیر تركیه گفت: در دیدار با مقامات ایرانی در زمینه موضوع هسته ای نیز مذاكراتی صورت گرفت و تركیه با صمیمت دیدگاه های خود را در این خصوص عنوان و بار دیگر بر تلاش این كشور برای حل موضوع هسته ای ایران تاكید كرد.

اردوغان درباره تعویق زمان دیدارش با 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری ایران و برخی ادعاهای مطرح شده در رسانه های تركیه مبنی بر اینكه این تغییر زمان دیدار یك 'حمله دیپلماتیكی' ایران به تركیه بود، گفت: از نگاه من اینگونه ادعاها اشتباه است. یك انسان می تواند بیمار شود و تغییر زمان دیدار من با رییس جمهوری ایران به دلیل كسالت وی بود.در این دیدار در خصوص مباحث مختلفی به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

نخست وزیر تركیه ، دیدارش با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را مهم خواند و گفت: استقبال رهبر عالی ایران كه یك رهبر روحانی نیز است از هیات تركیه ای بسیار با اهمیت بود و ایشان در دیدار با این هیات علایق گسترده اخوت و برادری بین تركیه و ایران را گوشزد و بر لزوم برداشتن گامهای مهمی كه می باید در این زمینه برداشته شود ، تاكید كردند.

اردوغان گفت: آیت الله خامنه ای در مورد مساله سوریه نیز بر برداشتن گامهای مشترك از سوی ایران و تركیه برای این موضوع تاكید كردند و' دیمیتری مدودیف' رییس جمهوری روسیه نیز در دیدار با وی در سئول بر همكاری مشترك ایران ، روسیه و تركیه برای حل مساله سوریه تاكید كرده بود.

خاورم**2012** 230**1609





:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: