مرز خسروی 14 فروردین برای تردد زوار عتیات عالیات بازگشایی می شود
نوشته شده توسط : xmovies

'حسین پروین' عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام بسته بودن این مرز، تردد زوار عتبات عالیات از مرز مهران انجام می شود، اما با بازگشایی مجدد مرز خسروی كاروان های زایران شهرهای زیارتی عراق از روز دوشنبه 14 فروردین از این مرز نیز تردد خواهند كرد.

وی تاكید كرد: تردد زوار از مرز زمینی خسروی در قالب كاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام می شود و تردد انفرادی زوار از این مرز و مرز رسمی پرویزخان این شهرستان همچنان ممنوع است.

پروین اظهار داشت: تا پیش از بسته شدن این مرز، روزانه 20 تا 25 كاروان زایر ایرانی از طریق مرز بین المللی و رسمی خسروی به شهرهای زیارتی عراق سفر می كردند و همین تعداد كاروان نیز پس از زیارت عتبات عالیات از طریق مرز خسروی وارد كشور می شدند.

مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین از 24 آذر سال گذشته بر روی تردد زوار عتبات عالیات بسته شده بود كه با رایزنی و پیگیری مسوولان ایران از روز 20 اسفند سال گذشته پس از حدود سه ماه تعطیلی بازگشایی شد و كاروان های زیارتی از این مرز به كشور عراق اعزام می شدند، اما از روز پنجم فروردین امسال و بر اساس تصمیم مقامات عراقی موقتا بسته شده است.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق و بیش از 24 هزار نفر جمعیت، دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان دارد.ك/3

9102/1594





:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: