قوانین شنگن یكی از موانع توسعه صنعت گردشگری در یونان است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز شنبه ایرنا از آتن، ' اندراس اندریادیس' در همایش بین المللی جهانگردی و نحوه توسعه آن و جلب گردشگران خارجی افزود: این كشور به علت نیاز مسافران به دریافت روادید شنگن و سختگیری های غیر ضروری سالانه بین 3 الی 5 میلیون گردشگر خارجی از دست می دهد.

وی در این همایش كه به مناسبت شصتمین سالگرد ایجاد سازمان جهانگردی یونان كه با حضور مقامات داخلی و خارجی برگزار شد، ادامه داد: صنعت گردشگری یكی از منابع مهم درآمد ملی كشور است و بایستی برای حل این مشكلات چاره اندیشی كرد تا راه توسعه صنعت گردشگری هموار شود.

' پولوس یارولانوس' وزیر فرهنگ یونان نیز در این همایش بین المللی گفت، طی 10 سال آینده نشان داده خواهد شد كه چه كشورهایی برنده رقابت ها جذب جهانگردان خارجی خواهند بود و ما از پیشنهادات هیات جهانگردی و پیشنهاد' ماریا دماناكی' عضو كمیسیون اروپا در مسایل دریایی و كشتیرانی مبنی بر ضرورت تسهیل صدور روادید در فصل تابستان كه به اتحادیه اروپا ارایه كرده ،حمایت می كنیم.

' طالب رفاعی 'دبیر كل سازمان جهانی گردشگری در این همایش بااشاره به ضرورت تسهیل در صدور روادید گفت، برآورد می شود كه شمار گردشگران جهان در سال 2012 به حدود یك میلیارد نفر برسد.

وی افزود: بطور متوسط سالانه 43 میلیون نفر به گردشگران و جهانگردان در سراسر جهان افزوده می شود و این صنعت 8 درصد اشتغال در سطح بین المللی را به خود اختصاص می دهد.

وی یكی از راه های تسهیل صدور روادید، استفاده از تكنولژزی پیشرفته ذكر كرد ، گفت: مساله نحوه حل مشكل صدور روادید را با رییس سازمان جهانگردی درمكزیك مطرح خواهد كرد.

'كریم اروا' سفیر تركیه در یونان نیز با اشاره به ضرورت توسعه صنعت گردشگری گفت، سال 2011 میلادی 550 هزار گردشگر ترك به یونان و تعداد 700 هزار یونانی به تركیه سفر كردند و چنانچه مسئله محدودیت صدور روادید شنگن حل شود، تعداد گردشگران در آینده بصورت گسترده ای افزایش خواهد یافت.

' دیمتری دولیس' معاون وزیر خارجه یونان نیز گفت: در سال 2011 میلادی 800 هزار روادید برای شهروندان كشورهای غیر اتحادیه اروپا صادر شده كه نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش نشان می دهد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در رشد اقتصادی ملی گفت، طی بخشنامه ای به سفارت های یونان در كشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا، از آنان خواسته شده تا تقاضای متقاضیان سفر به یونان را ظرف 48 ساعت مورد بررسی و جواب داهند.

یكی از منابع مهم درآمد ملی یونان از طریق صنعت گردشگری تامین می شود و یونان تلاش می كند با رایزنی با اتحادیه اروپا، صدور روادید برای شهروندان كشورهای غیر اتحادیه اروپا و بخصوص برای شهروندان كشورهای روسیه و چین را تسهیل كند.

یونان با توجه به بدهی سنگین خارجی درصدد است كه با تسیهل صدور روادید صنعت گردشگری را توسعه و درآمد ملی خود را از این طریق افزایش دهد.

سازمان ها و شركت های دست اندركار صنعت گردشگری یونان به دولت فشار می آورند كه رایزنی ها را با اتحادیه اروپا در زمینه دریافت مجوز برای ارایه تسهیلات در صدور روادید افزایش دهد.

**2170**1917





:: برچسب‌ها: دوستان , فوتبال , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: