اتحادیه چاپ و بسته بندی كشورهای اكو با مركزیت خراسان رضوی راه اندازی می شود
نوشته شده توسط : xmovies

'سیدمصطفی ابطحی' روز چهارشنبه در مراسم گشایش دومین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی كشورهای عضو اكو در مشهد ،گفت : این اقدام با توجه به ظرفیت بالای استان در صنعت چاپ و بسته بندی و موقعیت راهبردی آن در منطقه است.

وی همچنین ابراز امیدواری كرد : در این نمایشگاه پیش نویس اساسنامه اتحادیه چاپ و بسته بندی كشورهای عضو اكو تنظیم و آماده شود و كار تشكیل اتحادیه به سرعت به انجام برسد.

وی با اینكه این نمایشگاه می تواند سرآغازی از شناخت كشورهای منطقه از یكدیگر و توانمندی خود باشد ، گفت : امروز این كشورها همه جزو خانواده بزرگ فرهنگی ایران محسوب می شوند و خاستگاه مشترك و تاریخ یكسانی دارند و به ناچار سرنوشت یكسانی هم خواهند داشت.

وی اظهار داشت : بر این مبنا سازمان اقتصادی اكو درصدد است ظرفیت های تاریخی و تمدنی این كشورها را بیش از پیش ارائه دهد چنانكه خاستگاه اكثر بزرگان علم و ادب جهان این منطقه است و خورشید فرهنگ و هنر از این سرزمین كه خطه خورشید نام دارد، طلوع كرده است.

ابطحی افزود : با چنین پیشینه تاریخی و فرهنگی و نیز ظرفیت بالا در حوزه های صنعتی و اقتصادی ،باید از تمامی پتانسیل های موجود استفاده كنیم تا نقش و رسالت خود را در این جهان پر رقابت ایفا كنیم.

وی با بیان اینكه فرهنگ زنجیره و نقطه اتصال كشورهای منطقه است ، گفت : باید همه اجزا به هم پیوسته فرهنگی را رصد و ارائه كنیم و در این میان صنعت چاپ و بسته بندی از حلقه های این پیوند است.

به گفته وی ، فعالان صنعت چاپ ، اقتصاد فرهنگی را به عنوان یكی از زنجیره های بزرگ دنبال ارتباطی و توسعه اقتصادی دنبال می كنیم چنانكه امروز صنعت چاپ بعد از تجارت اسلحه و گردشگری سودآورترین صنعت دنیا است.

وی اظهار داشت : خراسان رضوی و ایران ظرفیت بالایی دارند و می توانند به تناسب این ظرفیت بخشی از نیازهای و مباحث مربوط به جمعیت 400 میلیونی كشورهای عضو اكو را احصا و تامین كنند.

وی گفت : باید با استفاده از این توانمندی ها ظرفیت های جدیدی را ایجاد كنیم از جمله آنها ایجاد دانشگاهی در حوزه چاپ و بسته بندی در مرز های شرقی است كه می تواند در رونق این صنعت در منطقه و كشورهای این حوزه موثر باشد.

ابطحی در این راستا شناسایی نیازهای منطقه و بازارهای هدف را ضروری خواند.

2713/659/330





:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: