رشته های دانشگاه جامع علمی و كاربردی بومی تدوین می شود
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 'محمدحسین موسی‌زاده' در گفت و گویی در اصفهان افزود:رشته های این دانشگاه در هر استان با توجه به نیازها ،صنایع دستی و مشاغل متفاوت است.

وی به سوغات معروف اصفهان 'گز' اشاره كرد و گفت:‌تدوین رشته كاردانی گز و كارشناسی شیرین پزی در این استان به این منظور صورت گرفته است.

سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه جامع علمی ‌كاربردی با بیان اینكه در استان اصفهان 730 كارخانه فرش وجود دارد، افزود: به این منظور رشته فرش ماشینی در این استان توسط این دانشگاه تدوین شده است.

وی افزود:در زمان حاضر در استان اصفهان چهار رشته بومی گز، سنگ ، ماهیان زینتی و فرش ماشینی تدوین شده است.

موسی زاده همچنین گفت:‌رشته ماهیان زینتی نیز در شهرستان كاشان تدوین شده است.

وی اظهار داشت: این امر سبب صادرات ماهیان زینتی از این استان به كشورهای مختلف می شود.

موسی زاده همچنین گفت: تمام دروس دانشگاه جامع علمی و كاربردی براساس مشاغل نوشته می شود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی ‌كاربردی با بیان اینكه دو هزار و 850 شغل در كشور از بین رفته است، اظهارداشت: این دانشگاه درصدد احیای این مشاغل است.

موسی زاده تصریح كرد: مشخص شدن مشاغل 10 سال آینده این استان یكی از اهداف برگزاری نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه كارآفرینی است.

وی تاكید كرد: در برگزاری این نمایشگاه، تلاش شده تا تجربیات موفق جامعه جهانی در نمایشگاه‌های مشابه، تجارب وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف در زمینه برگزاری انواع نمایشگاه‌های اشتغال بكار گرفته شود و با تاكید بر ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی‌ كاربردی، الگویی خلاق از پیوند صنعت و دانشگاه در این نمایشگاه ملی تبلور یابد.

موسی زاده با بیان اینكه نمایشگاه ملی اشتغال، شش بخش اصلی را شامل می شود، گفت: بخش اول به معرفی كارآفرینان و مولدان كسب و كار دانشگاه جامع علمی‌ كاربردی اختصاص یافته و دومین بخش نیز به معرفی رشته‌ها و مشاغل قابل احراز این دانشگاه می پردازد.

به گفته وی، كلینیك اشتغال و كارآفرینی، مشاغل خانگی و مشاغل مختلف نیز در دیگر بخش های نمایشگاه اشتغال ارائه و معرفی خواهند شد .

وی ابراز امیدواری كرد كه این نمایشگاه بسترهای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه را فراهم آورد.





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: