كارشناس تاجیك:انقلاب اسلامی، جایگاه ایران را تا سطح یك كشور مقتدر ارتقا داد
نوشته شده توسط : xmovies

'عبدالله محقق'روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به فشارهای ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی بر سرمایه داری غرب، گفت: این امر سبب شد كه غربی ها از همان ابتدای كار مرتب برای مقابله با كشور نوپای جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی كرده و آن را تحت فشار قرار دهند.

وی اضافه كرد: با تمام این فشارها، ایران اقدام به تلاش برای تحقق اهداف خود در بخش های مختلف و صدور دستاوردهای انقلاب به دیگر نقاط جهان كرد كه حمایت و پشتیبانی از كشورها و ملت های آزادیخواه و مظلوم جهان از جمله فلسطین از آن جمله هستند.

محقق با اشاره به نیات خیرخواهانه دولت و ملت ایران در حمایت از كشورهای در حال توسعه؛ افزود: این خصلت ویژه سبب شده كه ایران، فعالان اقتصادی خود را ترغیب به حضور جهت گسترش فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در كشورهای درحال توسعه بویژه جمهوری های مسلمان نشین آسیای میانه كند.

این كارشناس مسائل سیاسی به نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری مردم كشور های عربی و جمهوری های آسیای مركزی و در مجموع جهان اشاره كرد و گفت: تاثیرات مثبت انقلاب اسلامی ایران سبب شد كه حركت ها و نهضت های متعدد اسلامی در دهه 80 قرن بیستم میلادی در منطقه شكل بگیرد.

وی با اشاره به آنكه جنبش های مردمی كشورهای مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند، اظهار داشت: انقلابیون كشورهای عربی در تلاش هستند تا با بهره گیری از پیام ها و رهنمودهای نهضت امام خمینی، شیوه اداره كشورشان را خود تدوین و آماده كنند و از مدل های انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ایران الگو بگیرند.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران را در حل مسائل منطقه ای بخصوص افغانستان، عراق و فلسطین بسیار مهم عنوان كرد و از قدرتهای غربی و آمریكا خواست تا موضع خصمانه خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران تغییر دهند و از نفوذ آن در حل مسائل یاری بگیرند.

محقق با تبریك سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ابراز امیدواری كرد كه ایران مانند همیشه به سلامت موانع را پشت سر گذاشته و مراحل پیشرفت را همچنان با سرعت طی كند.

آساق**1558**1415





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: