كاركنان ناوگروه هجدهم به عمره مشرف شدند
نوشته شده توسط : xmovies

امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا با بیان این كه حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بنادر كشورهای دوست و همسایه با پیام صلح و دوستی به این كشورها همراه است، افزود: ناوگروه هجدهم نیروی دریای ارتش متشكل از دو ناو 'خارك ' و ناوشكن 'نقدی' است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این كه این ناوگروه از چهارم بهمن ماه به ماموریت اعزام شده است، اظهارداشت: این ناوگروه ضمن انجام ماموریت در خلیج عدن و برقراری امنیت برای كشتی های تجاری، جایگزین ناوگروه هفدهم شده است.

وی خاطرنشان كرد: ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان پهلوگیری در بنادر كشورهای همسایه، در آنجا دید و بازدیدها و برنامه های نظامی دارند و از مراكز آموزشی بازدید می كنند.

امیر دریادار سیاری یادآور شد: پرسنل نیروی دریایی ارتش در جریان این سفرها با فرماندهان و مسوولان نیروی دریایی كشور میزبان نیز دیدار و از ناوهای همدیگر بازدید می كنند و تعاملات آموزشی نظامی نیز میان دو طرف برقرار می شود.

وی گفت: الحمدالله ناوگروه هجدهم به زیارت خانه خدا نیز مشرف شدند و كاركنان این دو ناو یك عمره هم انجام داده و یا در حال انجام آن هستند كه این توفیق بزرگی بود كه نصیب كاركنان این دو ناو شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: این ناوگروه پس از ترك بندر جده به طرف منطقه ماموریت دیگری كه پس از انجام آن اطلاعات مربوط به آن اعلام می شود، عزیمت می كنند.

امیر دریادار سیاری گفت: این ناوگروه در مسیر برگشت به كشورمان از بندر سلاله عمان نیز بازدید خواهد كرد و امیدواریم كه دراوایل فروردین ماه این ناوگروه با موفقیت به كشور بازگردد.

وی تصریح كرد: پیش بینی شده است كه ناوگروه هجدهم علاوه بر عمان و عربستان سعودی از بنادر چند كشور دوست دیگر نیز بازدید كنند كه اطلاعات مربوط به این دیدارها اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دیدار مقامات نیروی دریایی ایران با سایر كشورها و پهلوگیری ناوهای ما در سایر بنادر كشورهای دوست و همسایه موجب افزایش تعاملات و همكاری های فی مابین در عرصه دریاها و درك متقابل می شود.

امیر دریادار سیاری گفت: حضور ناوگروه های ایرانی دقیقا راه مثبتی برای مبارزه با ایران هراسی است؛ سیاستی كه غرب برای توجیه حضور خود در منطقه دنبال می كنند.

وی افزود: وقتی دشمن ما یعنی استكبار جهانی در منطقه اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یك تهدید به حساب می آورد و به كشور های منطقه این چنین القا می كند كه ایران تهدیدی برای شما است، ما با این حضور ثابت می كنیم كه در منطقه برای هیچ كشوری تهدید نیستیم .

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاكید كرد: توانمندی و ارتقای توان رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع كشورمان و حق ما است و بارها اعلام كرده ایم كه با كمك كشورهای منطقه قادر هستیم امنیت منطقه را برقرار كنیم.

وی گفت: حضور پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب ناوگروه های ایرانی در كشورها و بنادری كه به آن سفر می كنیم و دید و بازدیدهایی كه بین ناوگروهها ایجاد می شود، نظم و انضباط و فرهنگ اسلامی خاصی كه پرسنل ایرانی دارند موجب انتقال فرهنگ می شود و شخصیت و جایگاه شهروندان ایرانی به نمایش گذاشته می شود.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران به برقراری امنیت پایدار در منطقه توسط كشورهای منطقه اعتقاد دارد و معتقد است كه ما می توانیم براحتی این كار را انجام دهیم و ثابت كنیم كه منطقه جای دیگران نیست.

سیام**1478**2026





:: برچسب‌ها: کریسمس , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: