روزنامه های کابل: چهارشنبه، ۳ حوت
نوشته شده توسط : xmovies

تظاهرات کابل در اعتراض به "بی حرمتی" به قرآن در پایگاه نظامی بگرام و دیدار "سناتور جعلی" با مقامات محلی افغان در قندهار، از مسایل مورد بررسی در روزنامه های چاپ امروز کابل است.

روزنامه سروش ملت در مطلب اصلی خود تظاهرات روز گذشته در کابل در اعتراض به سوزاندن قرآن در پایگاه نیروهای ناتو در بگرام را بررسی کرده و نوشته که ناتو نباید کاری کند که حمایت افغانها را از دست بدهد.

این روزنامه افزوده که ناتو درگیر یک جنگ حساس با گروه های طالبان و القاعده است و برای پیروزی در این نبرد، بیش از هر چیز دیگری به حمایت و پشتیبانی مردم افغانستان نیاز دارد.

سروش ملت افزوده که با وجود این واقعیت، نیروهای ناتو به ارزشهای دینی مردم افغانستان بی اعتنا هستند و این مسئله به نوشته روزنامه باعث می شود که بخش بزرگی از مردم افغانستان با طالبان همصدا شوند.

روزنامه نخست نیز در صفحه اول خود تصویری از تظاهرات روز گذشته در نزدیکی پایگاه بگرام را چاپ کرده و در کنار آن با خط درشت نوشته است: "اشتباه خارجی ها، اعتراضات مردم و بهره برداری تندروان و هراس افکنان"

این روزنامه نوشته که اگرچه فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان نسبت به این حادثه از مردم افغانستان عذرخواهی کرد، اما به نوشته روزنامه، این مسئله هرگز باعث نشد تا تظاهرات خشمگینی در اعتراض به عملکرد نیروهای ناتو آغاز نشود.

روزنامه نخست افزوده که در چنین شرایطی، مردم افغانستان به شدت احساساتی برخورد می کنند و در این گونه موارد، فاصله میان اعتراض و ایجاد بحران بسیار کم است.

روزنامه هشت صبح به گزارشها در مورد دیدار فردی با هویت جعلی سناتور با مقامات محلی افغان پرداخته و نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده است.

این گزارش حاکی است که یک فرد خود را عضو مجلس سنای افغانستان معرفی کرده و با جعل هویت، توانسته با برخی از مقامات محلی افغان در ولایت قندهار دیدار کند و به یک سری اطلاعات دسترسی پیدا کند.

هشت صبح نوشته که وزارت داخله افغانستان از آغاز عملیات برای ردیابی این فرد خبر داده است، اما نویسنده هشت صبح پرسیده که بازداشت این فرد چه دردی را دوا می کند.

این روزنامه افزوده که اطلاعات بدست آمده از سوی این سناتور جعلی، تا حالا بدون شک به افرادی که درگیر این ماجرا بوده اند، انتقال یافته است.

هشت صبح از دولت افغانستان انتقاد کرده که چرا در زمینه شناسایی و تثبیت هویت افرادی که خواستار ملاقات با مقامات مهم دولتی افغانستان هستند، دقت لازم را به خرج نمی دهد.





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: