پاكستان در اجرای پروژه انتقال گاز از ایران مصمم است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش جمعه شب ایرنا , عبدالباسط در نشست خبری خود با رسانه ھای این كشور در پاسخ به پرسشی دربارہ نگرانی ھای ابراز شدہ از سوی مقامات واشنگتن در زمینه پروژہ انتقال گاز ایران به پاكستان، گفت: مقامات آمریكا موضع و نگرانی ھای خود را در زمینه اعمال تحریم ھا علیه ایران عنوان كرده اند.

این دیپلمات ارشد دولت پاكستان تاكید كرد: پاكستان موضع و منافع خود را در نظر می گیرد، بنابراین ھمان طور كه از سوی مقامات دولتی پاكستان در نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران , پاكستان و افغانستان در اسلام آباد اعلام شد, ما فعالیت بر روی پروژہ انتقال گاز از ایران را ادامه دادہ و امیدواریم این طرح تا سال 2014 تكمیل و به بھرہ برداری برسد.

عبدالباسط با اشارہ به اقدامات پارلمان ملی پاكستان برای بررسی روابط مجدد با ایالات متحدہ امریكا، تصریح كرد: ما منتظر اتمام روند امور و تحقیقات پارلمان ملی برای استفادہ از دستور العمل ھای تازہ به منظور برقراری روابط جدید با واشنگتن ھستیم.

وی با بیان اینكه روند امور و تحقیقات پارلمان ملی در این زمینه به زودی تكمیل خواھد شد، گفت: در ھر صورت این كار تا نیمه ماہ مارس 2012 ( اوایل فروردین ماه 91) به پایان خواھد رسید.

سخنگوی دستگاہ دیپلماسی پاكستان در پاسخ به پرسشی كه آیا مساله نا آرامی ھای ایالت بلوچستان پاكستان از موضوعات بحث وزرای خارجه اسلام آباد – واشنگتن بوده یا خیر، افزود: تمام مسائل مورد علاقه دو طرف در این دیدار بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

وی با اشارہ به ارائه پیش نویس قطعنامه ای از سوی كمیته فرعی كنگرہ نمایندگان آمریكا درباره خود مختاری ایالت بلوچستان ، تصریح كرد: این اقدام تنھا جھل و نادانی برخی از افراد از اوضاع پاكستان است، بنابر این موضع اسلام آباد مشخص بودہ و ما ھیچ گونه دخالتی در امور داخلی كشورمان را نمی پذیریم.

وی افزود: ھیات نمایندگی از اعضای كنگرہ آمریكا نیز روز گذشته در دیدار با نخست وزیر پاكستان تایید كردند كه ارائه پیش نویس قطعنامه یاد شدہ توسط تعداد كمی از نمایندگان این كنگرہ مطرح شدہ و ھیچ نوع تاییدیه از سوی كنگرہ دریافت نكردہ است.

وی با اظھار نظر دربارہ گزارش ھایی كه گفته می شود ھیلاری كلینتون دربارہ آغاز مجدد حملات پھپادھای جاسوسی آمریكا به مناطق قبایلی پاكستان , حنا ربانی كهر وزیر خارجه این كشور را مطلع كردہ بود، افزود: پاكستان معتقد است حملات ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكا به خاك این سرزمین , غیر قانونی و غیر قابل قبول است، این اقدام باعث ایجاد موانع در اھداف مشترك به ویژہ در جنگ مشترك علیه تروریسم می شود.

عبدالباسط تاكید كرد: اسلام آباد در مذاكرہ دوجانبه با آمریكا موضوع حملات ھواپیماھای بدون سرنشین را بررسی خواھد كرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاكستان دربارہ دیدار وزیر خارجه پاكستان با ھمتای آمریكایی خود در نشست مربوط به سومالی در لندن ، با اشاره به اینكه ربانی و كلینتون دررابطه با مسائل مورد علاقه دو كشور دیدار و گفت وگو كردند, گفت: در روابط دوجانبه پاكستان و ایالات متحدہ آمریكا , ما در حال تلاش برای ایجاد شفافیت در تعاملات بین دو كشور ھستیم.

وی افزود: وزرای خارجه دو كشور در این دیدار روابط منطقه ای , جهانی و مسائل دوجانبه را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

عبدالباسط دربارہ اینكه آیا مقامات بلند پایه آمریكا از جمله 'مارك گروسمن' نمایندہ ویژہ واشنگتن در امور افغانستان و پاكستان و 'جیمز ماتیس' فرماندہ ستاد مركزی ارتش آمریكا در روزهای آینده به پاكستان سفری خواھند داشت یا خیر، تصریح كرد: پاكستان معتقد است تمامی این برنامه ریزی ھا برای سفر مقامات آمریكا به اسلام آباد، پس از تحقیق كامل و نتیجه گیری پارلمان ملی در زمینه بررسی نوع روابط مجدد اسلام آباد با واشنگتن، امكان پذیر خواهد بود.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: طبیعت , مرخصی , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: