واكنش گسترده احزاب و گروههای لبنانی به كنفرانس به اصطلاح 'دوستداران سوریه'
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از بیروت، احزاب، گروهها و شخصیت های ملی لبنان ضمن اعلام همبستگی با دمشق و در اعتراض به برگزاری كنفرانس دوستداران سوریه در تونس، همایشی را در لبنان برگزار كردند.

در این همایش 'عبدالرحیم مراد' رییس حزب ' اتحاد' در سخنانی با اشاره به نقش سوریه در حمایت از مساله فلسطین، گفت: دمشق نقش بارزی در حمایت از مقاومت ایفا كرده، ولی اكنون اعراب تلاش می كنند دولت سوریه را تضعیف كنند .

'محمود قماطی' عضو شورای سیاسی حزب الله نیز در این همایش با اشاره كنفرانس دوستداران سوریه در تونس گفت: این كنفرانس با هدف توطئه علیه دمشق و فلسطین برگزار شد و هدف نهایی غرب از برگزاری این كنفرانس، به حاشیه راندن مساله فلسطین است .

وی خطاب به گروههایی كه با هدف سقوط نظام سوریه به خارج امیدوار هستند ، تصریح كرد: ما از آنها می‌خواهیم كه از این امید دل بكنند، چرا كه نه آنها و نه اربابان آنها قادر به سقاط كردن نظام سوریه نیستند.

'مصطفی حمدان' رییس حزب 'المرابطون' لبنان نیز با اشاره به مخالفت 'عبد الله' شاه سعودی برای برقراری گفت و گو با دمشق ، نسبت به احداث پایگاه های نظامی علیه سوریه در مناطق مرزی میان لبنان و سوریه هشدار داد.

'توفیق مهنا' معاون رییس حزب سوری 'ملی اجتماعی' نیز در پاسخ به سخنان اخیر 'ولید جنبلاط ' رییس حزب 'سوسیالیست ترقی خواه درزوی ' لبنان مبنی بر بی ارزش بودن سیاست دور نگه داشتن لبنان از حوادث جاری سوریه گفت: لبنان باید در جایگاه اول دفاع از سوریه قرار بگیرد.

وی با ابراز تعجب از اعراب كه باب گفت و گو با دمشق را بسته اند، تصریح كرد: این مایه تاسف است كه اعراب قصد منزوی كردن سوریه را دارند ، ولی در همان حال بدون هیچ پیش شرطی خواهان گفت و گو با رژیم اسراییل هستند.

'زاهرخطیب' رییس 'جمعیت كارگری' لبنان نیز در این همایش خواستار تشكیل كنفرانس 'دوستداران سوریه و مقاومت' در رویارویی با توطئه های آمریكا، صهیونیسم ، غرب و اعراب شد.

'عماد رامز' یكی دیگر از سخنرانان این همایش با اشاره به مشاركت برخی گروههای فلسطینی در كنفرانس اخیر در تونس گفت: فلسطینی‌های شركت كننده در این كنفرانس، نماینده نظرات مردم فلسطین درباره سوریه نبودند.

خاورم*2023**1030**1651





:: برچسب‌ها: ساحل , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: