تلفات حمله انتحاری در پایگاه نظامی ناتو در افغانستان به 9 نفر رسید
نوشته شده توسط : xmovies

در گزارش های اولیه تعداد كشته ها هفت نفر اعلام شده بود.

به گزارش ایرنا، 'عبیدالله تلوار' در گفت و گو با رسانه های افغانستان افزود: در این انفجار كه در مقابل در ورودی فرودگاه جلال آباد بوقوع پیوست دو سرباز ارتش افغانستان ، دو محافظ فرودگاه و نیز پنج غیرنظامی كشته شدند.

ذبیح الله مجاهد كه خود را یكی سخنگوی گروه شورشی طالبان معرفی می كند در تماس با رسانه ها ضمن تایید حمله مذكور در پایگاه نیروهای ناتو در جلال آباد مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت و ادعا كردكه در این حمله تلفات زیادی به نظامیان خارجی وارد شده است.

به گزاش رویترز وزارت كشور افغانستان در بیانیه ای اعلام كرد كه قربانیان حمله انتحاری امروز غیرنظامیان و سربازان افغان بودند كه حفاظت از فرودگاه جلال آباد مركز استان ننگرهار را به عهده داشتند.

همچنین نیروهای بین المللی كمك به امنیت افغانستان (آیساف) اعلام كرد كه در این انفجار تلفاتی به نیروهای ناتو مستقر در داخل فرودگاه جلال آباد كه توسط نیروهای آیساف (ISAF) مورد استفاده قرار می گیرد ، وارد نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز نشانه ای از ارتباط حمله انتحاری در فرودگاه جلال آباد با تظاهرات افغانها در اعتراض به اهانت به قرآن كه از سوی نیروهای آمریكایی در پایگاه هوایی بگرام هفته قبل صورت گرفت، وجود ندارد، اما طالبان به سرعت، مسئولیت این حمله را با عنوان 'انتقام' برای سوزاندن قرآن به عهده گرفتند.

اعتراضات سراسری در افغانستان طی هفته گذشته در اعتراض به اهانت به قرآن با وجود عذرخواهی رسمی ایالات متحده آمریكا، از جمله باراك اوباما، ریس جمهوری و فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان صورت گرفت، همچنان ادامه دارد.

در این اعتراضات بیش از 30 نفر از جمله چهار آمریكایی كشته و حداقل 200 زخمی شدند.

در جریان اعتراضات افغانها هفت مربی ارتش آمریكا نیز بر اثر پرتاب نارنجك در یكی از پایگاههای خود در شمال افغانستان زخمی شدند.

به گزارش رویترز این حوادث ، شكاف بین غربی ها با همتایان افغان خود را عمیق تر كرده است.

رایان كراكر سفیر آمریكا در افغانستان هم در مصاحبه با سی ان ان گفته است كه 'در حال حاضر در اینجا تنش بالا گرفته است اما فكر می كنم ما باید به آرام شدن اوضاع و اجازه بازگشت به فضای عادی فكر كنیم و سپس تصمیم بگیریم و نباید اجازه بازگشت القاعده را بدهیم.'

بر اساس توافق نامه بین المللی، نیروهای خارجی باید در یك فرآیند زمانی تا پایان سال 2014 میلادی افغانستان را ترك كنند و مسوولیت امنیتی را به نیروهای افغان محول كنند.

آساق**ع.ن**1663**2047**





:: برچسب‌ها: بارسلونا , باغ , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: