صادركنندگان صدرنشین بازار سرمایه می شوند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،' علی اسلامی بیدگلی' ، افزود:در بازار این روزها و همچنین برای سال آینده شركت های با مبنای درآمدی ارزی، دارای مزیت نسبی نسبت به شركت هایی هستند كه هزینه ارزی دارند، اما درآمد آنها ریالی است.

وی درباره صنایع برتر روزهای باقی مانده سال جاری وسال آینده گفت:انتظار می رود بر اساس شرایط فعلی ، برای سال آینده نیز صنعت پتروشیمی و صنایع بالادستی نفت نظیر پالایشگاه ها بتوانند پیشرو بازار باشند.

این كارشناس بازار سرمایه افزود : همچنین برخی شركت های معدنی نیز می توانند برای سرمایه گذاری جذاب باشند.

اسلامی با اشاره به شركت های صادر كننده گفت : شركت های صادراتی كه ارز آوری دارند با توجه به نوسان های نرخ ارز شرایط بهتری نسبت به سایر شركت های بورسی دارند به خصوص آن دسته از شركت هایی كه باید از خارج تامین مواد اولیه داشته باشند. این شركت ها می توانند سال آینده مركز توجه سرمایه گذاران بورسی قرار گیرند.

وی با اشاره به افزایش سود سپرده ها و اوراق مشاركت در پایان سال گفت : با وجود این اتفاق جدیدی كه این روزها رخ داده، پیش بینی سال آینده مشكل است.

اسلامی به ركود در بازارهای موازی اشاره كرد و گفت: در روزهای پایانی سال ثبات نسبی را در سایر بازارها شاهد هستیم و پیش بینی می شود بخشی از سرمایه های سرگردان وارد بازارسرمایه شود.

وی درباره افزایش سود اوراق مشاركت معتقد است كه افزایش نرخ سود اوراق مشاركت باعث می شود بنگاه هایی كه مشكل تامین مالی داشتند این مشكل را برطرف كنند و در صورتی كه روند صدور مجوز انتشار این اوراق سریع شود بسیاری از شركت های بورسی كه مشكل تامین مالی دارند به رونق می رسند و با افزایش سودآوری مواجه می شوند.

اقتصام** 9141 **1561





:: برچسب‌ها: نشان , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: