فرهنگیان دارای مدرك معادل می توانند ادامه تحصیل دهند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'اسدالله اسدی گرمارودی' روز سه شنبه در حاشیه همایش 'مربی تربیتی، خلاقیت، تجربه و جامعه امروز' در جمع خبرنگاران افزود: این افراد پس از پایان دوره تحصیل، مدرك مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را اخذ می كنند.

وی توضیح داد: پیشتر دارندگان مدرك معادل می بایست در امتحان جامع شركت كرده و در صورت قبولی، اجازه فعالیت در وزارت آموزش و پرورش را داشتند.

سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) اضافه كرد: وزارت آموزش و پرورش از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست كرد كه این فرهنگیان به جای شركت در آزمون جامع، در كنكور سراسری شركت كرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

اسدی گرمارودی با اعلام اینكه این طرح از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، بیان داشت: این مصوبه فقط شامل فرهنگیانی می شود كه تا آذرماه سال 77 مدرك معادل را اخذ كرده اند.

** اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان ابلاغ شد

وی با اعلام اینكه اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان اول اسفند ماه جاری از سوی رییس جمهور ابلاغ شده است، گفت: این اساسنامه با برجستگی های ممتازی، اهداف و وظایف دانشگاه ویژه فرهنگیان را مدنظر قرار داده و تا مقطع دكترا دانشجو خواهد پذیرفت.

رییس مركز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه سازمان مركزی این دانشگاه در تهران مستقر خواهد بود، افزود: در هر استان نیز دو پردیس خواهران و برادران راه اندازی خواهد شد كه از ساماندهی 112 مركز تربیت معلم فعلی شكل می گیرد.

** پذیرش 25 هزار دانشجو در مهر ماه سال 91

اسدی گرمارودی به مصوبه دولت در خصوص پذیرش 25 هزار دانشجو مقطع كارشناسی از طریق كنكور سراسری در مهر ماه سال 91 اشاره كرد و افزود: دانشجویانی كه وارد دوره كارشناسی می شوند تعهد خدمت خواهند داد.

وی ادامه داد: چهار سال دوره تحصیل كارشناسی، جزو سوابق خدمت و بازنشستگی این دانشجویان منظور می شود و از این پس دانشجویان پسر پس از پایان دوره تحصیل، خدمت سربازی را نخواهند گذراند.

سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) یادآور شد: این دانشگاه ها در هر استان موظف است برای همه فرهنگیان كه شامل 930 هزار نفر می شوند، برای ارتقا توانمندی های دانشی و مهارتی آنان تا سطح دكترا برنامه ریزی كند.

اسدی گرمارودی خاطر نشان كرد: با توجه به اینكه این دانشگاه نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را تامین خواهد كرد، این وزارتخانه از این پس هیچ نیرویی تحت عنوان شركتی و حق التدریس جذب نخواهد كرد.

وی اضافه كرد: اگر این دانشگاه در برخی از رشته ها نیز بنا به دلایلی نتواند دانشجو بپذیرد، از طریق برگزاری آزمون به جذب نیرو اقدام خواهد كرد كه پذیرفته شدگان این آزمون قبل از اشتغال به كار باید حداقل یكسال در دانشگاه ویژه فرهنگیان دوره مهارتی خاص خود را ببینند تا اجازه فعالیت در آموزش و پرورش را داشته باشند.

رییس مركز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش به تركیب هیات امنای این دانشگاه اشاره كرد و افزود: هیات امنای دانشگاه ویژه فرهنگیان متشكل از رییس جمهور به عنوان رییس هیات امنا‌، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، یك معاون وزیر علوم، رییس مركز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، یك نفر از معاونان رییس جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) افزود: همه سازوكارهای مربوط به راه اندازی این دانشگاه در 23 محور برای پذیرش دانشجو در مهر ماه سال 91 فراهم شده و پیگیری های لازم در حال انجام است.

اجتمام ** 1788 **1569**





:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
pmc bax در تاریخ : 1390/12/10/3 - - گفته است :
سلام دوست عزیز من
وب بسیار خوبی دارید
خوشحال میشویم شما هم به دوستان ما در pmc bax بپیوندید
پس اگر با تبادل لینک موافق هستید به سایت ما سر زده و اطلاع دهید

با تشکر مدیر سایت


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: