اجلاس شورای نمایندگان دائم اكو در كیش برگزار می شود
نوشته شده توسط : xmovies

'علیرضا مسافری' شبانگاه سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این اجلاس باحضور مسوولان وزارت امور خارجه، دبیر كل، معاونان و كارشناسان اكو و همچنین سفرای 9 كشور عضو دائم اكو در تهران (CPR) در روزهای 16 لغایت 18 اسفند ماه جاری در مركز همایش های بین المللی كیش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در حاشیه یكصد و هفتاد و پنجمین نشست نمایندگان دائم اكو، در كیش، جلسه 'خبرگان اكو' (EPG) از كشورهای عضو شامل جمهوری اسلامی ایران، تركیه، افغانستان، پاكستان، تاجیكستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبكستان و آذربایجان برگزار می شود.

وی با بیان اینكه برنامه این اجلاس شامل دو نشست جداگانه می باشد، تاكید كرد: نشست اول مربوط به گروه خبرگان اكو (EPG) و نشست دوم مربوط به شورای نمایندگان دائم (CPR) می باشد.

مسافری خاطر نشان ساخت: در حاشیه برگزاری اجلاس نمایندگان اكو، سفرا و خبرگان این كشورها ضمن دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش از نزدیك با فرصتهای سرمایه گذاری خارجی در منطقه و جاذبه های گردشگری كیش آشنا می شوند.

سازمان همكاری اقتصادی (اكو) در ابتدا با مشاركت سه كشور ایران، تركیه و پاكستان بر اساس معاهده ازمیر و با هدف اعتلای سطح زندگی اقتصادی مردم منطقه در سال 1984 تاسیس شد.

كشورهای افغانستان، تاجیكستان، آذربایجان، ازبكستان، تركمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در سال 1992 به این سازمان ملحق شدند.

از جمله اهداف دیگر این سازمان، گسترش تجارت درون منطقه ای و فرا منطقه ای و همچنین تلاش در جهت ادغام تجارت كشورهای منطقه با تجارت جهانی است.

/1234





:: برچسب‌ها: لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: