حضور باشكوه مردم در انتخابات، استمرار حركت نظام به سوی پیشرفت است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله 'صادق آملی لاریجانی' صبح امروز - چهارشنبه - در جلسه مسوولان عالی قضایی، اساس و پایه حركت جمهوری اسلامی ایران را ' حضور و مشاركت همه‌جانبه مردم ' دانست و افزود: مردم كشور ما برای آینده كشور خود اهمیت قائل هستند و با حضور در انتخابات توجه جدی خود به پیشرفت و آینده كشور را نشان خواهند داد.

رییس قوه قضاییه در ادامه ' پیشرفت‌های علمی و توسعه كشور ' و ' حفظ استقلال كشور و زیر بار ظلم كشورهای سلطه‌گر نرفتن ' را از محورهای مهم برشمرد و گفت: كشورهای غربی و دشمنان نظام اسلامی همواره این دو مورد را قابل تحمل ندانسته و از آن رو با توطئه ‌هایی نظیر ' ترور دانشمندان هسته‌ای و تلاش برای كمرنگ كردن حضور مردم در انتخابات سعی دارند مقابل حركت رو به پیشرفت و تعالی كشور و مردم ایران را بگیرند.'

آیت‌الله آملی لاریجانی تاكید كرد مردم مسلمان و آزاده ایران، با صلابت و اقتدار و همچون همیشه با حضور در پای صندوق‌های رای باردیگر نشان خواهند داد كه در انتخاب سرنوشت خود هیچ درنگی نخواهند كرد و تلاش‌ های دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه كشور نتیجه‌ ای نخواهد داد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینكه همه مسوولان نظام، خود را خدمتگذار مردم می‌دانند، شركت در انتخابات را حق و وظیفه همه مردم دانست و گفت: متاسفانه پیش از انقلاب مردم هیچ نقشی در تعیین سرنوشت‌ خود نداشتند اما در نظام اسلامی اساس حركت و پیشرفت نظام بر رای مردم استوار است و امروز نیز با مشاركت همه‌جانبه در انتخابات و آرای الهی خود از اقتدار نظام حمایت می‌كنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: كشور و نظام اسلامی ما به درجه‌ای از پیشرفت رسیده‌ كه دیگر كشورهای غربی و دشمنان نظام نیز نمی‌توانند آن را نادیده گرفته و از آن بگذرند و قطعا مردم و گروه‌های مختلف كشور نیز این فرصت تاریخی برای اثبات اقتدار نظام را از دست نخواهند داد.

رییس قوه قضاییه خطاب به فرهیختگان، نخبگان و دانشجویان كشور نیز گفت: اكنون زمانی است كه فرهیختگان، نخبگان و دانشجویان كشور باید برای اقتدار كشور به میدان بیایند و با حضور در انتخابات مسیر توسعه و پیشرفت كشور را هموارتر كنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین خطاب به كاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگی مجلس فرصتی شخصی و برای دستیابی به منافع فردی و گروهی نیست زیرا در جمهوری اسلامی ایران تمام مسوولیت‌ها فرصتی برای ادای وظیفه الهی و خدمت به مردم است و تمام نمایندگانی كه انتخاب می‌شوند باید از این فرصت برای انجام وظیفه دینی و انسانی خود استفاده كنند.

رییس قوه قضاییه همچنین حفظ وحدت، همدلی و انسجام و نیز پرهیز از اختلاف‌افكنی پس از انتخابات را از وظایف دینی و اخلاقی مهم برای كاندیداهایی كه رای نمی‌آورند دانست و خاطر نشان كرد پس از انتخابات حفظ همدلی و وحدت بسیار مهم است و همه كاندیداها به ویژه آنان كه موفق به كسب رای لازم برای ورود به مجلس نمی‌شوند باید بدانند كه با حضور خود، انتخابات را گرم‌تر كرده و به اقتدار نظام نیز كمك كرده‌اند.

آیت الله لاریجانی گفت: بنابراین نباید پس از انتخابات خدای ناكرده با انجام برخی حركات یا برخی سخنان شأن و چارچوب قانونی روند انتخابات را مخدوش كنند.

*** دستگاه قضایی با جرایم انتخاباتی جدی و سریع برخورد می كند

رییس قوه قضاییه همچنین با تاكید مجدد بر لزوم توجه به موازین قانونی در روند تبلیغات و برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی گفت: در این فرصت اندك باقیمانده برای تبلیغات نیز از كاندیداها و طرفداران آنها می‌خواهیم كه براساس قانون حركت كنند و بدانند كه قوه قضاییه با موارد تخلف و جرایم انتخاباتی برخورد جدی و سریع خواهد كرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاكید بر اینكه ' راهیابی به مجلس با تخریب دیگران و توهین به سایرین خلاف قانون و شرع است ' اظهار داشت: قوه قضاییه قبل از شروع روند تبلیغات انتخاباتی، با دعوت از همه كاندیداها در ستادهای پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی در سراسر كشور همه موارد و چارچوب‌های قانونی را برای آنان تشریح كرده و از آنان خواسته است در مسیر قانون حركت كنند.

رییس قوه قضاییه با تقدیر از همه دست‌اندركاران امر برگزاری انتخابات ابراز امیدواری كرد انتخابات 12 اسفند با شكوه هرچه تمام‌تر و در فضایی سالم و پاك برگزار شود.

*** هتك حرمت به قرآن كریم نوعی بربریت جدید است

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با محكوم كردن هتك‌حرمت قرآن كریم از سوی اشغالگران در افغانستان گفت: هتك حرمت قرآن كریم كاری شرم‌آور بود كه همه مسلمانان و انسان‌های فرهیخته و الهی آن را محكوم می‌كنند و این حركت به هیچ وجه قابل قبول و قابل تحمل نیست.

رییس قوه قضاییه تاكید كرد: قرآن كتاب الهی و نسخه هدایت بشر و كتابی است كه سرگذشت ادیان و پیامبران الهی همچون حضرت ابراهیم(ع)، حضرت مسیح (ع) و حضرت موسی (ع) و مقدسانی همچون حضرت مریم سلام الله علیها در آن آمده است و محتوای آن مورد توجه و اعتنای تمام اخلاقیان عالم است و هتك حرمت آن از سوی مدعیان حقوق بشری نوعی بربریت جدید است.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح كرد: هشدار می‌دهیم كه چنین حركاتی دیگر نباید تكرار شود چرا كه مسلمانان جهان چنین اعمالی را تحمل نكرده و ساكت نخواهند نشست.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی كه با دعوت از برخی صاحبنظران اقتصادی، مسئولان بیمه و وزارت جهاد كشاورزی تشكیل شده بود، بحث و بررسی راجع به میزان دیه در سال 1391 صورت گرفت، كه پس از جمع بندی نظرات كارشناسان و مسئولان مربوطه، میزان دیه كامل حسب قانون مجازات اسلامی از طرف رئیس قوه قضاییه برای مدت یكسال اعلام خواهد شد.

اجتمام**9140**1569**





:: برچسب‌ها: انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: