ایران كشوری آزاد، رییس جمهوری مردمی دارد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، وی مقاله اش را كه روز پنجشنبه در این روزنامه پرشمارگان چاپ پكن درج شد، اینطور آغاز می كند كه ' هرگز تصور نمی كردم بتوانم تا این اندازه به رییس جمهور ایران نزدیك شوم ' .

وی می نویسد: رسانه های غرب رییس جمهور ایران را خطرناك ترین مرد جهان معرفی كرده اند، اما آنچه من در جریان سفرم به ایران مشاهده كردم این است كه، ایران كشوری بسیار آزاد، رییس جمهوری مردمی دارد.

وانگ می افزاید: در جریان راهپیمایی روز 22 بهمن به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در كنار شماری از دیپلمات ها موفق شده است به فاصله 30 متری ' احمدی نژاد ' برسد كه برای مردم سخنرانی می كرده است.

' من حتی در جریان این سخنرانی باز هم حركت كردم و توانستم به رییس جمهور ایران آنقدر نزدیك شوم كه با تلفن همراه خود از او عكس بگیرم .

در این شرایط هیچ ماموری مانع نزدیك شدن من به رییس جمهور ایران نشد ' .

' وانگ ' در این مقاله ادامه می دهد: حال برویم به آمریكا، به پنتاگون ، جایی كه من یك سال پیش رفتم .

' در اطراف پنتاكون در واشنگتن در حال قدم زدن و عكس گرفتن بودم و در همین حین ناگهان چند سرباز و مامور مسلح آمریكایی مقابل من آمده و مانع كارم شدند.

آنها سه بار پی در پی و فقط در عرض 10 دقیقه از من خواستند كه این منطقه را فورا ترك كنم و پیش از آن گوشزد كردند كه ابتدا باید همه عكس هایی را كه گرفته ام به آنها نشان دهم .'

این خبرنگار برجسته روزنامه گلوبال تایمز با اشاره به اینكه در كلاس های سیاست در آمریكا شركت كرده است، نوشت: آنجا بر اساس اسنادی كه به ما می دادند فكر می كردم آمریكا بواقع چقدر از ایران دمكرات تر است. اما روزی كه توانستم از احمدی نژاد عكس بگیرم همه آنچه در آمریكا یافته بودم به باد فراموشی رفت و پوچی آن برایم ثابت شد.

خبرنگار چینی در گزارش تحلیلی خود از اوضاع ایران افزود : آنجا بود كه دریافتم ' احمدی نژاد ' از 'اوباما ' امن تر ، دمكرات تر و مردمی تر است .

وی ادامه می دهد: در تهران مردم زیادی به من گفتند كه درباره احمدی نژاد بسیار می دانند.

' آنها به من گفتند كه خیابان محل زندگی ، نوع زندگی و خانه محل سكونت و خودرویی را كه رانندگی می كند، می شناسند. یك محلی به من گفت كه روزی احمدی نژاد را دیده كه شخصا در خیابان رانندگی می كرده است و وی راه رییس جمهور را بسته است تا بتواند با او خوش و بش كند ' .

' وانگ ون ' خاطر نشان كرد: احمدی نژاد رییس جمهور متمولی نیست، او زندگی مجلل ندارد و به دنبال زندگی تشریفاتی نیست، رییس جمهور ایران در كاخ مجلل زندگی نمی كند.

وی در ادامه افزود: احمدی نژاد همواره گفته است كه با مردم ایران می ماند و از سال 2009 كه بیش از 62 درصد آرا را از آن خود كرد به این شعارها عمل كرده است.

این خبرنگار چینی سپس سوال می كند كه آیا ' اوباما ' این طور است ؟ آیا او به آنچه در انتخابات سال 2008 گفت پایبند بوده است ؟ و خود پاسخ می دهد: ' باور كنید كه به سختی می توان به این سوال ها جواب مثبت داد.'

خبرنگار گلوبال تایمز با تاكید براینكه به اینكه او یك حامی متعصب و كوركورانه رییس جمهور ایران نیست، می افزاید: ' آنچه می گویم و می نویسم بر اساس دیده ها و شنیده های من است . آنچه من در ایران مشاهده كردم زمین تا آسمان با آنچه رسانه های غرب گزارش می كنند ، متفاوت است ' .

وی ادامه می دهد: من از بسیاری وزارتخانه های خارجه كشورهای مختلف از جمله آمریكا ، انگلیس ، ژاپن و چین بازدید كرده ام كه همگی تحت كنترل شدید امنیتی اداره می شود .

وانگ نوشت: همه این جاها برای ورود مجوزهای مخصوص می خواهند و اصلا بازدید از آنها كار ساده ای نخواهد بود اما در ایران شرایط كاملا متفاوت است.

' وزارت خارجه ایران شامل 9 مجموعه ساختمانی است كه من اصلا مامور امنیتی در آنها ندیدم . شما می توانید بروید و با خیال راحت در آنجا عكس بگیرید . كسی هم شما را بازخواست نمی كند ' .

وی در ادامه این گزارش تصریح كرد:' امروز باید دید چه موضوعی ارزش جهانی است. بسیاری از ایران انتقاد می كنند و می خواهند تاكید كنند كه ایران غیرمنطقی و غیرآزاد است اما بر چه اساسی این را می گویند ؟ آیا آنها به ایران رفته اند ؟ ارزش های ایران به مراتب بالاتر از اینهاست.'

خبرنگار چینی تاكید كرد: حتی در عصر اطلاع رسانی هم دیدگاه ها و نظرهای ما جامع نیست. ما به آنچه به خوردمان داده می شود وابسته ایم و آن را معیار قضاوت قرار می دهیم . ما منبع مستقلی برای قضاوت های خود نداریم .

وانگ افزود: امروز بازارهای ایران مملو از كالاست . جامعه ایران پویاست . مردم به هر كالاهای مورد نیاز دسترسی دارند. 30 سال پس از تحریم آمریكا جامعه ایران مستقل و آزاد و پویا و رو به توسعه به حیاتش ادامه می دهد.'

' دوستی از هیات ما به من این چنین گفت: ایران بهتر از بسیاری نقاط جهان است . این جمله را با مقایسه با بسیاری از كشورهای دیگر جهان می توان به سهولت دریافت '.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: