وزیر بهداشت: طرح پزشك خانواده اقدام دولت برای تحقق عدالت در سلامت است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'مرضیه وحید دستجردی' روز دوشنبه در مراسم افتتاح 40 پروژه صنعتی و عمرانی گیلان در سالن مخابرات رشت افزود: اجرای طرح پزشك خانواده بایستی تا پایان دولت دهم در تمام شهرهای كشور انجام گیرد.

وی پیشرفت های بهداشتی درمانی در استان گیلان را از ثمرات سفرهای استانی دانست و اظهار داشت: سفرهای استانی با عنایت ویژه رییس جمهوری ، چهره استان ها و شهرهای كشور را كاملاً دگرگون و متحول كرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به بهره برداری از خط تولید داروی ضد سرطان به روش نانو در شركت داروسازی انكولوژِی سبحان رشت اشاره و بیان كرد: تولید این داروهای ضد سرطان به روش یاد شده، برای درمان سرطان های زنان و ریه به كار برده می شود.

وی با بیان اینكه در زمان حاضر 96 درصد از داروها را در كشورمان تولید می كنیم، تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران هم اكنون در قله های صنعت داروسازی در جهان قرار دارد.

دستجردی با بیان اینكه طی سال های اخیر بویژه در دولت دهم برای تكمیل تخت های بیمارستانی اقدامات ارزشمندی انجام گرفته، گفت: سطح بندی تخت های مورد نیاز كاری نمونه در كشور است.

وی وضعیت بهداشتی درمانی در استان گیلان را خوب توصیف كرد و اظهار داشت: گیلان به لحاظ تخت های بیمارستانی و مراكز بهداشتی در كشور رتبه اول را دارد.

وزیر بهداشت همچنین به وضعیت خوب خانه های بهداشتی - درمانی در گیلان اشاره و خاطرنشان كرد: ساخت خانه های بهداشتی طی پنج سال گذشته از اقدامات خوب در بخش بهداشت و درمان این استان می باشد.

وی شبكه های بهداشتی - درمانی گیلان را یكی از بهترین شبكه ها و جزء شبكه های اول در كشور نام برد و بیان كرد: سال آینده ، جشن تكمیل خانه های بهداشت را در استان گیلان خواهیم داشت.

وی تعداد بیمارستان های استان گیلان را 22 بیمارستان با دو هزار و 397 تخت عنوان و اضافه كرد: 15 بیمارستان نیز در حال ساخت داریم كه تا پایان دولت دهم اتمام و به بهره بردای خواهد رسید و یك هزار و 680 تخت به تخت های بیمارستانی گیلان اضافه می شود.

دستجردی بیمارستان های 32 تختخوابی املش با 95 درصد پیشرفت فیزیكی، 32 تختخوابی سیاهكل با 95 درصد پیشرفت، 32 تختخوابی شفت با 95 درصد، رودبار با 85 درصد و رضوانشهر با پنج درصد پیشرفت فیزیكی را از جمله بیمارستان های در دست ساخت در استان گیلان نام برد.

وی با بیان این مطلب كه یك بیمارستان روانپزشكی 200 تختخوابی در گیلان نیز در دست مطالعه قرار دارد، گفت: با این كار، تعداد تخت های بهره برداری، در حال ساخت و در دست مطالعه با تخت های موجود برابر خواهد بود.

وزیر بهداشت خدمات اورژانس در استان گیلان را خوب عنوان كرد و افزود: حدود یكصد و 60 آمبولانس در گیلان فعال است كه یك دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید با امكان انتقال 12 مجروح به طور همزمان برای این استان داده شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با سفر یك روزه دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به استان گیلان، خط تولید تولید داروی ضد سرطان به روش نانو در شركت داروسازی انكولوژِی سبحان رشت به بهره برداری رسید.

با افتتاح این پروژه؛ جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین كشور پس از آمریكا، صاحب فنآوری تولید نانوداروی ضدسرطان شده است. قبل از راه اندازی این پروژه ، با واردات حدود پنج هزار عدد بالغ بر پنج میلیون دلار ارز از كشور خارج می شد كه با راه اندازی این پروژه، اینك این محصول با نصف قیمت در گیلان تولید می شود و در آینده نیز امكان صادران آن وجود دارد.ك/2

7286/695/506





:: برچسب‌ها: واشنگتن , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: