حفاری دومین چاه فاز 13 پارس جنوبی فروردین آینده انجام می شود
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با 36 درصد پیشرفت در 10 ماه نخست امسال در بخش ساخت سكوهای دریایی، خطوط لوله دریا، حفاری و خشكی در دست اجراست.

ارزیابی نهایی عملیات حفاری نخستین چاه فاز 13 به عنوان نخستین چاه از مجموعه فازهای در دست توسعه 35 ماهه میدان مشترك پارس جنوبی انجام و حفاری چاه دوم با تغییر موقعیت دكل فروردین امسال انجام می شود.

حفر 38 حلقه چاه و نصب چهار سكو دریایی با ظرفیت تولید روزانه 500 میلیون فوت مكعب گاز در فاز 13 پارس جنوبی پیش بینی شده و قرار است در دو سكوی این فاز 22 حلقه چاه و دو سكوی دیگر 16 حلقه چاه حفر شود.

بر پایه این گزارش، پس از عملیات حفاری چاه های توصیفی، قرار است جكت این فاز تا خرداد سال آینده در آب های خلیج فارس نصب و پس از آن، حفاری چاه های توسعه ای انجام شود.

هم اكنون یك دكل در فاز 13 برای انجام عملیات حفاری مستقر شده است كه همزمان با افزایش تعداد این دكل ها به چهار دكل، حفاری چاه های باقیمانده به صورت دسته ای انجام خواهد شد و در این مرحله از عملیات حفاری، تكمیل هر حلقه چاه به طور جداگانه انجام نمی شود و حفاری چاه ها همزمان روی حفره های 36 حلقه چاه انجام خواهد شد.

شركت پتروپارس برای انجام كارهای راهبری مهندسی عملیاتی پروژه در بخش حفاری فاز 13 حضور دارد. زمان مورد نیاز برای حفر چاه های توسعه ای 65 تا 75 روز و برای چاه های ارزیابی 80 روز اعلام شده است.

عملیات ساخت سكوهای دریایی فاز 13 پارس جنوبی در ده ماه نخست امسال با 31.65 درصد پیشرفت، ساخت خطوط لوله دریایی با 31.30 درصد پیشرفت، بخش خشكی با 44.71 درصد پیشرفت و حفاری چاه ها با 17.77 درصد پیشرفت در دست اجراست.

به گزارش شانا، طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی در نزدیكی آب های مرزی ایران و قطر در میدان مشترك با هدف تولید 50 میلیون متر مكعب گاز طبیعی تصفیه شده در روز، 75 هزار بشكه میعانات گازی در روز، 400 تن گوگرددر روز، تولید سالانه 1.05 میلیون تن ال پی جی (گاز مایع) و یك میلیون اتان برای استفاده در صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه صنعتی عسلویه در حال انجام است.

اقتصام**9189**1319





:: برچسب‌ها: عشق , رقص , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
M2M در تاریخ : 1390/12/16/2 - - گفته است :

سلام دوستان عزيز
ما يه وبلاگ در مورد دغدغه هاي جَوونا درباره ي ازدواجساختيم كه مطالب جالب و خوبيداره كه فكر كنم براي هممون لازمه. خوشحالميشيم تا يه سري به ما بزنيد:

www.m2mboy.loxblog.com
در ضمن اگه دلتون خواست بي زحمت ما رو به اسم "دغدغه هاي جَوونا در ازدواج" لينك كنيد تا بقيه هم استفاده كنند شماهم بياين و بگين به چه نامي لينكتون كنم
وبلاگت هم جلب بود دوباره مييام


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: