مراكز فرهنگی و كتابخانه ها با اختصاص اعتبارات لازم افزایش می یابد
نوشته شده توسط : xmovies

'سیدمحمد حسینی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ساخت مراكز فرهنگی - پژوهشی و كتابخانه های مركزی در اعتبارات سال آینده(1391) پیش ‌بینی شده و این موضوع بطور جدی پیگیری می شود.

وی گفت: ایجاد نمایشگاه های كتاب نیز مستلزم پیش بینی و در نظر گرفتن اعتبارات لازم است كه به محض محقق شدن آن، مشكلات این بخش نیز مرتفع خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایشگاه های كتاب را پل ارتباطی بین نویسندگان و ناشران كشور با مخاطبان و علاقه‌مندان به كتاب عنوان كرد و افزود: خوشبختانه برپایی نمایشگاه های مختلف كتاب بیش از گذشته رونق گرفته است.

حسینی تاكید كرد: مصمم هستیم تا نمایشگاه های كتاب علاوه بر داخل كشور در سطوح وسیع تری با عناوین گوناگون، بویژه در زمان حضور جمهوری اسلامی ایران در هفته های فرهنگی خارج كشور، هرچه پر رنگ تر و باشكوهتر برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عدم برخورداری برخی كشورها از كمترین امكانات و ظرفیت های فرهنگی و هنری اشاره كرد و گفت: این امر می‌طلبد تا فعالیت‌های برون ‌مرزی را در راستای ترویج مسایل اسلام ناب محمدی، شیعه و ترویج فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی گسترش دهیم.

به گفته حسینی، اكنون جهان تشنه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است از این رو باید با استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری در معرفی و تبیین این فرهنگ غنی تلاش كنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع بیداری اسلامی و خروش ملت های مسلمان در منطقه و برخی كشورها اشاره كرد و افزود: از آنجاییكه این كشورها از جمهوری اسلامی به عنوان یك الگو تبعیت می كنند، از این رو باید در از تجارب ارزشمند و دستاوردهای جمهوری اسلامی آثار فاخر و نافع فرهنگی تولید و عرضه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر آنكه نباید به داشته های فعلی بسنده كرد، ابراز امیدواری كرد كه با همت و تلاش همگان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و با بكارگیری همه ظرفیت های موجود، برای رشد، شكوفایی و تعالی كشور گام های بلندتری برداشته شود.

فراهنگ ** 1355 ** 1071





:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: