نمایندگان نتوانسته اند طرح دریافت و پرداخت دولت در دو ماه اول سال 91 را بررسی كنند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'علی اصغر یوسف نژاد' نماینده ساری در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس و در هنگام بررسی كلیات طرح یك فوریتی اجازه دریافت و پرداخت های دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت سال 91 در تذكری به مواد 163 و 144 آیین نامه داخلی مجلس استناد كرد.

وی اظهارداشت: براساس این مواد پس از تصویب طرحی در مجلس و ارجاع آن به كمیسیون های اصلی و فرعی، نمایندگان 10روز نیاز دارند تا آن طرح را رسیدگی كنند.

وی یادآور شد: در این طرح چنین فرصتی به نمایندگان داده نشده است، چرا كه یك فوریت آن در جلسه روز سه شنبه گذشته مجلس تصویب شد.

'علی لاریجانی' رییس مجلس نیز در پاسخ گفت: كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات می توانست چهارشنبه برای بررسی این طرح جلسه ای تشكیل دهد ولی در شرایط حاضر وقت كم بود بنابراین بهتر است كه به اصل موضوع پرداخته شود.

** لاریجانی در واكنش به اخطار كواكبیان: برای بررسی بودجه اگر راهكاری دارید بفرمایید

رییس مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی كلیات این طرح در واكنش به اخطار 'مصطفی كواكبیان' نماینده سمنان گفت: اگر دولت در حال حاضر بودجه دو دوازدهمی هم ارایه دهد باید به كمیسیون ها ارجاع شود كه در حال حاضر زمان نداریم، بنابراین بهترین اقدام همین است كه در حال انجام است اگر راهكاری دارید بفرمایید.

كواكبیان در اخطاری با استناد به ماده 122 قانون اساسی، بررسی بودجه توسط مجلس را روالی خلاف قانون عنوان كرد و گفت: در حال حاضر دولت توپ را به زمین مجلس انداخته و مجلس مجبور شده تا بودجه دو دوازدهمی ارایه دهد.

وی افزود: رییس جمهوری اخیرا هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی تشكیل داده است كه مخالف نظر شورای نگهبان بوده است.

اما لاریجانی این اخطار را وارد نداست و گفت: در حال حاضر طرح چنین موضوع هایی جای بحث ندارد.

سیام**1053**9132





:: برچسب‌ها: خانه , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: