نخست وزیر پاكستان: پارلمان ملی باید درباره مكاتبه با سوییس در پرونده پولشویی زرداری اظهار نظر كند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از خبرهای امروز دوشنبه شبكه های خبری محلی، گیلانی در گفت وگو با خبرنگاران در شھر لاھور گفت: وی برای نوشتن نامه به مقامات سوییس در زمینه بررسی پروندہ ھای پولشویی علیه رییس جمھوری این كشور نیاز به مشورت ندارد اما بر اساس قانون اساسی در این زمینه امور پیگیری خواھد شد.

منابع خبری در این باره نوشتند: دیوان عالی پاكستان پیشتر نخست وزیر پاكستان را رسما برای بی اعتنایی به احكام دادگاہ متھم دانسته است و ھفته گذشته نیز با صدور حكمی از گیلانی خواست تا پروندہ پولشویی رییس جمھوری این كشور را با مكاتبه با مقامات سوییسی به جریان اندازد.

این منابع افزودند: نخست وزیر پاكستان تمایلی به پیروی از احكام دیوان عالی این كشور برای ارسال نامه به مقامات سوییس درمورد بررسی پروندہ ھای پولشویی علیه آصف علی زرداری رییس جمھوری پاكستان از خود نشان نداد.

دادگاہ پاكستان با اشارہ به اینكه گیلانی برای نوشتن نامه به مقامات سوییس نیاز به مشورت ندارد، افزود: یوسف رضا گیلانی باید تا روز 21 مارس ﴿دوم فروردین سال آیندہ﴾ گزارش كاملی در این زمینه به دادگاہ ارائه كند.

به گفته سازمان ضد فساد مالی پاكستان، میلیون ھا دلار با استفادہ از پولشویی به بانك ھای سوییس منتقل شدہ و دادگاہ این كشور خواستار بازگرداندن این مقدار پول به پاكستان است.

نخست وزیر پاكستان تاكید كرد: رییس جمھوری و یا نخست وزیر كه به معنای شخص اول مملكت شناخته می شوند و یا حتی وزرای امور خارجه تا زمانی كه در مسند قدرت ھستند، در سراسر جھان از حق مصونیت قضایی برخوردارند.

نخست وزیر پاكستان دربارہ انتصاب سپھبد 'محمد ظھیر الاسلام عباسی' به عنوان رییس جدید سازمان اطلاعات ارتش پاكستان (آی اس آی) تصریح كرد این انتخاب بر اساس شایستگی وی انجام شدہ است.

وی ھمچنین دربارہ روابط مجدد پاكستان و ایالات متحدہ آمریكا، افزود: پارلمان ملی پاكستان بزودی توصیه و شرایط لازم برای برقراری مجدد و نوع تعاملات با دولت آمریكا را ارائه می كند.

آساق ** 1095**1479





:: برچسب‌ها: نشان , شهرستان , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: