فرصت های زیادی برای همكاری ایران و پاكستان وجود دارد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، عبدالحفیظ شیخ رییس هیات پاكستانی مذاكره كننده با طرف ایرانی , پس از برگزاری ضیافت شام به افتخار علی سعید لو معاون رییس جمهور در امور بین الملل و رییس هیات بلند پایه اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران افزود: دو كشور در بسیاری از زمینه ها از جمله فرهنگ و تاریخ اشتراكات فراوانی داشته و به هم پیوند خورده اند.

وزیر دارایی پاكستان گفت: راههای فراوانی برای ارتقای همكاریها در مسائل منطقه ای و امنیتی وجود دارد و اسلام آباد آماده همكاری در تمامی زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران است.

عبدالحفیظ شیخ با اشاره به اینكه پاكستان تمام تلاش خود را خواهد كرد تا هیات ایرانی حاضر در كشورش بادست پر از این سفر بازگردند ابراز امیدواری كرد كه رییس جمهوری ایران هرچه زودتر دیداری از پاكستان داشته باشد.

وی افزود: دیدگاه های آصف علی زرداری رییس جمهوری پاكستان و محمود احمدی نژاد بسیار نزدیك است و هر دو شخصیت خواستار نزدیكی مردم دو كشور به یكدیگر هستند.

در این دیدار سعید لو معاون رییس جمهوری كشورمان در امور بین الملل نیز با قدردانی از طرف پاكستان به مناسبت ضیافت شام، درباره مسائل دوجانبه ایران و پاكستان گفت : دو كشور دارای روابطی محكم و با ثبات هستند كه باید باز هم بیش از گذشته ارتقا پیدا كند.

رییس هیات ایرانی دیدار كننده از پاكستان در ادامه افزود: این دیدارها پیش زمینه نشست سه جانبه كشورهای ایران، پاكستان و افغانستان و دیدار روسای جمهوری سه كشور در آینده ای نزدیك در اسلام آباد است .

سعید لو با تاكید براینكه دوكشور خواستار ارتقای همكاری های در همه عرصه ها هستند، تصریح كرد: مقامات دو طرف باید تلاش بیشتری داشته باشند تا هرچه سریعتر به اهداف تعیین شده دست یابیم .

طبق برنامه ارائه شده سعید لو معاون رییس جمهوری ایران در امور بین المللی قرار است فردا سه شنبه در دومین روز سفر خود به پاكستان با فاروق ناییك رییس مجلس نمایندگان سنا دیدار و گفت وگو داشته باشد.

آساق ** 1095 ** 1574





:: برچسب‌ها: اقیانوس , پرنده , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: